/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Infrarød `???
Fra : Zambrotta
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 27-03-05 21:30

hey, jeg har lige fået ny bærbar og vil gerne lægge billeder fra min mobil, nokia 3200 ind via infrarød - men pc´n vil ikke tage imod signalet, der er en indfrarød indgang, og jeg har downloadet det rigtige program fra nokia´s hjemmeside - jeg tror det er fordi infrarøden mangler hardware...... men hvilken skal jeg så installere og hvorfra ? Min pc er en Acer bærbar travelmate 2300

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-05 22:47

Har du enablet IR i bios?

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 27-03-05 23:07

hvad er det???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-05 23:11

IR porten er den infrarøde port! Nogle har den slået fra som standard for at spare strøm! Man kan måske osse bruge Fn tasten + en anden tast for at aktivere den! Har du ikke en manual til PC'en?

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 28-03-05 00:01

jo men der står bare hvor den sidder og at den ikke findes til alle modeller ikke andet nemlig, har kigget

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-05 00:44

Står der hvordan du kommer ind i bios?

Kommentar
Fra : Zambrotta

Dato : 28-03-05 01:07

Nope, hvad er bios egentilig ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-05 01:09

bios er det der styrer dit hardware før operativsystemet!

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 28-03-05 09:18

Har computeren en infrarød port?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 28-03-05 09:33

Undskyld jeg læste lige dit spørgsmål igen, og kan se der er en infrarød indgang, og det er jo sådan set den eneste hardware der er nødvendig.

Så hvis du er sikker på at porten er aktiveret og det samme i telefonen, og de ligger i en afstand af ca 20 cm uden noget imellem, så burde det kunne lade sig gøre, mange gange er det et spørgsmål om at teste forbindelsen med forskellige com porte indtil du finder en ledig

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-04-05 12:48

Har du fået det til at virke?