/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Roulette -> Åbnes i nyt vindue!
Fra : annvibeke
Vist : 537 gange
300 point
Dato : 29-03-05 15:52

Jeg har en "Se-en-tilfældig-side"-roulette...
Og jeg vil meget gerne, at der åbnes i et nyt vindue...

Hvad og hvor sætter jeg noget ind?
Eller:
Kan i gi' en adresse med et script med denne "finesse"?
De script jeg har fundet åbner nemlig i samme vindue ;-(

mvh/ann-vibeke...
...som andre gange, håber jeg på en fordansket udgave af evt løsningsforslag/forklaringer tak!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-03-05 16:12

Jeg er ikke sikker på hvad du mener, men hvis du linker til en side der hedder roulette.html så gøres det således i html.

Kode
<a href="roulette.html" target="_parent">roulette</a>

Det vil åbne siden i et nyt vindue.

//bentjuul

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-03-05 16:19

Det jeg mener er:

Når man trykker på min "Roulette"-knap, skal den side, der nu måtte komme, åbne i et nyt vindue...

Siden der fører til rouletten åbner godt nok

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-03-05 16:24

For at åbne i et helt nyt vindue skal koden være
Kode
<a href="roulette.html" target="_blank">roulette</a>

Undskyld min skrivefejl i forrige indlæg for _parent åbner i samme vindue.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-03-05 16:26

Kan du ikke give et link så man kan se hvad det handler om.

//bentjuul

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-03-05 16:27

Kan du præcisere, hvor i den oprindelige kode, jeg skal sætte din lille kode ind?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-03-05 16:28
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-03-05 16:29

Der ligger vel et link på din rouletteknap heri tilføjes target="_blank"

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-03-05 16:35

<P><INPUT onclick=animate() type=button value=Roulette! name=B1></P>

...det er, hvad jeg tor hører til knappen...

Men det er vel ikke ligegyldigt, hvor jeg placerer: target="_blank" - eller hvad?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-03-05 17:07

Jeg har nu prøvet at se på din kode på din hjemmeside og jeg er næsten sikker på at du skal have rettet det i dit javascript og ikke på knappen.
Det jeg har skrevet tidligere var i html, men lad os håbe Molokyle kommer på banen, idet han vil kunne hjælpe dig med javascriptet.
Så glem hvad jeg har skrevet, men held og lykke med det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 29-03-05 17:16

Tak fordi du prøvede bentjuul

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 300 point
Dato : 30-03-05 10:29

Hvis du mener en trykknap, skal du bare indsætte dette:

<form>
<input type="submit" value="TEKSTEN TIL DIN KNAP HER" onclick="javascript:window.open('roulette.html')">
</form>

- Håber det virker! ;)

//Kettedk

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 30-03-05 13:54

Hold da op, hvor er du bare god

....og så, i så ung en alder...

Tusind tak for hjælpen kettedk

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-03-05 14:00

Jeg kan bare det der i HTML!

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-03-05 14:02

- Jeg bliver jo næsten helt smigret af det, du skriver:

Citat
Hold da op, hvor er du bare god

//Kettedk

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 30-03-05 14:09

...hmmm...jeg var lige hurtig nok...for jeg blir ved at få en : Siden kan ikke findes...

Man kan vel sige, at jeg har ændret i den oprindelige "struktur" som er:
<P><INPUT onclick=animate() type=button value=Knap-tekst! name=B1></P>
...i denne kode tillades jeg heller ikke at sætte mere end ét ord på knappen ;-(

Mod:
<form>
<input type="submit" value="TEKSTEN TIL DIN KNAP HER" onclick="javascript:window.open('roulette.html')">
</form>

Har du mon været inde og kikke på min kode?
mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-03-05 20:28

Hvis siden ikke kan findes, så skal du ændre roulette.html til det, filen på din server hedder...
Altså inde i ('roulette.html')

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-03-05 20:33

Og grunden til, at du ikke kan have mere end et ord på din knap i denne kode:

<P><INPUT onclick=animate() type=button value=Knap-tekst! name=B1></P>

skyldes, at du har glemt/undladt at sætte gåseøjne i starten og i slutningen af teksten... Eks.: value="her er teksten"

//Kettedk

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 30-03-05 20:59

Jeg har forsøgt med at fjerne "L" i html - mine filer er htm
- jeg får stadig kun fat i en "Siden kan ikke findes"

Jeg har været på turne på hjemmesider med rouletter, for og se om jeg ku' lure dem kunsten af...
- men ingen (af de prøvede) åbner i et nyt vindue - måske det er en umulighed?!

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-03-05 21:09

Er du sikker på, at filnavnet er rigtigt skrevet?

//Kettedk

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 30-03-05 22:08

Nu har jeg taget en kopi af min "roulette.htm" og ændret i koden som vi ar været inde på...

Den har jeg kaldt "roulettetest.htm" og uploadet....
Den kommer fint frem...lissom den 1. side, når jeg trykker på knapper osse åbner i et nyt vindue....
- men....det er min oprindelige "roulette.htm" som åbner....og efterfølgende er alt ved det gamle...

Så svaret på dit spørgsmål er: Ja, filnavnet er rigtigt...hvis vi taler alle de link jeg har lagt ind i rouletten...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 31-03-05 10:46

Hmm.. jeg tror ikke, jeg kan hjælpe dig..

//Kettedk