/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Usernet
Fra : Tulletine
Vist : 408 gange
50 point
Dato : 28-03-05 21:32

Hej,
Hvordan kommer man med i en usernet her i Kandu ?
Pft.
TulleTine

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-05 21:40

Inde under Dine abonneringer afkrydser hvilke emner du gerne vil modtage mails om, herunder også Usernet. Så modtager du en mail hvergang der er indlæg i den kategoti/emne. Men der er jo ikke noget der hedder at komme med i usernet. Du skal ikke meldes ind for at læse svar eller kommentarer fra usernet.

Hvis du f.eks. laver en søgning på et eller andet ord i søgefeltet i øverste højre hjørne, vil mange af de fundne svar være fra usernet. Du kan læse dem alle uden noget som helst medlemskab. V.H. Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-05 21:41

Er det nyhedsgruppen og abonnement på den som du tænker på, så skal du bare i menuen klikke på "skriv nyhedsbrev"

Men læs mere om det på Kom godt i gang under brugerservice i menuen til venstre.

Eller gå ind via http://cando.dk/ så kommer du direkte ind i nyhedsgrupperne.

Dit login og brugernavn er det samme.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-05 21:46

Hej dova - Vil du ikke være så venlig at fortælle mig og andre hvad forskellen er på www.kandu.dk og www.cando.dk ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-05 21:53

Ja, den mest umiddelbare forskel er, at det ikke hedder www , men http://cando.dk/

Og at der kommer man direkte ind på Nyhedsgruppen, og der kan man med held logge ind når www.kandu.dk giver problemer med at logge ind.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-05 21:56

Ved du hvem der står for cando.dk ? Logger du altid ind ad den vej? eller kun når der problemet med Kandu.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-05 21:59

Hvad mener du med det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-05 21:59

P.S.: I øvrigt er det totalt ligegyldigt om du skriver http://cando.dk/ eller www.cando.dk
Du ender på nøjagtigt samme sted. Gnæk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-05 22:01

Hvis du ikke forstår hvad jeg spurgte om, så glem det.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-03-05 22:23

Du kan sende indlæg til en "nyhedsgruppe" som anvist her "Skriv nyhedsbrev".

http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Citat
Hvad vil det sige, at kandu.dk lægger mit spørgsmål i en nyhedsgruppe?

Der findes mange forskellige nyhedsgrupper rundt omkring i Danmark. Når du stiller et spørgsmål gennem kandu.dk har du mulighed for at vi lægger det ud i en af disse nyhedsgrupper. Hvis der kommer en kommentar til dit spørgsmål via nyhedsgruppen, opsamler vi denne, og sender dig en e-mail. Dette gør, at dit spørgsmål bliver set af flest mulige brugere.
--------------------------------------------------------------------
Kan jeg skriver direkte til usenet uden om kandu.dk's pointsystem?

Ja, det kan du godt, så skal du bare vælge "Skriv Nyhedsbrev" fra menuen.

Vær dog opmærksom på, at dit spørgsmål ikke vil blive gemt under din profil.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-03-05 22:33

Hvis du f.eks. går ind i gruppen "heste" kan du se spørgsmål fra "usenet" og skrive til gruppen som anvist med menuen
"skriv nyhedsbrev".

Det er ikke alle kandu´s grupper der findes i "usenet".

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-05 22:38

Men det kan du se under Dine abonneringer.

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 30-03-05 13:49

Det irritere mig at jeg ikke kan besvare spørgsmål når de er stillet under "Nyheder (usenet)". Jeg kan vælge "Skriv til nyhedsbruger" men ikke besvare i et felt som jeg gør under alm. spørgsmål. Når jeg så skriver til Nyhedsbrugeren kommer mit svar ikke med under spørgsmålet. Det er under kategorien BØRN og dem der er NYHEDSBRUGERE der må da vide hvordan de gør så jeg håber en af dem kan hjælpe mig.
Hmmmmmmm mystisk.......
TulleTine

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-03-05 13:58

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med at skrive i usenet grupperne fra kandu.

Det rigtige navn på usenet er: dk.familie.barn

Du kan åbne nyhedsgruppen fra denne side http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.familie.barn

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-03-05 15:07

Tulletine

jeg går ud fra, at der er her på Kandu, du mener.
Men når du klikker på "skriv til nyhedsbruger" skriver du bare ligesom her, og så kommer det med på siden.
Der går bare nogen gange lidt tid før det bliver registreret inde på Nyhedsgruppen.

Det er ikke så længe siden vi havde et lignende spørgsmål, og der var de svar en anden bruger havde skrevet, kommet med på siden i mellemtiden.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-05 15:12

Jeg har lige været inde og kigge, og du har da haft indlæg i Nyhedsgruppen under Børn.
Godt nok fra sidste år, men dette er et af dem

http://www.kandu.dk/dk/news/424064/groupid/20501

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 30-03-05 20:31

Tak for svaret dova. Det er åbenbart tålmodigheden det har knebet med ....... tsk tsk!
Kh.
TulleTine