/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows lukker ikke ned med cd i drevet!
Fra : Pc freak
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 29-03-05 14:27

hver gang jeg skal lukke windows xp ned, og der sidder en cd i mit MSI CR52-M brænderdrev, fryser den mens der står at windows lukkes. dette gør den ikke hvis jeg har en cd i min NEC 3520A dvd-brænder...

dette er jeg snart meget træt af da det vil sige at jeg skal slukke på kontakten hver gang jeg glemmer en cd i drevet

håber at i kan hjælpe

/Pc freak

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-03-05 15:00

Læg cd-ens beskyttelses box lige foran dig, hver gang du sætter cd-skiven i brænderen, så glemmer du aldrig at tage cd-skiven ud, inden du slukker for pc-en.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 29-03-05 16:13

ville helst have at cd'en kunne blive i brænderen, så jeg ikke skal finde den frem hver gang jjeg bruger den, og det kan heller ikke være meningen at den ikke kan slukke...

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 29-03-05 16:53

Prøv at geninstallere din cd-brænder...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-03-05 17:53

Det er nu generelt anbefalet, at man tager cd-skiver ud af læse-/brænderdrev, lige som det anbefales at lukke for alle programmer, inden man lukker for pc-en. Dette, fordi det er en ekstra belastning for pc-en at starte op med indlæsning af åbne programmer eller cd-skiver i drevene, ud over de normale indlæsningsfunktioner.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 29-03-05 18:02
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 29-03-05 18:17

Eller prøv dette program, som kan eject'e medier under nedlukning: http://www.programurl.com/hslab-force-down.htm

Citat
The program is intended for fast and guaranteed execution of Windows Shutdown if there is a plenty of open applications. Allows to fulfil: - Accelerated command Shutdown; - Normal command Shutdown; - Accelerated command Shutdown and Restart; - Normal command Shutdown and Restart; - Command Log Off; - Start shutdown from command line; - Hook and execute a Windows shutdown; - Eject Removable media (if inserted); - Use "Hot Keys".

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-03-05 10:25

Cd'er har ikke godt af at ligge alt for længe i cd-rom-drevet,
hvis computeren er slukket... jeg vil anbefale dig at gøre, som akle skriver:

Citat
Læg cd-ens beskyttelses box lige foran dig, hver gang du sætter cd-skiven i brænderen, så glemmer du aldrig at tage cd-skiven ud, inden du slukker for pc-en.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 30-03-05 13:12

nu er det ikke mere end en 2 timer om dagen at pc'en er slukket...desuden har mine beskyttelsesbokse altid ligget på bordet foran mig, men jeg glemmer alligevel altid at tage dem ud...

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 30-03-05 14:04

Så skal du da bare spise nogle HUSK!

//Kettedk

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 30-03-05 21:18

haha

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-04-05 21:26

Men du kan jo også bare lave et baggrundsbillede, hvor der står:

HUSK AT TAGE CD'EN UD AF CD-ROM-DREVET, FØR DU LUKKER!

- Så burde du da kunne huske det!

//Kettedk