/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Indstilling af grafikkort ?
Fra : _kmh.
Vist : 522 gange
200 point
Dato : 29-03-05 23:41

Jeg har et Nvidia GeForce 2 grafikkort med TV-out - jeg har ladet mig fortælle at jeg skal lave nogle nye (ændre) indstillinger for mit grafikkort for at få signal til at kunne se billede på TV med et S-video-kabel.
Nogen der på dansk kan forklare hvad jeg skal gøre og hvor jeg gør det.
Tak
hilsen
kmh

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-05 00:02

Selvom det ikke er samme kort, kan du roligt følge vejledningen omtrent.
http://www.palmbutler.com/help/xdk/ven_10de/dev_0172/6.13.10.2942.htm

http://www.hardware-test.dk/oc/litteratur.asp?type=test&id=349
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : _kmh.

Dato : 30-03-05 00:22

Jeg får slet ikke de muligheder som vises i linket.
.....jeg kan ikke vælge fanebladet "GeForce 2" - det kommer nemlig slet ikke, og ellers kan jeg kun opdatere driver eller slette driver ???
.....komme ind i egenskaber for driver osv - jeg kan ikke finde ud af det ???
Nu vil jeg sove, men jeg prøver i morgen formiddag.
Tak for forslaget pallebhansen.
god nat
kmh

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-05 00:37

Højreklikke et tomt sted på skrivebordet, og vælge egenskaber, osv.
Indstillinger/avanceret
Tryk på Geforce2MX/MX foroven.
Så kommer der en meny ude til venstre
Her vælges trobleshooting
Hak i My connected tv does not appear in this list (Kræver genstart) ELLER Detect displays længere nede.
Hvis den ikke kan, er dit TV ikke rigtigt forbundet
VH Palle

Kommentar
Fra : _kmh.

Dato : 30-03-05 01:50

egenskaber>indstillinger>avanceret> så står der: Egenskaber for Plug and Play-skærm og NVIDIA GeForce - og fanebladene er: Generelt-Kort-Skærm-Fejlfinding-Farvestyring.
Så nedenunder et blåt felt, der står: DPI-indstillinger og den er indstillet til Normal Størrelse 96 DPI.
Det du beskriver kan jeg ikke få frem.
kmh

Kommentar
Fra : _kmh.

Dato : 30-03-05 01:54

kortet hedder: NVIDIA GeForce2 GTS/GeForce2 Pro (Microsoft Corporation)

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 30-03-05 02:40

Gammelt kort

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 30-03-05 15:52

Du har gjort det rigtigt, og grunden til du ikke finder den 6`de fane efter: Generelt-Kort-Skærm-Fejlfinding-Farvestyring
må skyldes at geforce driver og installationsprogram ikke er installeret, men at windows har brugt sine egne drivere.
Det er muligt at du har installeret en driver, fra geforce, men der mangler noget, i hvertfald er det altid bedst at have de nyeste drivere til sit kort.
Da jeg ikke kender dit styresystem om det er win 98 eller andet, skal du selv gå videre herfra:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Og hente
Vælge: graphics driver-geForce and TNT2-Windows X og trykke go
Så UNDER International, vælger du primary download side, siger ja til at acceptere aftalen, gemmer filen på 18MB og når den er hentet vælger du åben, (Eller klikker på den, efter den er hentet)
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : _kmh.

Dato : 31-03-05 02:05

Tak for svaret pallebhansen. Mange tak for hjælpen, det var alle tiders, nu virker det hele.
Din kommentar 30-03-05 00:37 var også 100 point værd, så jeg fordoblede de 100 jeg først havde sat på højkant.
Det var meget nemt og fint at downloade den driver, tak for det.
Så fik jeg ganske rigtigt den 6. fane med grafikkortet med.
Men som sagt det er installeret, den fandt mit TV og det virker superfint.
Tak for hjælpen
mange hilsener
kmh

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-03-05 15:32

Selv tak, rart at man en sjælden gang finder fejlen.
VH Palle Hansen