/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Fil fra CD virker ikke på ny PC
Fra : gantzhorn
Vist : 319 gange
140 point
Dato : 30-03-05 22:14

Hej
Fra gl.pc kopier jeg en fil via cd brænder, indsætter cd i ny pc og kan åbne fil perfekt, men naturligvis ikke gemme ændringer på filen (slægtsforskning) når jeg lægger filen fra cd ind på ny pc´s harddisk er problemet at jeg kun kan åbne filen men ikke arbejde med den overhoved som det kunne lade sig gøre på cd´en det virker som om jeg ikke får alt med fra den gl. pc harddisk, men jeg mener at få alt med, hvad kan det lige være der driller mig, lægges der en fil fra programmet slægtsforskning som jeg ikke er klar over og i sådan et tilfælde hvor.

Jeg håber at høre fra nogle af jer, da jeg virkelig er i nød.
På forhånd mange tak
hilsen Steen ( desværre har jeg kun 20 point, ville ellers være meget rundhåndet )

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-03-05 22:26

Hej Steen,

alle filer du gemmer/brænder på en CD bliver automatisk sat til skrivebeskyttet.
Denne skrivebeskyttelse følger med, når du derefter overfører/kopierer den til din Harddisk.

Når dine filer er kopieret over på Harddisk kan du starte med at fjerne skrivebeskyttelsen via "højre klik på filen" og vælg "Egenskaber"
her fjerner du så markeringen for skrivebeskyttelse - normalt under attributter på faneblad generelt.

Det kan evt. hjælpe lidt.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-03-05 23:22

Hvordan lægger du den over på harddisken ???? og hvad for en filtype er det ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : gantzhorn

Dato : 01-04-05 23:56

Hej
Tak for jeres info - til Ivan jeg har fjernet skrivebeskyttelsen og til Sune fil typen er et program, vær rar ikke at svigte mig, har i nyt vil jeg meget gerne høre fra jer.
Forløbig mange tak.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-04-05 16:24

Vi svigter dig skam ikke, når bare du giver en KLAR tilbagemelding, så vi ved om vi stadig skal holde hovedet i blød!
Da du har fjernet skrivebeskyttelsen, virker det så med opdateringen?????? (Det fremgår ikke helt klart af dit indlæg!

Kommentar
Fra : gantzhorn

Dato : 02-04-05 20:19

Hej
Tak for info - jeg er ikke helt med når du nævner opdatering, hvad mener du, må jeg bede dig forklare om der er noget her jeg skal være opmærksom på.
På forhånd mange tak
hilesnSteen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-04-05 21:14

Prøv lige og gå ind under Kontrolpanel > Mappeindstillinger! Under vis fjerner du flueben i Skjul filtypenave for kendte filtyper og lidt længere nede sætter du prik i vis skjulte filer og mapper! Det kan være der ligger en skjult fil på CD'en du ikke kan se?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-04-05 00:20

1. Check igen at skrivebeskyttelsen er fjernet.
2. Check at det ikke bare er en genvej til filen på cd'en du har lagt ind på PC'ens harddisk.
3. Du har geninstalleret slægtsforskningsprogrammet... er det et program der skal registreres før det kan bruges til at vedligeholde filerne med ?