/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skærmopløsning
Fra : botage
Vist : 312 gange
200 point
Dato : 13-09-02 10:59

hej igen, nu har jeg så "endelig" fået min toshiba sattelite pro 4320 til at køre med windows 2000, med jeres hjælp- og tak for det, men jeg opdaterede den jo- suk, det skulle jeg nok ikke? problemet er at den efter opdateringen har den højeste skærmopløsning som 1024x768, den var større inden, kan jeg så bruge/købe en ekstern skærm der kræver en større opløsning? forhandleren siger at det er et must for at en 17 tft skærm virker optimalt.
mvh Bo

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-09-02 11:11

Hej botage

Har du downloadet grafikdriveren fra Toshiba's hjemmeside, jeg kan desværre ikke hotlinke den men den hedder

07-11-2000 Display
Windows 2000 Display Driver for S3 Savage MX/IX (2844) (v7.30.38-RC3; 05-15-2000; 1.1M)

og ligger på http://www.csd.toshiba.com under service og support

Kommentar
Fra : botage

Dato : 13-09-02 11:49

hej igen, jeg har dwnlodet den nu og installeret den, men opløsningen er den samme, måske ændres den hvis der sættes en større skærm til?
mvh Bo

Kommentar
Fra : botage

Dato : 13-09-02 11:49

hej igen, jeg har dwnlodet den nu og installeret den, men opløsningen er den samme, måske ændres den hvis der sættes en større skærm til?
mvh Bo

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-09-02 12:06

Ja, det er muligt at den indbyggede TFT-skærm ikke tillader en højere opløsning end de 1024*788.
Prøv evt. at låne en skærm af en kammerat eller tag din Toshiba med til en computerbutik og prøv den af på en af deres skærme.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 13-09-02 12:19

hej igen, nu fik jeg et svar af en forhandler der fandt pc,en på nettet, den tillader "external color support" på 1600x1200, så den finder selv den nye skærm og ændrer opløsning, håber jeg.
men tak for hjælpen.
mvh Bo

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-09-02 12:41

oki

Kommentar
Fra : botage

Dato : 13-09-02 16:13

hej igen, så blev jeg den lykkelige ejer af en 17 tfft skærm, og det virkede uden problemer, den fandt skærmen og ændrede opløsningen, men om det kunne lade sig gøre uden den nye driver ved jeg ikke, nu er der det flotteste billede, jeg købte en AOC skærm til kr 4479, og den virker fint, så tak for hjælpen.
mvh Bo

Kommentar
Fra : botage

Dato : 13-09-02 16:13

hej igen, så blev jeg den lykkelige ejer af en 17 tfft skærm, og det virkede uden problemer, den fandt skærmen og ændrede opløsningen, men om det kunne lade sig gøre uden den nye driver ved jeg ikke, nu er der det flotteste billede, jeg købte en AOC skærm til kr 4479, og den virker fint, så tak for hjælpen.
mvh Bo

Kommentar
Fra : botage

Dato : 13-09-02 16:13

hej igen, så blev jeg den lykkelige ejer af en 17 tfft skærm, og det virkede uden problemer, den fandt skærmen og ændrede opløsningen, men om det kunne lade sig gøre uden den nye driver ved jeg ikke, nu er der det flotteste billede, jeg købte en AOC skærm til kr 4479, og den virker fint, så tak for hjælpen.
mvh Bo

Kommentar
Fra : botage

Dato : 13-09-02 16:14

hej igen, så blev jeg den lykkelige ejer af en 17 tfft skærm, og det virkede uden problemer, den fandt skærmen og ændrede opløsningen, men om det kunne lade sig gøre uden den nye driver ved jeg ikke, nu er der det flotteste billede, jeg købte en AOC skærm til kr 4479, og den virker fint, så tak for hjælpen.
mvh Bo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 14:22

Du vil formentlig se at mulighederne for en extern skærm adskiller sig
fra den indbyggede.
Desuden er der ikke noget der hedder at en skærm kræver en højere
opløsning. Det kan da godt være at sælgeren mener at du får større
nytte af den med en højere opløsning men det er ikke det samme.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 13 Sep 2002 08:58:37 GMT, "botage" <botage.news@kandu.dk>
wrote:

>hej igen, nu har jeg så "endelig" fået min toshiba sattelite pro 4320
>til at køre med windows 2000, med jeres hjælp- og tak for det, men jeg
>opdaterede den jo- suk, det skulle jeg nok ikke? problemet er at den
>efter opdateringen har den højeste skærmopløsning som 1024x768, den var
>større inden, kan jeg så bruge/købe en ekstern skærm der kræver en
>større opløsning? forhandleren siger at det er et must for at en 17 tft
>skærm virker optimalt.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 13-09-02 16:14

hej igen, så blev jeg den lykkelige ejer af en 17 tfft skærm, og det virkede uden problemer, den fandt skærmen og ændrede opløsningen, men om det kunne lade sig gøre uden den nye driver ved jeg ikke, nu er der det flotteste billede, jeg købte en AOC skærm til kr 4479, og den virker fint, så tak for hjælpen.
mvh Bo

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 200 point
Dato : 13-09-02 16:24

Hej igen Bo
Det vigtigste er at du nu har fået det du efterlyste, så er det vel ligemeget hvad driveren hedder
Det lyder til at være en fin skærm du har købt dig der.

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 06-10-02 09:24

Tak for svaret srhansen.