/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Makro programmering i Excel
Fra : Runell
Vist : 321 gange
40 point
Dato : 29-03-05 22:29

Jeg har lavet en model i excel, hvor der bl.a. er lavet et budget, hvor jeg ved at trykke på en knap, får en makro til at omdanne alle tallene i budgettet til dollars.

For at gøre dette, har jeg i en celle angiver USD-kursen manuelt.
Jeg kunne godt tænke mig at få programmeret et makro, som når der trykkes på en knap, går ind på www.valutakurser.dk og finder den aktuelle USD-kurs. Denne kurs skal divideres med 100 og indsættes i den celle som den anden makro bruger til at omregne til dollars.

Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal skrive i makroen for at den selv kan opdatere kursen. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette ?

Best Regards

Runell

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 30-03-05 00:33

Du skal Ikke regne med eksperthjælp for sølle 20 point. Det tager jo tid at teste om løsningen på dit problem virker efter hensigten.

Kommentar
Fra : Runell

Dato : 30-03-05 01:11

Beklager, det er første gang jeg er herinde på kandu.dk - så jeg skal lige have fundet ud af, hvordan det hele konkret virker.

Nu har jeg forøget antal point, så meget jeg kan. Jeg har ikke mulighed for at give mere, da jeg åbenbart ikke har mere end 40 point at give af som nyoprettet bruger.

Best Regards

Runell

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 30-03-05 01:34

Brug din viden om excel til at skrive tip til andre Kandu medlemmer - det giver ekstra point.
Abonner på emner du ved noget om eller ønsker tip om, så bliver du kontaktet så snart der er nyt. Får du akcepteret et svar er der point - er du den første der læser et nyt tip er der også point at hente.

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 15-06-05 10:23

Hej Runell
Du skal ikke give op trods den hårde medfart du fik her som nyankommen
Hvis jeg kunne hjælpe dig havde jeg gjort det for 1 point!
Desværre er det over mit kendskab...
Prøv at logge ind hver dag og sæt points op med de 20 du får - så sikrer du at dit spørgsmål ses og måske er der så een som kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Runell

Dato : 15-06-05 12:06

Tak for tippet.

Men excel-modellen var en del af en eksamensopgave, som vi afleverede uden denne makro-knap. Så nu kan det være lidt lige meget.

Vi skal forsvare opgaven på mandag, og så er det ude af verden.