/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha jog.. karburatorer
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 29-03-05 16:01

Har Yamaha brugt forskellige karburator modeller på yamaha jog fine selelction gennem de år den er blevet produceret..
altså .. hvis man købte en yamaha jog fine selection et år og nogle år senere købte en til kunne de så godt have forskellige karburatorer eller har de brugt den same model til alle fine selecet'erne... for jeg ved at de brugte en anden til arstistic special end de brugte til Fs .. så er der en til as og en til fs eller er der også forskellige til hver model...

hvis der er forskellige til fine selection er det så lovligt at bruge den ene model på en der std. har en anden model...

er det lovligt at bruge en fra as til en fs

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-03-05 17:29

Jeg kender ikke alle deres modeller.
Men det er ikke lovligt at skifte til en anden karburator, det fremgår af typebetegnelsen som Politiet kører rundt med, og som synshallen også har, hvilken cylinder, udstødning, karburator, dækstørrelser mm den enkelte knallert skal have.
Men spørgsmålet er så om de kan gennemskue det, og spørgsmålet er også om det overhovedet kan betale sig at skifte.
Typebetegnelsen fremgår af stelnummeret, hvor årstal også kan ses.
Desuden skal der også være et skilt (Som regel i sæderummet) hvor cylinderens TUM-nummer mm, fremgår.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 29-03-05 18:00

Hmm ok.. men hvis nu at alle fs'er der er blevet produceret har ens karbu så er det vel lige meget om man skifter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-03-05 18:26

Ja,ja så er der heller ikke nogen forskel og typebetegenelsen er den samme, og den rigtige. Ligesom du selvfølgelig også kan købe en helt ny orginal. Men hvis den er født med en 12 mm Dellorto karburator, og du sætter en 14 mm på i stedet, så er det jo ulovlig og det gir bøde og Konfiskation af den ulovlige karburator.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 29-03-05 18:47

ja ja så er det jo en større karburator ...
men hvis man sætter en anden original karburator på bare fra en anden årgang så kan jeg godt nok ikke se hvorfor det er ulovligt

Accepteret svar
Fra : Mattaeus

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-05 19:11

Jeg har selv gjordt det, og ja der er forskel paa dem. Den nye er sikkert meget bedre. :)

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 29-03-05 19:14

Mattaeus siger du at der flere forskellige til fs ... hvis ja .. ved du så noget om hvar mange forskellige der er til fine selection

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 29-03-05 19:14

Mattaeus siger du at der flere forskellige til fs ... hvis ja .. ved du så noget om hvar mange forskellige der er til fine selection

Godkendelse af svar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 30-03-05 17:37

Tak for svaret Mattaeus.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-05 18:08

Mattaeus, hvad er så forskellen på dem?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mattaeus

Dato : 30-03-05 20:20

Maaske er den hurtiger i optrejket og er hurtiger!