/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
nemmeste program til at lave beats?
Fra : mvoigt
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 29-03-05 19:57

´hvad er det nemmeste og bruge for en amatør...==?

Kommentar
Fra : HJV9222

Dato : 29-03-05 22:40

HEJ mvoigt

Her er måske noget for dig http://www.doffer.dk/index.htm

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 30-03-05 00:00

hvad har det med sagen at gøre?

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 30-03-05 00:41

Hvilken type musik skal dine beats bruges til analog eller digital.

Kommentar
Fra : mvoigt

Dato : 30-03-05 01:14

hvad er analog og digital...? det skal være rapbeats og technobeats..

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 30-03-05 02:05

Ja Ja, det er stilarter du nævner.

Jeg er nødt til at vide hvilken musiktype dine beats skal anvendes i.

Analog er den musiktype der anvendes til cd og tape i form af filtyperne .cda eller .wav.
Digital er den musiktype som findes på computere og digitalt musikudstyr eks. mp3 afspillere og som findes i blandt andet filtyperne .mid .mp3 o.a.

Endvidere er jeg nødt til at vide om dine beats skal lægges sammen med anden musik og vokale stemmer.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 30-03-05 02:05

Ja Ja, det er stilarter du nævner.

Jeg er nødt til at vide hvilken musiktype dine beats skal anvendes i.

Analog er den musiktype der anvendes til cd og tape i form af filtyperne .cda eller .wav.
Digital er den musiktype som findes på computere og digitalt musikudstyr eks. mp3 afspillere og som findes i blandt andet filtyperne .mid .mp3 o.a.

Endvidere er jeg nødt til at vide om dine beats skal lægges sammen med anden musik og vokale stemmer.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 30-03-05 13:24

Carsten_Poulsen, du er da helt galt i byen...digital er skam OGSÅ CD'er, analog er den teknologi der bliver brugt på fjernsyn, vinyl plader, radioer, båndoptagere (bortset fra en DAT båndoptager) .mid filer er derimod ikke digital musik, men tværtimod og ganske enkelt bare en slags tekst informationsfil der indeholder instruktioner til hvordan instrumenter der anvender midi interfacet skal kommunikere med den enkelte brugers perifære udstyr.

Men ellers har du fat i noget af det rigtige Carsten_Poulsen

Og ja jeg mener at jeg har noget at have det i da jeg har haft med lyd at gøre i sammenlagt 11-14 år som radio DJ, almindelig DJ, samt lydmand til diverse mindre arrangementer indenfor den elektroniske musik (det var inden den blev så udbredt som den er idag)

nu skal det hele jo ikke være "negativt" så derfor vil jeg da rose dig for at du spørger indtil mvoigt's behov, det er altid godt med en behovsanalyse

Til mvoigt vil jeg bare sige at langt de fleste programmer til beats er store og komplekse, men jeg har dog fremsøgt et muligt alternativ som er knapt så svært at bruge, men det kræver dog lige at man leger lidt med det først for at få fornemmelsen af hvad det kan og ikke kan...find det her:
http://www.tomdownload.com/audio_mp3/music_creation/free_hip_hop_beat_maker_software.htm

Happy beat programming!