/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forsvundne mails
Fra : kajsvaj
Vist : 512 gange
400 point
Dato : 28-03-05 12:05

En bekendt i familien har ved uhæmmet, ukontrolleret roden, mistet en masse mails fra outlook ekspress. Jeg har imidlertidigt fundet mappen der er forsvundet i C:\Documents and Settings\Bitten\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{678980CB-3AB6-417C-A7CC-104CDCD562EC}\Microsoft\Outlook Express

her ligger den og hedder dbx til efternavn og fylder ca 2 MB og det svarer fint til det forsvundne.

Denne mappe optræder altså ikke længere i outlook ekspress men findes i mappen som ekspress bruger...

Hvordan får jeg dette frem i outlook ekspress igen ?

Vh

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 410 point
Dato : 28-03-05 12:21
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-05 13:40

Du kan simpelthen overskrive den nuværende dbx-fil med den fundne dbx-fil, men du skal jo nok være logget ind med den brugerkonto der skal se filerne.
Inden du overskriver (Kopier) er det jo nok en god ide at sikre dem der ses nu, ved at ixportere dem eller sende dem til en anden mailadresse, eller i det mindste omdøbe den nuværende DBX-fil til feks. nuværendedbx så den ikke overskrives, men simpelthen lægge den fundne ind i samme mappe.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 28-03-05 15:03

Du skulle gerne have en dbx fil for HVER enkelt mappe der var oprettet, men måske kan du ikke umiddelbart finde dine maper under Outlook Express 6 importfunktion. Men med Stifinder eller TotalCommander kopierer du bare disse dbx filer til en lettere placerig, så finder ImportFunktionen i IE6 disse mapper så let som en sveske.

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 28-03-05 15:29

->miritdk Jeg orker ikke helt at gå igang med det program...

->pallebhansen Det virker ikke at omdøbe den...

->arcken jeg kan ikke importere den. Der er netop ikke en fil for hver oprettet mappe

Hun må vist klare sig uden alle de gamle mails...
vh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-05 15:42

jamen så er den potte jo ude

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 28-03-05 15:42

Skal der være noget håb om at importere dbx filerne, så skal disse jo eksistere med et filnavn for HVER enkelt mappe.
(Indbakke,Kladder,Sendt Post, Slettet Post, Udbakke) - alle disse navne SKAL være representeret i import-ruden og du SKAL kunne importere dem ved at Klikke ud for Alle Mapper eller evt. klkke i feltet Markerede Mapper og så udvælge dem du vil ha importeret.

Kan du ikke det så tror jeg du skal opgive og lade hende starte helt forfra.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-05 17:22

->pallebhansen Det virker ikke at omdøbe den...
Selfølgelig virker det at omdøbe: indbakke.dbx Men selvfølgelig ikke hvis outlook express er åben, så siger computeren jo at et program (Outlook express) bruger programmet (indbakke.dbx)
Du kan også klippe indbakke.dbx og lige lægge den på skrivebordet, og så lægge den du har fundet på den gl. placering, så kan den altid lægges tilbage, hvis noget går galt.
Det er muligt du skal genstarte computeren, før mailène er der, men det tror jeg nu ikke, du skal bare ikke have outlook express åben, medens du indsætter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 28-03-05 23:25

Nix - det virkede ikke at omdøbe den... ! meget mærkeligt
Og nej jeg kunne ikke importere den. Nu er hjemme igen og langt væk fra den hærgede computer og har således ikke mulighed for at prøve flere tricks. => pointsne går til den løsning jeg ikke fik prøvet.
Ellers tak for hjælpen !

Godkendelse af svar
Fra : kajsvaj