/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
optage fra video til video....
Fra : miss_viking2000
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 28-03-05 10:57

Er der nogen som kan forklare en dum, hvordan man optager fra video til anden video ? Hvilke stik der skal bruges, og hvordan de tilsluttes ? Har gjort det før, men er lige gået i sort, så håber der er hjælp at få her !!!!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 28-03-05 11:06

Scartkabler i de alm. stik til samme og den video der optager skal indstilles på A/V kanalen den anden afspiller bare.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 11:09

Hvis du sætter den almindelige antenneledning i dit TV fra den der optager kan du se hvad der sker.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 28-03-05 11:26

Tak for svaret. Nu fungere det, nu mangler jeg bare lige at få lyd på det jeg har optaget...

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 28-03-05 11:27

Tak for svaret BjarneD.Nu fungere det. Nu mangler jeg bare lige at få lyd på...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 11:36

Det er muligt, at jeg misforstår dig, men lyden skulle da også kunne optages når du anvender scart da der er audio i.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 28-03-05 11:43

Ja det vil jeg jo også mene. men det jeg har prøvet at optage, var der ikke lyd på, men nu optager jeg hele filmen, så må jeg se bagefter...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-05 12:19

De scart stik du bruger skal være "fuldmonteret", ellers kan det der styrer lyden mangle (audio)

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 13:47

Alm. scartstik er monteret med audio ellers ville man jo ikke kunne tage lyden med.
I praksis vil den optagende maskine være sat på scart i stedet for tv, men hvis der ikke er ordentlig forbindelse i scart (trykket helt på plads så er det typisk lyden der mangler.
Jeg har gjort det på mange maskiner og har endda kørt over i semiprof. redigeringsenhed via scartkabler med 3 videomaskiner tilsluttet for at kunne mixe fra 2 over i den der optager.
Det er først når man anvender sekundære scart at der kræves fuld montering, men det er jo der jeg foreslår at bruge antennekabel mellem video og tv for at kunne følge med i optagelsen.