/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Flot Rottweiler/labradtor til parring
Fra : Shari
Vist : 948 gange
70 point
Dato : 13-09-02 12:37

Mangler du en hanhund til parring har jeg en megaflot blandings-han
på ca. 3 år - Rottweiler/Labrador. Han har et perfekt væsen, venlig og
vagtsom og så er han den mest intelligente og lærenemme hund, jeg nogensinde har haft.

Han har en spejlblank pels, flotte hvide og stærke tænder og kraftig
knoglebygning.

Da jeg skulle have hund igen, var det meget svært at få netop denne
blanding, da den er meget populær blandt alle os, der ikke gider
de ægte hunde med alle deres indavlede sygdomme og skvanker.

Så har du brug for en sund blandingshund, står min hanhund gerne
til rådighed.

Shari

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 12:38

Hej
Jeg er ikke i tvivl om at din hund er dejlig
Men, blot af nysgerrighed: har du fået ham røntgenfotograferet for HD? Og
hvad med albuedysplasi?
Bare fordi man blander to racer forhindrer man jo ikke disse sygdomme, da
såvel Labradoren som Rotweileren netop har disse problemer.
Hilsen Vibeke

--

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 12:47

Jeg har samme blanding på knap 2 år, og ja, han er fotograferet og har de
flotteste runde knogler, dyrlægen var helt forbavset... Sååå - der er vist
ligeså mange med racehunde som ikke fotograferer, eller hvis de gør, så
avler de på de dårlige alligevel.

At jeg så ikke tror der er mange der bider på tilbuddet - når man bevidst
laver blandinger er det vist ofte fordi man kender en hund som er "sød"

:Pia

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 12:51

Hej Pia
At din hund har fine hofter siger jo ikke noget om Sharis hund. Selvom de er
af samme blanding er de jo ikke nødvendigvis beslægtede.
For Retrieveres vedkommende (jeg kender ikke Rotweilernes regler) skal alle
avlshunde røntgenfotograferes inden parringen, men der er ikke et krav om at
hunden skal være HD-fri. Men stadigvæk giver det mulighed for hvalpekøbere
for at se resultatet af fotograferingen inden man køber.
Hilsen Vibeke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 13:27

min pointe var, at selvom man har blandingshund, kan man godt være
interesseret i deres helbred

:Pia

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 13:34

Hej Pia
Det var også min pointe, netop derfor spurgte jeg til HD !
Hilsen Vibeke

--

Accepteret svar
Fra : pmj

Modtaget 70 point
Dato : 14-09-02 12:28

Hvad er dit spørgsmål?

mvh

Pia Johnsen
hht://www.entlebucher.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 07:52

"Shari" <Shari.news@kandu.dk> wrote in message
news:75jg9.72176$ww6.5082278@news010.worldonline.dk...
> Mangler du en hanhund til parring har jeg en megaflot blandings-han
> på ca. 3 år - Rottweiler/Labrador. Han har et perfekt væsen, venlig og
> vagtsom og så er han den mest intelligente og lærenemme hund, jeg
> nogensinde har haft.
>
> Han har en spejlblank pels, flotte hvide og stærke tænder og kraftig
> knoglebygning.
>
> Da jeg skulle have hund igen, var det meget svært at få netop denne
> blanding, da den er meget populær blandt alle os, der ikke gider
> de ægte hunde med alle deres indavlede sygdomme og skvanker.
>
> Så har du brug for en sund blandingshund, står min hanhund gerne
> til rådighed.
>
> Shari
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Ja vi mangler en stor og stærk hanhund som kan bedække min veninde
så jeg håber vi kan få en aftale-
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 15:58

On Fri, 13 Sep 2002 13:38:18 +0200, "V.Lerche & S.Andersen"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrotd:

>Hej
>Jeg er ikke i tvivl om at din hund er dejlig
>Men, blot af nysgerrighed: har du fået ham røntgenfotograferet for HD? Og
>hvad med albuedysplasi?
>Bare fordi man blander to racer forhindrer man jo ikke disse sygdomme,

,,,,,,,,,,,,,,,eller mange andre sygdomme , alle hunde kan få sygdomme
også gadekryds .