/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Foto
Fra : kj
Vist : 331 gange
100 point
Dato : 30-03-05 13:46

Jeg har et SIGMA vidvinkel 24mm + et Tamron Zoom 35-80mm, begge med ringe til Olympus SLR, kan der monteres nye ring på dem, så de kan anvendes på et Canon eller Nikon Digitalkamera. I fordums tider købte man jo Tamron, Sigma m.fllere, og fik sat adapterringe på til hvert enkelt kamerafabrikat.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 30-03-05 18:07

Jeg kan ikke svare dig på om du kan få sat nye ringe på dine objektiver, men jeg ved at hvis du f.eks. bruger et 24mm objektiv på et Canon D300 så er det ikke en widevinkel mere, idet den her kommer til at virke som en 38 mm på det digitale kamera.

Bare til din oplysning.

//bentjuul

Kommentar
Fra : kimkom

Dato : 31-03-05 10:17

Alle ny kamare Digital har AF (automatisk fokus) afstandsmålig mm og der sider kontakter på obj så di fleste gamle obj man satte adapterring på virker så ikke sammen med al den morderne mekanik og man kan kun bruge dem manuel hvis ikke kamaret går ind og siger ERRR (fejl)

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 13-04-05 10:59

Tak for svaret bentjuul. jeg kan godt se, at fidusen så falder væk, idet min extrem vidvinkel så nærmest bliver normal(50mm er normalen for 35mm kamera) og min Tamron 35 - 80, bliver til en 50 - 128mm.
Så derfor lukker jeg og takker.