/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kalender "hele dagen" fejl fra 23:00 til~
Fra : Leo.pedersen
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 27-03-05 11:44

Hej

Så er vi igen skiftet til sommertid, og så opstod der igen et irriterende problem i min Microsoft Outlook 2003.

Helligdage, fødselsdage m.m. som er sat til at vare "hele dagen", de starter pludselig dagen før kl. 23.00 og slutter tilsvarende en time før, dvs. kl. 23.00. Med andre ord så varer de stadig et døgn, men det er jo volapyk det den laver.

Er det en systemfejl, eller er det en "fejl 40", (40 cm. fra skærmen)?

Er der nogle som har en løsning, så aftaler som varer hele dagen, de "låser sig fast", selv om der er sommertid/normaltid?

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-03-05 12:17

Ja da, slå den sommertid fra, for det er den der laver denne times forskydelse. - Herefter går du ind på: http://www.worldtimeserver.com/atomic-clock/ og henter det lille program som: atomic.exe og installere det. Sæt så programmet til at justere din PC's ur og kalender ved opstart.
Nu viser din PC altid den korrekte tid og dato (også sommertid).

Der findes en del programmer der kan justere din PC's ur, men "atomic" er et rent program, som ikke slæber snavs med ind.

Hold dig fra "Presisions time" den er en rigtig skraldebøtte.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 13:41

Windows XP SP2 gør det automatisk. Men i det enkelte kalender-program skal man selvfølgeligt selv styre det.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 27-03-05 13:58

Hej

Jeg glemte at nævne, at min PC selv har skiftet til sommertid, men ved faktisk ikke hvor i programmet det er sat op, mener jeg at jeg har været "funktioner" og "indstillinger" igennem, men har ikke fundet stedet.

At installere et yderliger program til styring af tiden, det er selvfølgelig en mulighed, men vil helst undgå at blande flere programmer end jeg allerede har.

Nogle som har en løsning, hvor Outlook stadig er sat til automatisk sommertid, og så viser helligdage m.m. korrekt (og ikke deler dem med en time dagen før og så 23 timer på selve dagen?

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 14:01

Hvilket styresystem kører du med?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-03-05 14:11

Din sommertids indstilling sker fra din PC's ur og kalender, der ligger oppe i BIOS.
Højreklik på uret nede i hjørnet og du kan justere det. Gå så ind i tidszone, her kan du indstille den tidszone du befinder dig i og om det skal skifte mellem normal tid og sommertid. - Det er her du så slår det fra.
Den sommertid er et kunstigt indgreb der fortages og derfor giver dig de gener du har nu!

Atomic et et ganske lille program, som selv sørger for at du altid er på det rette klokkeslet, inden for et sekund.
Det er nok den bedste anbefaling jeg kan give dig. jeg har det selv på alle mine 5 maskiner.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-03-05 14:12

Alternativet er at du højreklikker på uret og går ind og justere det med 1 time uden brug af sommertid, for så er det bios uret du stiller direkte!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 14:17

severino - HVORFOR? Min PC med Windows XP SP2 klarer de ærter uden problemer.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-05 14:25

har lige været ude for nabo med lign. problemer - der var det tidszonen det var galt med - vi satte den til kbh.,oslo,stockholm.paris med flueben i automatisk skift til sommertid - vupti - alt på plads igen efter genstart

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-03-05 17:09

Nu kender jeg ikke rigtigt det program, som Leo bruger, men det læser åbentbart dato/tid på en anden måde end de andre programmer, så det kan være nødvendigt at lave den ændring.

Til dig Arne, så er det et fænomen som ikke har noget med Xp og SP2 at gøre. Jeg har været ude for et andet program, som også viste denne differance under kørsel i Win 98, når det var sommertid.

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 03-04-05 17:24

Tak for svaret miritdk.

Jeg ved ikke med sikkerhed om problemet er løst, men jeg tjekkede om der var flueben i Windows ur, og det var der ikke.

Efter jeg satte fluebenet, så var de fleste af mine kalenderaftaler ok.

De få som ikke var ok, dem tror jeg at jeg selv har "ødelagt" ved at rette manuelt i dem, så dem retter jeg efterhånden som jeg ser dem.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 03-04-05 17:25

Med flueben i windows ur, der mener jeg selvfølgelig flueben i "sommertid".

Iøvrigt tak for alle de forskellige løsningsmuligheder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 17:39

selvtak Leo.pedersen - haha det er ikke altid det er de store ting der driller - men omvendt. Håber da alt er ok nu