/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Speedfight kun med tomgang
Fra : prebenhoeg
Vist : 3877 gange
100 point
Dato : 28-03-05 15:27

Min kones speedfight, vil fint starte, men ikke give gas mere, dette lige pludseligt.
Har skiftet kaburator, uden suces
Har skiftet hele membranen, uden suces
Har haft hele tændingen ude, skiftet den lille impulsgiver, der skal angi' tændingstidspunktet, uden suces
Har lige pillet cylinder og top af, der er der kun nogle små ridser på stemplet, ved udstødningssiden, der er ikke knækket en stempelring
Når man ser ind i kaburatoren ved tomgang, ser man faktisk hvor der kommer benzin op af hullet ved nålen, men dette bevirker kun, at den ryger en smule mere, og bare brøler en smule mere, da spældet jo så bliver åbnet.
Har været ude hos Peugeot, med cdi' en, men der siger de, at enten virker den, og ellers virker den ikke, dette fenomen kunne ikke skyldes cdi' sagde de. Er det rigtigt.
Jeg aner ikke mine levende råd, på nær, at skrive en blancoCheck, og aflevere begge dele til værkstedet, chech såhvel som scooter.
SÅ derfor ber jeg om et hjælpende råd, hva fanden kan det ligge ved..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-05 17:00

Ja, med alt det du har skiftet, kan der nok ikke blive råd til værkstedet.
Nå, jeg skal undlade at bore mere i dette.
Jeg ville nok have haft mistanke til membranen, men den er jo skiftet.
Hvis jeg forstår det rigtigt, så starter den let, men hvis man giver gas, så dør den. Gør den også det hvis den har gået lidt?
For hvis den automatiske chooker ikke giver extra benzin, så vil den begynde at gå godt og tage gassen efter 1 min i tomgang.
Har du prøvet at give gas, og lade den dø, for derefter at skrue tændrøret af, holde en ligter hen til hullet, og trykke meget langsomt på kickstarteren, for at se om der kommer en stikflamme. Det fortæller om den er død af for meget eller for lidt.

Men hvis du har olieret luftfilteret med mere end få dråber olie, så kvæles den. Så prøv at tage det helt ud.
Har du prøvet at slå tændrørets bøjede elektrode tættere sammen (Ned mod midterelektroden, så der kun kan komme en tommelfingernegl imellem) for at se om det er tændingen der ikke er kraftig nok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 28-03-05 20:18

Nej, den dør ikke, den brøler bare mere, men jeg har da ikke prøvet, at lade den stå med bundgas til den evt. gik ud.
Tændrøret, det kan du ikke betyde, at den kun vil gå i tomgang - med en for stor elektrode afstand, eller hva'

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-05 21:10

Men hvis den vil tage gassen, og brøler mere når den gasses op, hvad er der så galt, så kører den vel, hvis den kommer ned fra støttefoden. At den brøler er vel ikke så unormalt, det gør en ny vel også.
Jo når du gasser mere op, så bliver kompressionen størrer, og tændrøret får sværere ved at slå gnist.
Vær lige venlig og beskriv mere nøjagtig hvad der er galt
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 28-03-05 22:24

Det med, at den brøler er jo bare fra den større indsugnings-åbning kaburatoren har, når spældet er åbnet, eller anderledes sagt, når den får noget håndtag.
Men hvad med sådan en CDI !! hvad kan den fejle, og kan det hånde, den ikke vil tænde hurtigere end tomgang ? Der må da være nogle kloge folk, der har en viden eller en erfaring med dette.
Kan man prøve, at købe en uden startspærre, der ikke er så dyr, bare for at se om der er der fejlen skal findes. Det jeg hermed mener er, om sådan en bare kan tilsluttes det eksistrende ledningsnet på SP2, der jo i mit tilfælde ialtfald, kører med en helt fuldstøbt enhed, hvor der også er tilslutning i den ene side til startspærrens fjern-enhed, hos tændingsnøglen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-05 23:05

Jeg har stadig ikke fattet hvad den knallert gør galt, vil den ikke køre fremad, selvom den tager omdrejninger, eller hvad.????
Hvis den kan gå i tomgang, så fejler CDIèn ikke noget.
Og prøv det med lille elektrodeafstand, det fortæller om der er noget med tændingen, hvis den så vil?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : wolf_dk

Dato : 25-04-05 17:43

Sidder her med samme problem som du har haft med din Peugeot, fandt du nogensinde løsningen på problemet?? Jeg meget interesseret i at høre hvad der var galt, da jeg syntes at jeg har prøvet alt uden held.

MVh
Gormsen

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 26-04-05 01:33

NEJ NEJ - Endnu ingen løsning.
MEN ! Når den vil starte, men kun gi omdrejninger til 2000 omr/minutet (altså en smule mere end tomgang)
Og samtidig lyser i den røde kontrol-lampe dobbelt så længe end normalt, Ja så siger din elektroniske tænding faktisk til dig, at den ikke kan finde din CDI boks, og derved kun tillader en omdr. på max 2000
Men jeg arbejder da stadig med problemet, og dette selvfølgelig uden, at skulle til forhandler med den, og med ca. 3500kr.
SÅ JEG ER ÅBEN FOR KOMPETENDE FORESLAG, FORSTÅR SIG.....
Mange håb og hilsner fra Preben

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-04-05 18:09

Du kan da selvfølgelig gå til thansen og købe en tændspole:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=454985478&n=282590193&pn=1133809426
Og så er det så smart at hvis du behandler den godt, kan du få dine penge igen, hvis det ikke er den der fejler noget.
Desuden har de en værkstedshåndbog.
Men jeg tror ikke der er problemer med den tændspole, men derimod at gnisten får besked på at komme for sent, og det skyldes at impulsgiveren sidder forkert eller at svinghjulet har klippet noten.
Eller der skulle vel ikke være sat en omdrejningsbegrænser på med en lille skjult on/off kontakt, af en tidligere ejer?
Nej du kan ikke bruge en CDI uden startspærre.
Jeg kan godt nok ikke se at den ikke kan finde din CDI boks, for uden den kørte motoren jo ikke.
http://www.hekto.dk/speedfight/pservice.htm
http://www.hekto.dk/speedfight/begr.htm
http://www.kgi.dk/
http://speed-up.dk/group.asp?group=216
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 02-06-05 01:29

SÅDAN SKRIVER PALLE HANSEN:

Jeg har stadig ikke fattet hvad den knallert gør galt, vil den ikke køre fremad, selvom den tager omdrejninger, eller hvad.????
Hvis den kan gå i tomgang, så fejler CDIèn ikke noget.
Og prøv det med lille elektrodeafstand, det fortæller om der er noget med tændingen, hvis den så vil?
VH Palle Hansen

MEN EFTER AT HAVE SKIFTET MIN CDI-BOKS, SÅ ER ALT OK, OG KUN VED SKIFT AF DENNE.
PRØVER JEG MED DEN GAMLE ER PROBLEMET DER MED DET SAMME IGEN.
*******SÅ PALLE, LÆR AF DISSE ORD***********************

Accepteret svar
Fra : fred280188

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-05 19:44

Hey, hvis jeg har ikke har kørt på min Speedfight 2 i en uge vil den ikke starte.. det tager en halv time før den vil andet end at gå i tomgang i max 10 sek af gangen?

hvad er der galt?

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 23-07-05 02:02

Hejsa.
Jeg tror du skulle prøve, at dræne din kaburator, men dette før du starter den, og efter den har stået i en uge.
Jeg tror der mangler benzin i din kaburator, så det er fordampet.
Du kan også istedet prøve, at ta den nederste slange af din benzinhane, montere en stump slange, og så suge i den, bare en smule, dette gør det samme som når den motor er startet, nemlig laver et undertryk i benzinhanen, og derved lukker op får benzinen, så der går de omtalte ca. 10 sek før der er fyldt op i svømerhuset.

TJEK: skal du gøre det helt rigtigt, prøver du først at dræne, giver dette ingen benzin (tjek mængden) skal du suge i benzinhanen, og dernæst tjekke mængden af benzin i dit svømmerhus, ved at dræne det igen.
Tager du slangen fra kaburator skal der rende en lind-strøm af benzin ud af din benzinhane, men kun når du suger i den stump slange..
Håber du kan bruge dette, det var en hel smøre.

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 23-07-05 21:51

Tak foe denne gang.
Pallebhansen siger jeg skal lukke...
(Tak for denne gang)

Godkendelse af svar
Fra : prebenhoeg