/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hej.....
Fra : holmgaard67
Vist : 665 gange
50 point
Dato : 29-03-05 21:16

Jeg her et mega problem...er der ikke nogen derude der, kender eller ved hvor man kan finde noget om amerikanske skostørrelser...altså hvad en størrelse 4 f.eks. svarer til i danske mål....det er lidt svært at skulle købe sko og ikke selv kan finde ud af hvad størrelse det er....

Håber virkelig der er nogen derude der kan hjælpe mig...

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 29-03-05 21:22
Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-03-05 21:29
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-03-05 21:29

Se i "Other sites" Shoe size http://www.megaconverter.com/Mega2/index.html
og derefter "International shoe size conversion" .....så skulle du få svaret.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-03-05 21:31

Lige en tilføjelse til det ellers udmærkede link fra veffer:

Amerikanske US størrelser er bare ikke altid helt det samme.
De opererer med nogen bogstavbetegnelser sammen med størrelserne, og de afviger.

F.eks sko efter målet DC 10 = dansk 43
Og en størrelse DVS 10 = dansk 44

mvh dova

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 29-03-05 21:34

okay. var ikke klar over, men nu blevjeg da det klogere..!!! Fortsat go' Aften

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 29-03-05 21:38

Her er de mest gængse størrelser

US 5,5 6 7 7½ 8 8½ 9 10 10½ 11½ 12 13 14
EU 37,5 38 39 40 40½ 41 42 43 44 45 46 47 48

UK er ca. 1 størrelse mindre end US

MVH
Michael

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-03-05 22:08

Et andet godt råd, skal du købe sko - uanset hvilket land, så tag fødderne med

Kommentar
Fra : 888

Dato : 29-03-05 22:59
Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 30-03-05 08:49

hej igen...

Jamen I er jo bare utrolige....tusind tak for den hurtige hjælp...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 12:39

Hej selv holmgaard67. Det er jo helt fint at du takker deltagerne i tråden, men hvis man har fået et godt svar, bør man også lukke spørgsmålet og dermed præmiere det bedste svar.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-03-05 12:49

Eller også lader man være med at lukke spørgsmålet, det er ingen tvang.

Og jeg synes det er lidt langt ude at komme med den slags belærende kommentarer i et spørgsmål man ikke selv har bidraget til.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-03-05 12:49

holmgaard67

Det er fint nok at du takker for svar.

DET STÅR IKKE SKREVET NOGEN STEDER AT ET SPØRGSMÅL SKAL LUKKES.

arne.jakobsen det er unødvendig indblanding fra din side, du har jo ikke fundet skostørrelser, som spørgsmålet drejede sig om.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 13:10

ans og dova

I har ret i at der ikke står nogen steder at man SKAL lukke et spørgsmål. Men når har fået indtil flere gode og rigtige svar, og oven i købet selv takker for dem, bør man vel også vide hvordan man lukker og takker. Endvidere vil I hvis læser min "lukkekommentar" se at det faktisk kan betale sig at lukke spørgsmålet.

Nej piger, det er IKKE unødvendig indblanding fra min side. Det er brugervejledning som Kandu ikke selv leverer. Mange nye brugere har i tidens løb spurgt: "Hvordan lukker man et spørgsmål?"

Hvis Kandu selv leverede svaret på dette spørgsmål, var der ikke brug for min hjælp.

P.S.: Såvel ans som dova har fået point efter at jeg har fortalt spørgeren hvordan man lukker et spørgsmål. Og selvfølgelig får jeg ikke point for min hjælp. Det er squ heller ikke meningen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-03-05 13:19

arne.jakobsen

Citat
Mange nye brugere har i tidens løb spurgt: "Hvordan lukker man et spørgsmål?"

Så kom med din forklaring i de spørgsmål/tråde.

I denne tråd er det jo ikke det, der er spørgsmålet, men du har åbenbart ikke læst tråden

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 13:26

ans - Jo det er så. For spørgeren siger:
Citat
Fra : holmgaard67 Dato : 30-03-05 08:49

hej igen...

Jamen I er jo bare utrolige....tusind tak for den hurtige hjælp...

Og det mere end antyder at han har fået sit svar og tror at det er nok at sige tusind tak.

Jeg fortæller ham bare hvordan han så lukker spørgsmålet.

At du har spørgsmål liggende, som du ikke vil lukke skyldes at du ikke mener at have fået svar. Det er så også OK. Men her mener spørgeren at han HAR fået svar. Og så bør man efter min mening lukke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 13:28

At jeg ikke selv er kommet med et svar på selve spørgsmålet, skyldes at det rigtige svar allerede var lagt da jeg læste spørgsmålet. Og der er ingen grund til at gentage de guldkorn som andre Kandu'er allerede har lagt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-03-05 14:01

Det er også nok at sige tak for sit svar.

Og din mening er ikke en regel på kandu.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 14:06

Det har jeg da heller aldrig påstået. Men hvis det var nok at sige TAK, hvorfor tror du så at point-systemet findes? Og at man overhovedet KAN lukke spørgsmål og give point til det bedste svar? Din logik hænger ikke sammen ans.

Men fjern nu fluebenet og undlad at spamme denne tråd med dine kommentarer til hvad jeg gør og siger. Det er jo ikke det tråden drejer sig om.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-03-05 14:12

Så har du læst tråden ja fjern du fluebenet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-03-05 14:20

Som sædvanligt blander dette monster sig i noget der på ingen måde rager ham, i håb om at forvirre nogle brugere, så han igen kan score lidt billige point til sin samling, som han bruger til at måle sit eget værd med

Hvis jeg havde været i tvivl om et synonym for usympatisk, så kender jeg det nu... arne.jakobsen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-03-05 14:58

Citat
Det er brugervejledning som Kandu ikke selv leverer

Og derfor mener du, at du skal være profeten der udbreder den fulde sandhed om hvordan man gebærder sig som Kandu'er.

Hvis der fra Kandu's side havde været et krav om, at spørgsmål skulle lukkes, havde det sikkert stået i den ellers udførlige vejledning: Kom godt i gang,