/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
printer cannon ?
Fra : graahede
Vist : 505 gange
200 point
Dato : 27-03-05 15:28

jeg skal ud og købe en ny printer det skal være en cannon , men jeg er i tvivl om hvad for en af de printere der hedder pixma 4000 5000 eller 6000 jeg skal købe.
Jeg skal bruge den til at printe på cd-er samt foto, hvad for en ville i købe , og hvad betyder ppm

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 27-03-05 15:30

ppm = pages per minute, altså: antal sider pr. minut.

Jeg ville altid vælge den dyreste af dem jeg havde råd til, under forudsætning af at økonomien pr. side i drift (tonerforbrug) er den samme...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 27-03-05 15:33

men det er jo det at prisen på flere af modlerne er ca det samme

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 27-03-05 15:46

Ja, prisen i anskaffelsen. Men TONERforbruget kan variere...

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 27-03-05 15:49

hvordan kan man finde ud af det , jeg har kigget priser på edb-priser dk der står der ikke noget om det

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 27-03-05 15:57

Såvidt jeg kan se på http://www.canon.dk/for_home/product_finder/printers/bubble_jet/PIXMA_iP5000/ har 5000-modellen FEM tonerpatroner, mens http://www.canon.dk/for_home/product_finder/printers/bubble_jet/PIXMA_iP6000D/ 6000-modellen har SEKS tonerpatroner.

Med single ink systemet, er 6000-modellen nok den der leverer BEDST print.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-03-05 17:56

Prøv at søge med "+canon +pixma +4000 +5000 +6000" og se om ikke der er noget du kan bruge!

Nettet er vidunderligt:
Søg hvis du vil gide,
så får du alt at vise!

Accepteret svar
Fra : kaypia

Modtaget 200 point
Dato : 27-03-05 18:07

Gå op på www.inkclub.com, hvor du kan konstatere, at 4000 og 5000 bruger 5 blækpatroner og 6000 bruger 6 patroner. Priserne - og forbruget i øvrigt også - er stort set det samme. Originalpatroner koster 82-83 kr pr. stk. dog er der til 4000 og 5000 en særlig sort patron til 100 kr.
Se evt. også test og anmeldelse på www.edbpriser.dk. De 3 modeller har alle fået gode brugervurderinger og ret gode anmeldelser.
Pixma 6000 leverer sikkert den bedste fotokvalitet, men er noget langsommere end de 2 andre. Den har dog også flere funktioner indbygget. Prisen på 5000 og 6000 er faktis næsten den samme,knap 1500 kr.
Jeg ville nok vælge Pixma 6000, hvis det var mig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-03-05 18:13

Jeg har en canon pixma 4000, og den er jeg rigtig glad for. Den udskriver rigtig fine fotos, -også til kant, og den har 3 farvepatroner og 2 sorte.

Du skriver, at du vil bruge den til at printe på cd-er. Du skal bare være opmærksom på, at du kun kan printe på cd-er, der er beregnet til print. -det kan i nogle tilfælde nok fordyre processen, at man skal købe specielle cd-er. Jeg har ikke prøvet at printe på cd, da jeg foretrækker at sætte etiketter på i stedet.

Den ene sorte med 27 ml kostede 119 kr, -de andre med hver 13 ml kostede 99,50 pr. stk. ---Fonapriser, nov 2004.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 27-03-05 18:44

cannon pixma ip 5000 har en opløsning på 9600/2400 dpi mens cannon pixma ip4000r har en opløsning på 4800/1200 men der er kun ca 100 kr i forskel er det noget man kan mærke i daglig brug den med den laveste opløsning er dyrest? hvordan kan det være

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 27-03-05 19:58

Tak for svaret kaypia.
tak for svarene alle sammen