/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!
Fra : Annehvid
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 27-03-05 19:45

hvorfor er alle mine bagrunde i flere firekanter?
hvis jeg i psp 9 har sat den forskellige størrelser er det stadig det samme.
Det er ret irreterende da jeg jo kun skal bruge det ene motiv og ikke 10 af dem det ser dumt ud.
Jeg har hjemmeside i webbyen så hvis nogen ved lidt om denne så hjælp mig TAK.
MVH Anne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-05 21:05

Læg en URL til din side, så kigger vi på det. Er det et problem der bunder i din CSS ?

http://www.w3schools.com/css/css_background.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-05 21:43

molo det er webbyens underlige facon at behandle gratis sider på ...blandt andet

spørgsmålet er udledt herfra: http://www.kandu.dk/dk/spg/63531

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 27-03-05 23:55

molokyle her www.ingehvid.dk den er ikke gratis jeg har betalt for den miritdk

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 27-03-05 23:57

p.s jeg har udlovet 2000 point inde på eksperten til den der vil designe min hjemmeside efter min ide,
så hvis i kan designe og vil hjælpe så skynd jer

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 28-03-05 00:19

Hej

Nu ved jeg ikke hvilket program du bruger til at lave din hjemmeside med og om jeg har forstået dig rigtigt.
Jeg sidder også for øjeblikket og roder med min hjemmeside til vores butik. Jeg bruger Dreamweaver 4.
Jeg har det samme problem hvis jeg browser et billede fra background image. Prøv i stedet at hente dit baggrundsbillede fra image det vil løse dit problem.
Men det kræver selvfølgelig at billedet er stort nok til at fylde en baggrund, men ellers kan du prøve at trække lidt i billedet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-05 00:23

anne det kan blive en lang historie hvis du er kørt fast - kontakt mig på mailen i profilen så kan vi se om vi kan finde ud af det

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-05 00:41

kan se mit indlæg er til at misforstå - så kig lige i det andet spørgsmål anne

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 01:17

Tak for svaret miritdk. gir dig point fordi du har deltaget så mange gange

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-05 01:37

På siden : http://www.ingehvid.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&side=&id=639372

Har du en fejl i dit javascript :

Linje : 124
Tegn : 55
Strengkonstanten er uafsluttet

Kode
<SCRIPT language=JavaScript1.2>
<!--
var msg='INGE HVID`S MINDE';
var font='Verdana,Arial';
var size=4; var color='<SCRIPT language=JavaScript1.2>
<!--
var msg='HER SÆTTER DU DIN TEKST IND';
var font='Verdana,Arial';
var size=4; var color='#993399';
#eb620e';
var speed=.3;
var rotation=.2;
var ns=(document.layers);
var ie=(document.all);
var msg=msg.split('');
var n=msg.length;
var a=size*15;
var currStep=0;
var ymouse=0;
var xmouse=0;
var scrll=0;
var props="<font face="+font+" size="+size+" color="+color+">";
if (ie)
window.pageYOffset=0
if (ns){
for (i=0; i < n; i++)
document.write('<layer name="nsmsg'+i+'" top=0 left=0 height='+a+' width='+a+'><center>'+props+msg[i]+'</font></center></layer>');
}
if (ie){
document.write('<div id="outer" style="position:absolute;top:0px;left:0px"><div style="position:relative">');
for (i=0; i < n; i++)
document.write('<div id="iemsg" style="position:absolute;top:0px;left:0;height:'+a+';width:'+a+';text-align:center;font-weight:regular;cursor:default">'+props+msg[i]+'</font></div>');
document.write('</div></div>');
}
(ns)?window.captureEvents(Event.MOUSEMOVE):0;
function Mouse(evnt){
ymouse = (ns)?evnt.pageY+20-(window.pageYOffset):event.y; xmouse = (ns)?evnt.pageX+20:event.x-20; }
if (ns||ie)
(ns)?window.onMouseMove=Mouse:document.onmousemove=Mouse;
y=new Array();
x=new Array();
Y=new Array();
X=new Array();
for (i=0; i < n; i++){
y[i]=0;
x[i]=0;
Y[i]=0;
X[i]=0;
}
function makecircle(){
if (ie) outer.style.top=document.body.scrollTop;
currStep-=rotation;
for (i=0; i < n; i++){
var d=(ns)?document.layers['nsmsg'+i]:iemsg[i].style;
d.top=y[i]+a*Math.sin((currStep+i*1)/3.8)+window.pageYOffset-15;
d.left=x[i]+a*Math.cos((currStep+i*1)/3.8)*2; }
}
function drag(){
scrll=(ns)?window.pageYOffset:0;
y[0]=Math.round(Y[0]+=((ymouse)-Y[0])*speed);
x[0]=Math.round(X[0]+=((xmouse)-X[0])*speed);
for (var i=1; i < n; i++){
y[i]=Math.round(Y[i]+=(y[i-1]-Y[i])*speed);
x[i]=Math.round(X[i]+=(x[i-1]-X[i])*speed);
}
makecircle();
setTimeout('drag()',10);
}
if (ns||ie)window.onload=drag;
//-->
</SCRIPT>

Dette stykke kode sletter du :

Kode
<SCRIPT language=JavaScript1.2>
<!--
var msg='INGE HVID`S MINDE';
var font='Verdana,Arial';
var size=4; var color='<SCRIPT language=JavaScript1.2>
<!--
var msg='HER SÆTTER DU DIN TEKST IND';
var font='Verdana,Arial';
var size=4; var color='#993399';
#eb620e';

..og så ændre du til det til :

Kode
<SCRIPT language=JavaScript1.2>
<!--
var msg='INGE HVID`S MINDE';
var font='Verdana,Arial';
var size=4;
var color=#993399';

Det er muligt du heller vil bruge :

var color '#eb620e';

..det kan jeg ikke umiddelbart læse af koden !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 01:49

Tak for hjælpen molokyle du er god til at besvare mange spørgsmål