/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
bestilling af rejse i andet land
Fra : tcolsen
Vist : 811 gange
100 point
Dato : 30-03-05 17:27

Hej
Er det billigere at bestilleen charterrejse fra f.eks. Tyskland
tco

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-03-05 18:04

Hvis du bestiller en rejse i et andet land skal du jo lige huske at lægge prisen på transporten til eksempelvis Tyskland oveni prisen, og så er du nok lige vidt

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 30-03-05 18:10

Ja. Højst tænkeligt.
Jeg kan fortælle, at hvis det er et dansk rejsebureau med udenlandske kontorer, kan det tit betale sig at bestille gennem de udenlandske kontorer.

Senest var jeg på Sardinien med Star-tours. Vi bestilte gennem et norsk bureau, rejste fra danmark og fik rejsen 15% billigere end alle de andre danskere der havde bestilt den samme rejse gennem det danske kontor.

Jeg er lidt mageligt anlagt, så jeg har ikke prøvet med decideret udenlandske rejsebureauer, da jeg gerne vil flyve fra danmark.

Kommentar
Fra : hans_ussing

Dato : 30-03-05 18:32

Prøv at se priserne via Sverige, det er billigere pga. af kursen

www.mytravel.se eller andre selskaber

Hans

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 31-03-05 20:33

jeg har lige checket Sverige og de ser ikke billigere ud . nu prøver jeg Norge

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 31-03-05 20:37

hej Felix30 , kan du beskrive fremgangsmåde ?

Accepteret svar
Fra : felix30

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-05 21:35

Det jeg gjorde var simpelthen at ringe til det norske selskab og bestilte rejsen igennem dem. Jeg sagde så, at jeg gerne ville have afrejse fra danmark, og det arrangerede de så. men jeg fik det allilgevel til den norske pris. Vi fik oven i købet fratrukket den del af billetprisen der var flyrejsen fra Norge til Danmark.

Godkendelse af svar
Fra : tcolsen

Dato : 02-04-05 15:33

Tak for svaret felix30.