/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Skrivebeskyttelse på IBM T40
Fra : Baracca
Vist : 389 gange
50 point
Dato : 27-03-05 20:48

Jeg har en IBM Thinkpad T40. Når jeg tager harddisken ud af den og sætter den i et USB-kabinet, kan jeg ikke skrive på den, fordi den er skrivebeskyttet. Jeg har læst noget om, at den er det ab fabric... Er der nogen, der kan fortælle, hvordan jeg ophæver dette, så jeg kan skrive på den, når den sidder i USB-kabinettet?

Mvh Baracca

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-03-05 21:32

Hm....havde password sat til på din IBM T40?

I så tilfælde, sæt den tilbage, ændre så der ikke er password, og prøv så igen.

Hisen tukols

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 22:27

Hej Baracca - Det er ikke sådan et USB-kabinet bruges. Den HD der sidder i din Thinkpad, skal blive siddende. Du skal købe en anden HD til dit USB-kabinet. Du tror at du kan flytte din faste HD fra Thinkpad'en til det eksterne USB-drev. Det kan du bare ikke. Dit eksterne USB-kabinet er ikke at betragte som en docking-station men som en ekstern HD. Med andre ord: Den er en ekstra Lagerplads eller en Backup-mulighed, men kun hvis der sidder en HD i den.

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 27-03-05 22:36

Arne.Jacobsen.

Jeg bad om en løsningsmulighed på problemet og ikke din mening om det jeg gør. Du ved ikke en skid om, hvad grunden til, at jeg gør som, jeg gør, er. Thinkpad'en har været nede og jeg har lagt tingene over på en anden computer med kabinettet, inden jeg formaterede og nu skal de tilbage igen.

I øvrigt har jeg gjort samme manøvre på en anden computer og det virker fint, så venligt spar mig!!

/Baracca

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-03-05 22:48

Små slag Baracca!
Med det sprogbrug, fortjener du ingen hjælp! - Arne forsøger blot at hjælpe dig og spørger ind til de muligheder der kan belyse sagen.
Det andet gider vi ikke reflektere på, vi er ordentlige og hjælpsomme bruger her på KANDU!

Så kom lige ned i temperatur igen!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 22:52

Det kunne du jo så bare have sagt. Det er da ikke nemt at hjælpe folk, der holder det hele hemmeligt. Men OK jeg sparer dig og husker dit navn. Du hører aldrig fra mig igen. Ha' det godt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 22:52

Det kunne du jo så bare have sagt. Det er da ikke nemt at hjælpe folk, der holder det hele hemmeligt. Men OK jeg sparer dig og husker dit navn. Du hører aldrig fra mig igen. Ha' det godt.

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 27-03-05 23:08

Severino

Jeg er absolut enig med dig i, at vi skal hjælpe hinanden og at netop dette er meningen med KANDU, men nu er det ikke første gang, arne.jacobsen kommenterer indslag uden at komme med noget løsningsforslag, men istedet øser ud af anden "viden". Derfor mit opstød i denne sag. Ellers vil du kunne se herinde, at jeg holder en fin tone og hjælper folk i det omfang, jeg kan.

At det så måske ikke fremgår af mit spørgsmål, at der var en anden computer blandet ind i problem, er en anden sag. Fair nok. Men jeg er jo godt klar over, at man ikke kan arbejde med en computer uden HD og tog det derfor for givet. Min fejl måske; der kunne jo sidde folk derude, der ikke vidste det

Godt ord igen, Severin

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-03-05 00:50

Muy bien señor

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-03-05 10:38

Baracca,

du siger den er skrivebeskyttet, det kan skyldes som tidligere angivet, at du har benyttet Harddisk password.

Men hvis det skyldes HD password kan du heller ikke læse fra den - kan du det?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 28-03-05 13:23

IBM760
Jeg kan sagtens læse fra den og jeg kan (selvfølgelig) også godt skrive på den, når den sidder i Thinkpad´en, men når den kommer i USB-kabinettet, så jeg kan få mine data tilbage fra den anden computer, kan der ikke skrives, men godt læses...

Kommentar
Fra : gantzhorn

Dato : 29-03-05 22:21

j