/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
herregårdsten
Fra : gud
Vist : 1928 gange
200 point
Dato : 13-09-02 16:33

er der nogle der ved hvor man kan købe de biligste herregårdsten i danmark

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 210 point
Dato : 13-09-02 17:24

Det er et meget bredt favnende spørgsmål. Jeg har selv lige støvsuget Nettet for priser og leverandører af havefliser til vores datter og svigersøn. Du kan finde mange beskrivelser, bl.a.: http://www.dj-multiservice.dk/fliser.html men de priser man er heldig at finde på Nettet er urealistisk høje. Det kommer også an på antal og farve, etc.
Mit råd er at finde nogle leverandører i nærheden af hvor du bor. Brug telefonbog eller søg på http://www.google.com/
Almindelige grå Herregårdssten vil jeg tro du kan presse ned i ca. 80kr/kvd.m frit leveret. Bare gå til den og spil dem lidt ud mod hinanden. Jeg er selv tidligere betonarbejder og ved der er en mega avance på havefliser

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-02 01:37

"gud" <gud.news@kandu.dk> wrote in message
news:Oymg9.73042$ww6.5104528@news010.worldonline.dk...
> er der nogle der ved hvor man kan købe de biligste herregårdsten i
> danmark= 'news.worldonline.dk' and Active = 1ser og
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Jeg tror transporten er så væsentlig, at det er et lokalt spørgsmål.
Her på stevns, hvor jeg bor sælger Sandgård Beton dem billigt - og de
kører dem gratis ud ( afhænger af mængde og afstand ).

mvh

Søren

Kommentar
Fra : summer

Dato : 13-09-02 21:21

Takker for pointene. Held og lykke med foretagendet.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 22:12

"Zoëga" <szoega@mail.dk> wrote in message
news:3d82063b$0$57362$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> Jeg tror transporten er så væsentlig, at det er et lokalt spørgsmål.
> Her på stevns, hvor jeg bor sælger Sandgård Beton dem billigt - og de
> kører dem gratis ud ( afhænger af mængde og afstand ).
>
> mvh
>
> Søren
>

Jeg bor også på Stevns så det kunne da være interresant at vide hvad de
sælger dem til "til os lokale" for de priser der er på deres hjemmeside er
ikke videre konkurencedygtige.

Henrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-02 07:52

Det kommer an på i hvilken del af landet du bor i. Jeg bor i Østjylland, og
fandt det billigste tilbud hos en tømmerhandel i Silkeborg (PV Trælast). Jeg
gav 89/kvm + 300 for levering incl moms + 125 i leje for hver palle (jeg får
refunderet 100 pr palle når jeg leverer dem tilbage)

Se dig godt for når du bestiller, jeg fik priser mellem 129 og 89 kr/kvm.
Vær også opmærksom på om prisen er incl. eller excl. levering.

Desuden SKAL de være på paller, selv om du kommer til at betale leje for
pallerne. De kan også leveres "løse", men så skal du regne med 15% svind,
fordi de knækker når de bare bliver læsset af i en stor bunke.

Du skal også tage stilling til om de skal være 6 eller 7 cm. tykke. 7 cm er
kun nødvendige hvis der skal køre biler på dem, ellers er 6 cm fint nok.

/Lars

"gud" <gud.news@kandu.dk> wrote in message
news:Oymg9.73042$ww6.5104528@news010.worldonline.dk...
> er der nogle der ved hvor man kan købe de biligste herregårdsten i
> danmark= 'news.worldonline.dk' and Active = 1ser og
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-02 08:17

On Sat, 14 Sep 2002 08:52:23 +0200, "Lars" <arthurdent44@hotmail.com>
wrote:

>Se dig godt for når du bestiller, jeg fik priser mellem 129 og 89 kr/kvm.
>Vær også opmærksom på om prisen er incl. eller excl. levering.
>
>Desuden SKAL de være på paller, selv om du kommer til at betale leje for
>pallerne. De kan også leveres "løse", men så skal du regne med 15% svind,
>fordi de knækker når de bare bliver læsset af i en stor bunke.

15% svind? Så er fliserne vist købt for billigt...
Jeg fik 105 m2 leveret i sådan en dynge, slåede sten, dvs. de har været
en tur i en tromle for lige ta få taget de skarpe kanter, der var een
(siger og skriver 1) sten som var knækket.

Godt nok blev mine sten læsset af på et græsareal, hvis de var blevet
tippet af på fliser/asfalt var der uden tvivl flere som var knækket, men
slet ikke op til 15%.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-02 21:31

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message
news:3bo5ouc8cu64ejtljep9bgtf4hgp9eeq35@4ax.com...
> On Sat, 14 Sep 2002 08:52:23 +0200, "Lars" <arthurdent44@hotmail.com>
> wrote:
> 15% svind? Så er fliserne vist købt for billigt...
> Jeg fik 105 m2 leveret i sådan en dynge, slåede sten, dvs. de har været
> en tur i en tromle for lige ta få taget de skarpe kanter, der var een
> (siger og skriver 1) sten som var knækket.
>
> Godt nok blev mine sten læsset af på et græsareal, hvis de var blevet
> tippet af på fliser/asfalt var der uden tvivl flere som var knækket, men
> slet ikke op til 15%.
>
Jeg tror ikke der er stor forskel på underlaget, det er jo kun de første
sten der falder "blødt",
der gemmer sig uden tvivl en forskel i kvalitet ( betonblanding samt
komprimering af fliserne ).

mvh

Søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 09:40

"Henrik B. Larsen" <henrik@gsx!"#SPAM!"#.dk> skrev i en meddelelse
news:3d825484$0$87274$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg bor også på Stevns så det kunne da være interresant at vide hvad de
> sælger dem til "til os lokale" for de priser der er på deres hjemmeside er
> ikke videre konkurencedygtige.

Er det ikke..? Hvor får du dem billigere..?

Mvh - Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 11:48

Jeg kan anbefale skagen beton der gav jeg 60 kr prkvm og købte 275 kvm
leveret se på www.skagenbeton.dk

"gud" <gud.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Oymg9.73042$ww6.5104528@news010.worldonline.dk...
> er der nogle der ved hvor man kan købe de biligste herregårdsten i
> danmark= 'news.worldonline.dk' and Active = 1ser og
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 15:08

Well, det skal da siges at jeg kun har fået leveret på paller, det med de
15% svind var det en kammerat der fortalte mig. Så kvaliteten kan have haft
en indflydelse.

/Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 19:16

On Mon, 16 Sep 2002 16:08:02 +0200, "Lars" <arthurdent44@hotmail.com>
wrote:

>Well, det skal da siges at jeg kun har fået leveret på paller, det med de
>15% svind var det en kammerat der fortalte mig. Så kvaliteten kan have haft
>en indflydelse.

Problemet med at få leveret slåede sten på paller er at de gerne koster
mindst 20 kr mere pr kvadratmeter

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 19:18

On Mon, 16 Sep 2002 12:47:31 +0200, "Bundgaard"
<bundgaard@jellingnet.dk> wrote:

>Jeg kan anbefale skagen beton der gav jeg 60 kr prkvm og købte 275 kvm
>leveret se på www.skagenbeton.dk

Så vil jeg da lige nævne at den stak sten jeg fik læsset af herude også
var fra Skagen Beton Mine var 6 cm sten, gråmix med skiferpræg.
Prisen var vist omkring 65 kr/m2 + moms. Og de er stadig rigtig flotte,
nu et år efter de blev lagt.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 19:51

Er der nogen der ved hvad gul-mix de koster sådan cirka pr m2 ?

Hilsen
Gaffa

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse
news:308couosahq56a7k3mhgeugapggalhq5s3@4ax.com...
> On Mon, 16 Sep 2002 12:47:31 +0200, "Bundgaard"
> <bundgaard@jellingnet.dk> wrote:
>
> >Jeg kan anbefale skagen beton der gav jeg 60 kr prkvm og købte 275 kvm
> >leveret se på www.skagenbeton.dk
>
> Så vil jeg da lige nævne at den stak sten jeg fik læsset af herude også
> var fra Skagen Beton Mine var 6 cm sten, gråmix med skiferpræg.
> Prisen var vist omkring 65 kr/m2 + moms. Og de er stadig rigtig flotte,
> nu et år efter de blev lagt.
>
> --
> Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
> http://www.gartneriet.dk
> - nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
> med Jean Michel Jarre