/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne Harley Davidson baggrundslyd
Fra : wacher
Vist : 505 gange
500 point
Dato : 27-03-05 20:03

Min ene pc gik helt ned og jeg kom frem til at enten var boardet gået eller cpuen så jeg bestilte et nyt MSI Neo 875 board til erstatning for det MSI Neo 875 board der sad i. Det nye MSI Neo 875 board er en nyere version end det gamle board idet der er en ny lyd chip på og pcen startede fint op...men uden lyd. Den fandt så en nyt lydkort og den bad om cden med drivere og det fik den og der kom lyd på og samtidig startede et eller andet lyd demo program idet der kom lyden af en Harley Davidson der starter op og efterfølgende går i tomgang...men Harley Davidson tomgangslyden går ikke væk igen.
Når XP starter op så ca. midt i opstarten kommer Harley lyden og kører i baggrunden. Jeg har opdateret alt muligt MSI drivere, bios m.v. og alt er up to date. Har prøvet at kigge i windows lyde..men der er ingen Harley lyde der kører. Hvordan får jeg det væk? Jeg er træt af at høre på den Harley kørende i tomgang hele tiden.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 510 point
Dato : 27-03-05 20:28

prøv at gå i søg - og søg på alle lydfiler - så kan du slette det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-05 23:28

Prøv: Start - Kør - skriv: msconfig - OK - Fanebladet Start se om der skulle være noget der relaterer til lyd.
Nu er jeg ikke sikker på hvornår du mener lyden kommer, men det kunne jo også være et eller andet der er sat ind i BIOS opstarten og skulle det være tilfældet må der være et Windows baseret setupprogram til BIOS

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 28-03-05 00:02

Jeg har fundet ud af det og jeg har rigtig dummet mig. Normart sætter jeg ikke lyd ledningen på mellem cd og motherboard...men da jeg nu tilfældigt fandt en i en skuffe da jeg var ved at bygge pcen så forsøgte jeg at sætte den på. Satte den på motherboardet...men den kunne ikke nå til cden så jeg lod den bare sidde i maskinen
monteret på motherboardet. Åbenbart var det årsagen til at det kom den dybe lyd som jeg fejlagtig antog var en Harley Davidson lyd og en del af softwaren til lydkortet. Da jeg inde i indstillinger for lydkort slog cd rom in fra så forsvandt lyden og kom i tanke om at jeg havde "efterladt" et cdrom kabel i maskinen og da jeg fjernede kablet var lyden væk når tilsluttede cdrom i indstillinger igen.

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 28-03-05 00:04

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 00:06

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-05 00:26

Det kunne heller ikke rigtigt passe med en Harley Davidson i så lang tid, for onde tunger påstår, at sådan en kun kan gå i tomgang i max 5 minutter før den er raslet fra hinanden

Det var en joke