/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Arne.Jakobsen, er jeg...?
Fra : Toupie
Vist : 303 gange
50 point
Dato : 27-03-05 23:52

Lige hjemvendt fra nogle herlig påskedage, skulle jeg lige se hvad der var sket på Kandu.dk siden sidst...
Og så stødte jeg på din tråd Arne.Jakobsen: http://www.kandu.dk/dk/spg/63315
hvor jeg læser denne kommentar fra dig:

Citat
Og når jeg kommenterer folks login (ikke logind) dato, samt mængden (oftest manglen) af deres besvarede spørgsmål, er det for at bevise hvor dårlige de er til at leve op til det, der er Kandu's erklærede målsætning.

Jeg har været bruger på Kandu.dk siden 21.04.2002 og har "kun" fået accepteret mine svar som værende de bedste 76 gange, hvoraf nogle har været rene foræringer og andre har været fra smalltalk.
Så jeg har lige et enkelt spørgsmål til dig Arne:

Skal jeg tolke det sådan, at du betragter mig som en dårlig Kandu bruger???

// Toupie

PS: dette spørgsmål er stilet direkte til Arne.Jakobsen så andre kommentarer frabedes venligst men bestemt!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-03-05 23:55

OK, vi holder kæft - men er kandu.dk egentlig ikke et forum. Det private hedder vist emil

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 28-03-05 00:02

Nej Toupie det er du da bestemt ikke. Du lever nemlig på smukkeste måde op til Kandu's erklærede målsætning. Du bruger din tid på at besvare spørgsmål og har også besvaret mange af slagsen. At jeg også har mødt dig i Smalltalk's er bare hyggeligt.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-03-05 00:09

Arne tak for dit svar, men så forstår jeg bare ikke noget! Hvem er det så der er dårlige kandu brugere?? Du skriver, at det er dem med få point og det har jeg da...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-03-05 00:16

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-05 00:20

At man har få point er ikke lig med at være en dårlig Kandu'er, men de fleste dårlige Kandu'er er kendetegnet ved at have få point. Hvordan man så vil definere "En dårlig Kandu'er" er op til den enkelte." Jeg har fortalt hvad jeg mener, og det har jeg ret til. Uanset hvor meget enkelte personer prøver at forhindre mig i at benytte mig af denne ret, vil jeg fortsat benytte mig af den.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-03-05 00:32

Arne.Jakobsen du har din fulde ret til at fortælle hvad du mener - og ligeså har jeg!

Derfor vil jeg gerne fortælle dig, at jeg blev utroligt provokeret af din bemærkning og derfor oprettede jeg dette spørgsmål.
Jeg bliver ellers sjældent vred eller lader mig provokerer men den bemærkning fra dig, syntes jeg er en utrolig ubehøvlet måde, at nedgøre andre på - og hvem er du, der kan tillade sig at hæve sig over andre og nedgøre dem??? ...og skulle bevise, at andre brugere er dårlige kandu brugere.
Vi er alle født mennesker og er alle lige meget værd som mennesker, men respekt er sq noget man skal gøre sig fortjent til, og lige pt. har du ikke min respekt.

Så har jeg sagt min mening om den kommentar!!!

// Toupie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-05 00:38

Skriv lige hvilken bem. du er blevet så skide sur over.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-03-05 00:40

Citat
Og når jeg kommenterer folks login (ikke logind) dato, samt mængden (oftest manglen) af deres besvarede spørgsmål, er det for at bevise hvor dårlige de er til at leve op til det, der er Kandu's erklærede målsætning.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-05 00:57

OK, forstår bare ikke hvad i det der kan gøre dig SÅ sur? Jeg har jo i denne tråd uddybet bemærkningen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-03-05 01:18

Der er absolut intet belæg for din påstande om hvem der er en god og hvem der er en dårlig kandu bruger....du bruger brugernes pointantal til, at dokumenterer dine påstande, men der er overhoved intet hold i hverken påstandene eller din bevisførelse.
Èn ting er en påstand og det er jo gerne sådan med påstande at dem kan man gribe ud af den blå luft, hvis det er det man har lyst til!
Noget andet er bevisførelsen. Men man kan IKKE "måle" en bruger på antal point. det må da uomtvisteligt være bedre, at have svaret på få spørgsmål man ved noget om, end at prøve at besvarer en masse spørgsmål som man "tror" man ved noget om.
Endvidere kan en bruger sagtens være uovertruffen god til nogle specifikke ting, men hvis der ikke bliver stilet spørgsmål omkring disse ting, så får brugeren tilsvarende få point.
At bruge point som bevisførelse er bare for lavt i mine øjne.

Udover dét, så var det Rfou du mente var en dårlig kandu bruger i dén tråd, og til det vil jeg bare sige, at Rfou er en af de personer herinde der har min største respekt.

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 28-03-05 02:20

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-03-05 18:20

Hmm, jeg undrer mig nu stadig Toupie!
Det er helt fint med mig, at profiler der ikke ønsker fnidder fnadder, vælger at gå udenom den slags

Det mærkelige lige i denne situation er for mig at se, at du ikke valgte at gå ind i den oprindelige tråd (som du endda henviser til) http://www.kandu.dk/dk/spg/63315 og dér få 'talt' ud med AJ der - i stedet for i en helt ny tråd!

Ved at åbne en ny tråd, bliver din vrede jo synlig for en hver, selv om tråden kun måtte benyttes af AJ. Bare overskriften har allerede gjort dit spørgsmål til en hot ..
og uanset hvordan man vender dén fremgangsmåde, så kan jeg sq godt nok ikke se, at det skulle give mindre mulighed for mudderkastning - end det ville have gjort, hvis du i stedet havde valgt at smide dit indlæg i Arnes tråd (hvor årsagen til din vrede skal findes)

Hvis din oprindelige mening virkelig var at undgå andres indblanding og mudderkast, så vil det mest rigtige have været at gøre som ovenstående - og IKKE efterfølgende at åbne en helt NY tråd med henvisning til dette.

På den måde havde AJ modtaget ikke mindre end to mails om dit besøg i tråden, fordi han er den, der har oprettet tråden. Vi andre derimod ville ikke have modtaget mails, fordi tråden er lukket..

ERGO! Vi andre (der alligevel ikke måtte deltage i denne tråd) ville slet ikke have opdaget, at der var mulighed for mudderkast *G*

Ps. Det er helt bevidst at jeg poster i denne tråd. Jeg ved du allerede har modtaget én mail om, at jeg har købt svaret til dit spørgsmål. Nu modtager du endnu to mails, selv om den er lukket - og det er NETOP min pointe!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-03-05 21:24

Creamygirl

Så vidt jeg husker, plejer Arne at foretrække, at man holder sig til emnet i tråden og anbefaler at man opretter en ny tråd, hvis man vil ham noget uden for emnet

// Toupie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-05 21:28

Toupie - I øvrigt synes jeg også at en dårlig Kandu'er er en der ikke accepterer

Citat
PS: dette spørgsmål er stilet direkte til Arne.Jakobsen så andre kommentarer frabedes venligst men bestemt!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-03-05 21:51

Bør vist lige forklare nærmere, da noget i mit indlæg godt kan misforståes.

Citat
og IKKE efterfølgende at åbne en helt NY tråd med henvisning til dette.

Den helt NY tråd er ---> tråden til hansen9.
I denne her tråd fik du det jo som du forlangte (indtil den var lukket )...men ved at åbne tråden til hansen9 med et link til dette spørgsmål deltager du selv i fnidder/fnadder, da netop det, at du LINKER til dette spørgsmål - blot ENDNU en gang gør opmærksom på tråden - og giver alle der gider mulighed for at tilkendegive, at vi skam har læst din tråd og set din vrede.

Den ene tråd startede du kl. 23:52
Den næste tråd kl. 23:59

Man kan sige, at du på din sædvanlige venlige facon skånede Aj
i ca 7 minutter

Og til dig AJ. Intet nyt under solen. Du er stadig en sølle mand, der har opfundet begrebet trådejer - og som Toupie nu tror er en brugbar regel

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-03-05 22:15

Creamygirl, såvidt jeg har forstået på tidligere tråde, åbnet på den måde som jeg gjorde til Hansen9, så er det alm. kutume at henvise til den tråd man snakker om. Hvis jeg havde svaret Hansen9 i denne tråd, ville mine ord om "kommentar frabedes" jo ikke være meget værd.

Nu er det ikke lige Arne der har opfundet begrebet "trådejer", det ord er blevet meget tidligere, bla, af Ram2 - og nej, jeg bruger det ikke som en regel, men hvis man vil en mand noget som man mener seriøst og ønsker et seriøst svar, så opnår man det bedst ved at respekterer mandens ønsker. Man opnår respekt ved at udvise respekt (altså i min verden )

Arne.Jakobsen fair nok, men du kan ikke bruge pointantal til at dokumenterer din holdning med

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-03-05 22:35

Respekt og AJ i samme sætning?!?! Jeg tager mig sq lige en griiiiner

Giv nu Toupie det hun vil have AJ.
Hun har en helt speciel ret til at blive retfærdiggjort i din tilsvining af
dårlige kandubrugere...ALLE andre med et for dårligt pointantal, eller ordblinde må jo bare åbne deres helt egen tråd ( og med hård hånd, som trådejer*G)
forlange det samme.

Sikke mange tråde, der så kunnel poppe op med ordlyden:
"Arne Jakobsen, er jeg"...? lol

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-05 22:36

"And now to something completely different"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-03-05 22:42

Peeping Tedd

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-03-05 00:21

Creamygirl, nu har du tilkendegivet din mening om dette og jeg er ikke i tvivl om hvad du mener. Du har din holdning og jeg har min, og det bliver ikke anderledes af, at vi fortsætter snakken, så derfor holder jeg inde her.

Men du skal forøvrigt lige have et tak med på vejen I denne tråd har jeg opdaget at Arne ikke er helt uden humor, og det havde jeg ikke opdaget hvis du ikke havde skrevet i tråden.

// Toupie

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-03-05 06:51

Arnes humor er jeg sikker på kan ligge et temmelig lille sted, men det er fint,
at du mener du fik øje på den. Desuden ville arne slet ikke have opdaget at jeg skrev i tråden, hvis ikke han EFTER, at den var blevet lukket havde plantet ét flueben nederst på siden...Han er som altid kun mest interesseret i sig selv - og følger selvfølgelig med i de tråde, hvor han er hovedperson*G*

Citat
Hvis jeg havde svaret Hansen9 i denne tråd, ville mine ord om "kommentar frabedes" jo ikke være meget værd.

Nej, det er rigtigt - men kun 7. min efter du havde åbnet arnetråden?!
og så med et svar, der indikerer du blot ville have en smalltalk kørende sideløbende
med din øhh"vrede"..

Men du har ret Toupie. Min holdning til din facon er klart meget anderledes end din, så lad det nu ligge *S*