/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
udskiftning af benzinfilter på Passat???
Fra : skibonitten
Vist : 2297 gange
100 point
Dato : 29-03-05 15:00

Hejsa.

Jeg fik rådet at skulle udskifte benzinfilteret på vores passat 1,8 karburator fra ´90 og bestilte et sådant ved vores mekaniker idag....

Men så sagde en af mine kolleger at det er en større operation fordi filteret sidder omme ved tanken og det ikke lige er til at komme til,..

Men er det mig der er dum eller hvad, for jeg så at "under" luftfilteret ude i motorrummets venstre side, der sidder en filterlignende tingest.. (rund med et par slanger tilsluttet)

Er det ikke benzinfilteret??

Og hvis det er korrekt at det skide filter sidder omme ved tanken, nogen der har en "mini-guide" til dette...

Kiggede i min "so wird es gemacht" men der står sgu ikke meget om dette emne....

Så please Hilfe mir

Skibonitten

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-03-05 15:05

det kan være et ekstre filter "uorginalt"

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 29-03-05 15:07

vi har haft en passat limosine 18cl fra 1989 men som 90 model..
den sidder bag under det plast skjold som er lige før tanken. det er let at skifte..ingen panik..

Junior

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 29-03-05 15:11

Hej Skibonitten,

Har kigget i mine Manualer til en Ford, Citroen og alle har deres siddende lige ved benzin tanken, så mon ikke du også har det
Mvh
Xircom

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 29-03-05 15:14

op på en lift med bilen..når du så kigger op under bilen kan du følge benzin røret.. som jeg husker det sidder det i højre side gemt bag et plastik skjold. det sidder helt tilbage ved bagakslen..det er ca på størelse med et kaffe krus..

Junior

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 29-03-05 15:28

he he

jeg har en masse repair manuals som .pdf filer på min pc´er og kiggede lige på bla. ford mondeo og et par andre, og der er et flot billede af hvor det filter sidder, sådan cirka.. omme ved tanken, som i sagde...

OK så skifter jeg det filter imorgen aften, men nu sidder jeg jo og undrer mig lidt, hvad er det for et filter der sidder under luftfilteret ude i motorrummet??

Nogen bud??

Jeg ved godt jeg skal lukke et spørgsmål inden jeg åbner et nyt, men håber det er ok at jeg venter til efter at udskiftningen er foretaget....

Skibonitten

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-03-05 15:40

Der kan sagtens være sat et ekstra filter på brændstofslangerne i motorrummet.

mvh dova

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-03-05 16:29

Det kan også meget nemt være et aktiv kulfilter til benzindampe. Det er jo lige omkring det årstal hvor der blev meget fokus på forurening.

Er det er helt sort filter eller et lille gennemsigtig et??

Accepteret svar
Fra : KlausHansen

Modtaget 100 point
Dato : 29-03-05 22:04

Hvis det ikk sidder under bunden af bilen,( følg bensinrørerne ). Så kan det sidde oven på tanken - det ved jeg det gør på Mazda, og der skal man have bagsædet ud og så sidder der en lille plade man skurer af og så er det lige der....
ET GODT RÅD - når du har fundet det, så åben lige for tankstudsen(altså der hvor du fylder benzin på), ellers kan der være et pænt stort tryk, når du piller slangerne af. Taler af erfaring....

Held og lykke

KlausHansen

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 29-03-05 22:08

Kom lig i "tank + e" om at på min Polo 1,3 fra 1991. Det kunne jo være det var samme præncip. Der sidder det under bagsædet. Jeg har billeder og tekst hvis det er noget, så kan jeg maile det hvis jeg får en adresse....

KlausHansen

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 30-03-05 07:51

Tusind tak allesammen.
Jeg har bestilt Haynes Repair Manual til passat´en og håber derigennem at få svar på hvad det er for et extra filter der sidder i motorrummet, manualerne burde komme idag med posten, så fortæller jeg lige hvad det er for et ....
I aften vil jeg skifte benzinfilteret, og jeg skal nok give besked herigennem hvordan det går....

Skibonitten

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 04-04-05 08:56

Hej igen...

Det var sgu et aktiv kulfilter der sad under luftfilteret...

Desuden var benzinfilteret placeret omme ved tanken, og det var ikke så svært at skifte... men jeg glemte i første omgang at skrue benzindækslet af... men det kom jeg ret hurtigt i tanke om

Så tak for hjælpen...

Skibonitten

Godkendelse af svar
Fra : skibonitten

Dato : 04-04-05 08:57

Tak for svaret KlausHansen.