/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fra digitalt videokamera til pc???
Fra : trytter
Vist : 518 gange
40 point
Dato : 28-03-05 18:22

hej, ja jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle sætte dette spørgsmål ind? :D

men håber i kan hjælpe mig

jeg har et digitalt videokamera et jvc men er det muligt at få de film over på min pc?

hvis ja hvordan så? hvad skal jeg købe? der er den udgang på det som hedder DV har en lille mistanke om det kan være der, der skal et kabel ind?? men hjælp mig lige:D

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-03-05 18:51

Der er intet problem med at lægge din film ind på pc-en, men da du købte videokameraet (er det nykøbt?), må der da have fulgt kabler, softvare og en brugsanvisning med!? Softvaren består bl.a. af et videoredigeringsprogram, hvor du kan redigere dine film. Brugsanvisningen forklarer bl.a. hvordan du kobler kameraet til pc-en.

Kommentar
Fra : hans1125

Dato : 28-03-05 19:21

tag kamaraet under armen og gå op til en computer butik han har garanteret det stik du skal bruge ,jeg gjorde det samme og mit kamara er 8 år gammelt.det kostede mig lidt under 300 kr

Kommentar
Fra : janik

Dato : 28-03-05 20:07

hej trytte
Jeg har lånt et digitalt videokamera og da skulle jeg
bare sætte den til firewire som sidder på de nye
bundkort ellers kan du sikkert få et til dit bundkort.
MVJ Janik

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 28-03-05 20:47

hej trytter: hvad med at finde en manual ovre i amerika der er alt jo beskrevet.
http://www.jvc.com/main.jsp

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-05 22:03

På mit Canon kamera er der et lille firkantet stik hul som så skal forbindes til en usb port med en ledning så går Windovs selv i gang med at modtage så snart forbindelsen er i orden
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-05 22:05

Og på min står der Digitalt A/V OUT på kameraet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-05 22:30

Du skal først have sikret dig du har en firewireindgang på din puter.
Ellers må du købe dig et indstikskort med den indgang, den kan fåes som kompi, så den indeholder lyd ud og ind + 4 USB indgange + firewireindgang. Pladen med disse indgange monteres i fronten, enten bag den lille eller store tomme plade.
Så skal du have et firewirekabel, der er 2 forskellige standarder, forskellen er om der er 4 eller 6 ben på kabelet, hvor det skal ind i dit kameras DV stik. Den anden ende er normalt firewirestik, der er afrundet i den ene ende.
Med det samme du sætter kameraet til vil din XP sige der der er fundet nyt hardware JVC xxxx Og du er klar til at redigere eller bare køre hele eller dele af båndet ind i Windows Movi maker, som er et rigtigt godt program.
Du starter og slukker endda kameraet fra WMM
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 28-03-05 22:46

hvordan kan jeg se om jeg har en firewireindgang?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-05 23:00

Den ligner meget et USB stik, men er somregel afrundet i den ene ende.
Men hvis du fik et kabel med til dit kamera, så må det være en sådan, og så kan du se om den passer i puteren, somregel som et selvstændig stik foran på de nyere komputere, eller bagpå i skrærmkortet der kommer ud (Samme som din monitor sidder i)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72620
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=59275
Ellers må du have en sådan som jeg foreslog: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39695
Eller en til at sætte ind i puteren: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23927
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 28-03-05 23:07

hej.

jeg har sådan et tror jeg. for bag i min com sidder der et kort med 4 stik der ligner meget usb, men usb kan ikke gå i.

og jeg fik ikke sådan et kabel med til min com. skal jeg så bare købe sådan et?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 28-03-05 23:23

Ja, du kan købe et i en komputerforretning eller Bilka eller andre store supermarkeder.
Men hvis du ikke er sikker på om du bruger 4 eller 6 bens i din DV udgang, så slå op i brugsanvisningen eller tag kameraet med.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 28-03-05 23:28

Tak for svaret pallebhansen.