/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win xp home boot CD
Fra : oscardino
Vist : 874 gange
500 point
Dato : 28-03-05 00:06

Hej alle
En af mine venner har købt en ny PC, med en OEM instaleret XP Home.
Der følger desværre ikke nogen genetablerings CD med. ( købt i tyskland ) og da der heller ikke er noget diskette drev. Er spørgsmålet følgende : Hvordan laver man en boot CD ? Jeg har selv de 6 disketter der kræves af XP, men de kan jo ikke bare brændes ned på en CD. Jeg ved godt der burde følge en etablerings CD med, men det gør der ikke! Og deres support gælder ikke i DK.
Er han solgt eller hvad. Jeg prøvede selv at finde en løsning, men fandt intet og måtte lave de 6 disketter. Kan det lade sig gøre tror jeg det ville hjælpe mange.
Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 00:20

Hvis du ikke får et præcist beskrevet forslag kan du kigge lidt her: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=248
Jeg mener nu, at I vil løbe ind i flere problemer med mindre der er et instalaltions sæt på harddisken ellers vil en brugbar løsning være et ghost program og så lave ghost at en komplet fejlfri installation.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-05 00:34

Er det en tysk version af winxp?

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 28-03-05 00:42

Heja BjarneD
Og tak for hurtig respons, Jeg er med på at flere programmer kan lave et spejbilled, Feks. Norton Gost, men er det ikke mugligt at lave en decidetet XP boot Cd. Der er intet på PC´
Kun et C: drev. Til gengæld var den billig, er det umuligt at brænde en "normal" Opstarts CD
til XP. Via fil eller disketter ?
Hilsen Oscardino, der ikke kalder dig bjarne arne et eller andet.
Sov godt Molokyle.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 00:45

Du skulle måske se på denne hvis du bare er ude efter boot: http://www.ultimatebootcd.com/

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 28-03-05 00:46

Hejsa Tedd

Købt hos Otto duborg, Men med Dk XP home.
Ved købet fraskrev Otto duborg alt Vedr. Support.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 00:50

Hvad vil du boote når du ikke har installationsprogrammet.
Jeg har forsøgt at lave en boot cd i Nero 5 ved hjælp af disketterne, men det virkede ikke og jeg kan se, at den nye Nero jeg anvender nu skriver dette: "Bootbare CD'er kan kun laves under Windows 95/98 eller NT"

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 510 point
Dato : 28-03-05 00:56

Du kunne også finde program nøglen med Everest http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
og så lave en kopi af en anden XP home hvor du bruger nøglen til OEM licensen. Det burde virke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-05 00:59

Man kunne jo godt smide en boot strip over på en CD og så brænde de 6 disketter over på vil jeg da tro!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 01:03

Det troede jeg også, men boote ville den ikke. Måske er der et eller andet fif, jeg gjorde ikke meget ud af det for jeg ville bare prøve om man kunne. Jeg har kun haft succes med, at kopiere (clone) cd-rom.

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 28-03-05 01:08

Hvis nu Pcen ikke kan starte op ville det jo være rart med en boot Cd, så man kunne komme ind i div. mulighder, da hverken F 8 eller andet virker.
Så spørgsmålet er stadig- kan man lave en Xp boot Cd istedet for de 6 disketter.
Og BJarneD, hvorfor den sure Smiley ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-05 01:11

Du kan jo snuppe en boot strip fra en original windows cd ved hjælp af f.eks. isobuster!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 01:12

over at blive kaldt noget andet så det er ikke dig, men ham mulekule.

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 28-03-05 01:17

Sorry BjarneD
Jeg læste bare en tråd, men tog åbentfejl.
Hilsen Oscardino. og Undskyld til Monokyle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 01:19

Hvorfor så ikke bare clone Tedd, så man får alle faciliteter med.
Mit første link indeholder faktisk en boot fil så det burde kunne laves efter den anvisning.

Godkendelse af svar
Fra : oscardino

Dato : 28-03-05 01:25

Tak for svaret Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 01:27

Nu kunne det så være interessant, at høre hvordan det kommer til at fungere, når og hvis...