/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
natmad se her!!
Fra : Annehvid
Vist : 424 gange
33 point
Dato : 28-03-05 01:15

<html>
<head>
<title>Mit style sheet</title>

<style type="text/css">
body {
background-image: url(a.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center center
}
</style>

</head>

<body>

Så kommer mit spørgsmål .. hvordan bruger jeg det i webbyen?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 43 point
Dato : 28-03-05 01:52

Indsætter du :

Kode
<style type="text/css">
body {
background-image: url(a.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center center;
}
</style>

..i din <head> ...</head> sektion. Evt. linien efter <base target="_blank">

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 28-03-05 01:55

Hej Annehvid... :)
Det ligner en alm. html kode..... den sætter du ind ved at klikke på html øverst når du er inde i redigeringen på webbyen... så kommer der en side med forskellige scripts frem afhængigt af hvor meget der er på siden... så kopierer du og indsætter der hvor curseren ligger til sidst i scriptet og klikker på vis siden øverst igen for at komme tilbage. Som du ved har jeg arbejdet meget med webbyens concepter og mener at det er sådan... medmindre der er en fejl i koden!!! så den ikke virker.

MVH Fidusen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-05 02:03

..altså på denne side : http://www.ingehvid.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&side=&id=639372
..og ikke på din index side med frameset'et !!!

Nu ved jeg ikke lige hvad a.gif er for et billede da siden er beskyttet med password

..men effekten bliver et billede der bliver stående, midt på siden, når der scrolles ned i teksten.

Hvis du vil have hele siden 'fyldt ud' med kopier af dette billede (a.gif) så skal du ændre :

background-repeat: no-repeat;

..til :

background-repeat: repeat;

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-03-05 02:03

Webbyen er vist lidt speceial, men den ser ok ud.
Men husk at lægge dit billede det samme sted (i samme mappe), som koden.
Kode
<html>
<head>
<title>Mit style sheet</title>

<style type="text/css">
body {
background-image: url("a.gif");
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center center;
}
</style>
</head>

<body>
Her er min side.
</body>
</html>

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 02:10

hejsa frk Fidus ja ved jeg godt *S* men MOLOKYLE kan man det samme med jgp? og skal man sætte eks image2.jgp ind eller <body background=../billed.asp?PrivatBilled=4938509 bgcolor="#ffffff" ??

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 02:12

Jeg mener jo natmaden sry
))

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-05 02:14

Din index side ser således ud :
Kode
<html>
      <head>
      <title>http://ingehvid.dk/</title>

         <meta name="description" content="Inge Hvid`s minde">

         <meta name="keywords" content="Inge Hvid`s minde, webbyen.dk">

      <meta name="ROBOTS" content="ALL">
      </head>

            <frameset framespacing="0" border="false" frameborder="0" framepadding="0" padding="0" spacing="0" rows="0,*">
               <frame name="logo" src="topprivat.asp" scrolling="no" framepadding="0" padding="0" marginwidth="0" marginheight="0" framespacing="0" spacing="0" noresize>
               <frame src="vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&side=&id=639372" name="top_frame" framespacing="0" border="0" frameborder="0" MARGINWIDTH="0" MARGINHEIGHT="0" noresize scrolling="yes">
            </frameset>

   </html>

Ikke fordi du behøver at pille ved den. Dit indhold ligger jo som sagt på : http://www.ingehvid.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&side=&id=639372

Øehh..., men hvad bruger framen : http://www.ingehvid.dk/topprivat.asp til ???

Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252"></HEAD>
<BODY></BODY></HTML>

...eller er det bare noget ubrugelig skodkode din udbyder forære dig med i købet ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 02:24

LOL aner ikke det sidste ... hvad er der galt med det'?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 02:25

det kan godt være jeg er lidt dum? men aner faktisk ikke meget om dit sidte svar LOOOOOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-05 02:26

Annehvid -> Man bruger ikke længere background="..." atributten i <body>. Den er depricated i HTML 4.01.

Du bør bruge CSS løsningen ..og ja ; du kan godt bruge et *.jpg billede

Som sagt; du kan jo 'lege' lidt med eksemplerne her : http://www.w3schools.com/css/css_background.asp

Når du tester eksemplerne, kan du rette i koden og trykke [Edit the text and click me] knappen.

Du kan teste med egne billeder, hvis du skriver HELE url'en ind i : background-image: url("...");

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 02:31

ok sidste spg molokyle eks background-image: url image2.jgp eller hvad sry im stupid woman

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-05 02:37

Hmmm..... ja så er det nok kode genereret af webbyen, men kønt er det sgu ikke

Faktisk er siderne så dårlig kodet, at jeg ikke engang kan validere dem med nogen kendt validator

Der er mere en 256 fejl på siderne

..så der er ikke noget at sige til, hvis siden 'hoster' lidt, når en browser der bare nogenlunde overholder standarden prøver at parse dem

..men det bør du nok ikke tænke så meget over, hvis du ikke er nørd som jeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 02:41

molokyle det var ikke dit svar vel ???? hehe se ovenfor!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-05 02:44

[hør]Prøv dog lige de sider jeg henviser til kvindemenneske : http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_background-image

På din egen side :

background-image: url('MIT_BILLEDE.jpg');

Hvis du tester på ovenstående site :

background-image: url('http://WWW.MIN_SIDE.DK/MIT_BILLEDE.jpg');

...eller hvis billedet ligger i et underbibliotek :

background-image: url('http://WWW.MIN_SIDE.DK/MIT_BIBLIOTEK/MIT_BILLEDE.jpg');

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-05 02:48

Ps. Der er udmærkede HTML og CSS kurser her på Kandu.dk :

1.) http://www.kandu.dk/dk/kurser/html/htmlkursus.asp
2.) http://www.kandu.dk/dk/kurser/css/cssKursus.asp

... mere på Dansk : http://html.dk

Så kan du altid slå op

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 02:50

ja det virker ikke hvis jeg sætter min side ind eller mit billede ind ved ikke hvad jeg gør forkert

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-05 03:00

Jeg tror at webbyen spærrer for deep-linking (dybe link) til billeder, så det er nok derfor !

Deep links ??? http://vertikal.dk/advokatord/

..for det virker, når jeg prøver. Test f.eks. med dette billede fra min hjemmeside :

http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/mololympic.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-05 03:02

Jeg skal på job kl. 9.00 til 12.00 i morgen, så jeg må hellere gå i seng, men vi ses

Ps. Jeg er nok 'på' igen ved 2 tiden i morgen eftermiddag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-05 03:04
Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 03:12

nat nat molokyle

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 03:34

Tak for svaret molokyle. jeg fandt da ud af det