/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem var Jørgen martin wienberg vilhelms~
Fra : krizz20
Vist : 1762 gange
205 point
Dato : 28-03-05 03:08

Hvem var Jørgen martin wienberg vilhelmsen
gift med
Gurli sofie oline wienberg (født petersen)
søn kjeld wienberg vilhelmsen

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 28-03-05 08:33

Altså !
Hvordan vil du havde vi skal vide det ?
Satser du bare på at en fra Kandu tilfældigvis kendte ham ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-05 08:36
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-05 08:47

Kun disse ægteskaber med Wienberg' e findes på nettet, tilsyneladende i Hovedstaden:
"
WIENBERG, Andreas   Marr   1803   Denm   Kobe   Soller
Sp:   Kirstine Marie JENSEN
WIENBERG, Constance Lovise Sophie   1869   Denm   Kobe   Kobenh
Sp:   Georg Ebbe VINEKEN MOLLER
WIENBERG, Anna Kirstine   1872   Denm   Kobe   Kobenh
Sp:   Christian TEILMANN GEELMUYDEN
"
Ingen af pigerne bliver gift Vilhemsen.
Folketællingerne på nettet har ingen Wienberg i København.

Hvilken periode taler vi om? Hvor er Jørgen Martin født??
(jeg vil tro vi er fremme i begyndelsen af 1900 tallet, der endnu ikke findes på nettet)
Sorry Svend

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 28-03-05 09:34

hej Trine80
det er faktisk muligt, at der er en fra kandu, der er stødt ind i navnet, og/eller er i familie med vedkommende, og derfor kan hjælpe.

Kategorien er jo slægtsforskning, hvor der er mange indgangsvinkler også andres hjælp.

//Anne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-05 09:55

Rolig, vi er slet ikke færdige endnu,
kun lige begyndt med nettets umuligheder.

Der er mange andre kilder...
Teil har nævnt et par stykker, og ja; et Jørgen Martin oldebarn kunne læse dette...
Svend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-05 10:17

En søgning på krak og eniro, efter nulevende personer.
Giver resultat, én person med efternavnet weinberg
og ingen med navnet weinberg vilhelmsen.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 205 point
Dato : 28-03-05 10:19

Da sønnen Kjeld også hedder Vilhelmsen, er/var Wienberg jo kun mellemnavn,
ofte stammer et sådant jo fra moderens familie; i dette tilfælde typisk Germansk.
Derfor denne analyse af indvandrede Wienberge
"
Efternavn: Wienberg Fornavn: Stephan Martin Philipp
Fødelokalitet: Hoptrup
Føderegion: Slesvig Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1904 I DK fra: 1918
Bopæl, lokalitet: Haderslev Amt, region: Haderslev Amt
Lov af: 31 03 1926 Tillæg: A
Løbenr: 860
Bemærkninger: Grænseflytning, fra 1918 har han boet i Haderslev.
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: Wienberg Fornavn: Martha Christine
Erhverv: Uden erhverv Fødelokalitet: Hopstrup
Føderegion: Slesvig Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1896 I DK fra: 1922
Bopæl, lokalitet: Haslev Amt, region: Sorø Amt
Lov af: 29 03 1924 Tillæg: A
Løbenr: 1214

--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn: Wienberg Fornavn: Elisabeth Maria Henriette
Erhverv: Enke Fødelokalitet: Borby
Føderegion: Slesvig Fødeland: Tyskland
Fødselsår: 1839 I DK fra: 1919
Bopæl, lokalitet: Haderslev Amt, region: Haderslev Amt
Lov af: 12 06 1922 Tillæg: A
Løbenr: 801
Bemærkninger: født Bebensee
"
Kunne den ældste være mor, snarere farmor, til Jørgen Martin?
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-05 10:28

>og ingen med navnet weinberg vilhelmsen...

Alle disse har E-mail hos TDC:
"
Adi Wienberg - Kjellerup
Anette Wienberg Selmar - Odense C
Annette Wienberg - Randers
Anton Wienberg - Vejen
Jens R. Wienberg - Silkeborg
Johs. Wienberg-Larsen - Herning
Jørgen Wienberg - Holte
Katrine Wienberg - Charlottenlund
Katrine Wienberg - Hellerup
Margit Wienberg - Greve
Mikkel Wienberg - Århus C
Per Wienberg Kristensen - Eskebjerg
"
fundet her: http://www.epost.dk/

Send et mail til dem; én af dem har måske Jørgen Martin som tipoldefar?
hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-05 12:51

>Hvilken periode taler vi om? Hvor er Jørgen Martin født??

hvis du havde oplyst dette ville vi hurtigere havde fundet frem til Maribo og Frederiksborg amter,
er det din familie?
"
maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, , , Strandgade No 36b, 36, FT-1845
Christian Peter Wienberg, 25 , Gift, , Muurmester, Helsingør
Martine Samuline Wienberg, 23 , Gift, , hans Kone [Christian Peter Wienberg], Nakskov
Thorvald Mathias Wienberg, 1 , -, , Deres Søn [Christian Peter Wienberg, Martine ??line Wienberg,

Thorvald bliver indgift i Tuxen familien, nu hedder han Martin som mellemnavn??

[5] Charlotte Elisabeth Rothe f. 23 Dec 1851, Kjøbenhavn, g. 9 Dec 1874, i Kjøbenhavn, 1890, Thorvald Martin Wienberg, f. 10 Maj 1844, Nakskov.
Thorvald: Arkitekt; murermester.

http://hjem.get2net.dk/jan_tuxen/ridefoged_lorenz_tuxens_efterslaegt.htm
Svend

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 28-03-05 12:53

tror hans forældre hedder

Thorvald wienberg
og
caroline amalie vilhelmsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-05 12:54

Måske er navnet ikke tysk men svensk?
"
Disse grå og røde kalksten, af hvilke de grå
i regelen ansees for at være de mest holdbare,
brydes og forarbeides på en mængde steder i Nerike,
Vester- og Østergotland og på Øland. Sidstnævnte
sted eies et stenhuggeri af den danske murmester
Wienberg. Disse kalksten kan anvendes til
trottoir-og trappesten, til dør- og vinduesindfatninger, lister
portaler, balustrader og beklædningssten på
bygninger osv.

fundet her:
http://runeberg.org/tekuke/1892/0148.html
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-05 12:59

Her var du heldig...
En tidligere præst/provst hedder Wienberg:
"
... Tidligere sognepræst Karl Erik Wienberg læser op af HC Andersen. ...
"
måske bor han stadig her:
Idékatalog for en nærmere kontakt mellem skolens undervisning og de lokale kirker. - Hellerup (c/o provst K.E.Wienberg, Margrethevej 11C, 2900) : Den folkekirkelige skoletjeneste i Gentofte Kommune, 1994-95
"
Han har mere en nogen anden kendskab/adgang til kirkebøger...
Kontakt ham og God Påske, Svend

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 28-03-05 13:20

jørgen martin
født 1906 Født 19. januar 1306 i Thorup.

Slagtersvend.

Frederiksbergske adresser har været:
1926: Adilsvej 9, 3.
1927: Ndr. Fasanvej 48, 1. tv.
1928: Langelandsvej 1, 3.
1929: Bogøvej 8, 4. tv.
1932: Holger Danskesvej 73, 4.tv. (Det er svært at se, om der vitterlig står 4. sal)
1949: Holger Danskesvej 73, 3. tv.
Død 21. juni 1984.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-05 14:02

>>Hvem var Jørgen martin wienberg vilhelmsen

>jørgen martin
født 1906 Født 19. januar 1306 i Thorup.

Nu stopper jeg!!!
Hvorfor startede du ikke med disse oplysninger?
Er det 5 Matador points du byder på??
(nedenfor byder senta 500 points for et langt lettere spørgsmål).

For mig er det ikke betalingen, men udfordringen...
(men godt jeg ikke er ansat hos dig)
helt til grin, Svend

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 28-03-05 14:46

1906 mener jeg

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 28-03-05 17:02

har lige fundet ud af han tvillinge bror skulle hedde
Thorvald martin wienberg vilhelmsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-05 17:18

Her er dit oprindelige spørgsmål:
"
Hvem var Jørgen martin wienberg vilhelmsen
gift med
Gurli sofie oline wienberg (født petersen)
søn kjeld wienberg vilhelmsen
"
Og her er to spørgsmål i DIS, med mange flere oplysninger,
er det mon din fætter der spørger her?
Svend
"
DisForum - AneEfterlysning - Jørgen Martin Wienberg. Vilhelmsen Født ...
... Jørgen Martin Wienberg. Vilhelmsen Født 19. januar 1906 i Torup Sogn Forfatter: kristian wienberg Dato: 26-03-05 19:53 kender du ham Indlæg ændret (26-03-05 22:28) Svar på dette indlæg - Husk
www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=1&i=55984&t=55984 Cached page 3/27/2005
"
DisForum - AneEfterlysning
... Viktoria Pedersen f. 4-5-1907 i Tvilum, Århus ny Anette 0 27-03-05 18:17 Jørgen Martin Wienberg. Vilhelmsen Født 19. januar 1906 i Torup Sogn ny kristian wienberg 8 27-03-05 17:48
www.dis-danmark.dk/forum/list.php?f=1 Cached page 3/28/2005
"

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 28-03-05 19:04

Hej Krizz20

Prøv at sætte alle dine oplysninger sammen for de enkelte personer.
Vi vil gerne hjælpe dig, hvis du kan samlle alt det du har sammnekædet, så det er til for os andre at fælge med.

Det har jeg vist også foreslået dig på DIS.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-05 19:59

Sjovt nok Lis, skulle jeg lige til at foreslå det samme; her er en begyndelse:

Men du skal være sikker på, at det er din familie, Kristian?
Og der mangler nok flere slægtled?? I hvert fald koner???

Én ting undrer mig; er Wienberg den mandlige slægt? og Vilhelmsen kun spindesiden??
Hvorfor så bytte om? Måske kun fordi det lyder bedre??
hilsen Svend
"
Christian Peter Wienberg
København, 14-03-1819 - Ordrup, 07-06-1901, murermester

Thorvald Martin Wienberg, f. 10 Maj 1844, Nakskov.

Ukendt tvillingebror Thorkild martin wienberg vilhelmsen
og
Jørgen Martin Wienberg. Vilhelmsen født 19. januar 1906 i Torup Sogn
gift med Gurli sofie oline wienberg (født petersen)

søn Vist din farfar: kjeld wienberg vilhelmsen
"

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 28-03-05 20:24

før i tiden hed alle
wienberg vilhelmsen

men jørgen og torkild tror jeg havede forældre par der hed wienberg og vilhelmsen

men jørgen ville ikke hedde vilhelmsen og slettet det i ca 50 erne

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 29-03-05 10:38

OK
jeg leder efter

jørgen martin wienberg vilhelmsen

bror til

torkild martin wienberg vilhelmsen
født den Født 19. januar 1906 i Thorup

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 31-03-05 20:44

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-03-05 21:16

Selv tak,
men vi er jo ikke helt færdige med spørsmålet: Kristian Wienberg, som du jo rigtigt hedder.

Undskyld at jeg blev sur,
fordi du ikke, som i dit andet spørgsmål i DIS, fortalte alt det du vidste.
(jeg ved nu, at det ikke var bevidst, men at du bare ville spørgsmålet så kort og enkelt som muligt).

Ved at udelade nogle af disse oplysninger om: I dette tilfælde Jørgen martin wienberg vilhelmsen,
afslører du, at du ikke er særlig god til det man kalder: Skriftlig Kommunikation.

Det er/var jeg heller ikke, selv om jeg er uddannet ingeniør,
og på et tidspunkt sendte min chef mig på et kommunikations kursus.
Det meste har jeg glemt, men er du interesseret?
kan jeg godt give dig et par gode råd, helt privat og naturligvis uden om kandu:

send et mail til sv.giversen@mail1.stofanet.dk og du får verdens korteste/bedste/billigste informations kursus.
døm selv, Svend Giversen

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 01-04-05 17:13

gør ikke noget