/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Oversættelse fra Dansk til Engelsk
Fra : croaks
Vist : 433 gange
500 point
Dato : 27-03-05 10:20

Kan nogen oversætte følgende til engelsk for mig?

Hacker sig til et bedre kamera med det lille hacket firmware fra Wasia kan man upgrader kamera, så det får de funktioner som det 3-4000 kr. dyrere 10D har. Det giver adgang til en del af de features fra 10D som Canon glemte at få med i 300D... Som f.eks. for at skrue op og ned for flashen. Op til ISO 3200. Tager billeder i RAW, og man kan selv vælge, hvilken kvalitet som RAW-filen skal være i.
Og mange andre gode ting...
--------------------------------------------------------------------------------

HUSK, AT MAN BEVÆGER SIG UD I EN GRÅZONE, HVOR KAMERA OG GARANTI KAN GÅ FLØJTEN.
--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har kørt med Wasia B7.1 firmware fra d. 16. juli 2004 og har ikke haft problemer med det
Og den siden den 15. marts 2005 har jeg brugt UnDutchables v0.1.0 uden problemmer.

NB: Jeg kan ikke drages til ansvar ved anvendes af denne manual, eller firmware'en. Fejl og defektheder kan forkomme i forbindelse med firmware'en, derfor er det absolut på eget ansvar!

-------------------------------------------------------------------

Har Canon til hensigt at sende en officiel opdatering af firmwaren som låser af disse funktioner op?

Svar:

Ved det ikke... Men jeg tror det ikke!

--------------------------------------------------------------------------------

Kan man skift firmware tilbage til den orginale firmware?

Svar:

Det kan man helt uden problemer.
Indlæse den originale firmware først, men husk at stille ALLE "Brugerdefinerede funk" (C.Fn) ( 0,0,0,0,0,1,0,11,0,0,0,0,0,0,0,0,0 ) hvis du helt vil tilbage til den gamle firmware, før du flytter den over. Hvis du er kommet til at gå tilbage til den original firmware uden at sætte "Brugerdefinerede funk" (C.Fn) til default values kan du enten. Genindstallere den Wasia B7.1, sætte default values og så indstallere den originale firmware. Eller du kan også fjerne begge batterier (main + backup/clock) i 5 minutter og genindsætte dem.

--------------------------------------------------------------------------------

Er der problem med den hackede firmware?

Svar:

Der er ET problem med den hackede firmware, og det er at kameraet går ned hvis man prøver at skifte sprog, men man tager bare batteriet ud og ind igen hvis det sker. Det er altid et risikabelt projekt at ændre et produkts interne software, som forsøger at hacke kameraet skal ikke forvente, at garantien gælder, hvis projektet mislykkes.

--------------------------------------------------------------------------------

Er det ulovligt?
Svar:

Fuldstændig lovlig, for det er jo dit kamera - du må gøre med det hvad du vil. Det der er mest pudsigt ved dette hackede firmware er at der egentlig ikke tilføjes funtioner til firmwaren. De har jo altid ligget der. Der bliver blot låst op for den muligheden til at bruge dem. Dog må dette stadig betragtes som en modifikation af firmwaren. Forskellen mellem Canon's originale firmware kode og Wasia B7.1 kode er helt nede på byte niveau. (253 modificerede bytes)

NB. Skal kameraet til garanti rep. bør man selvfølgelig indlæse den originale firmware først, men husk at stille ALLE "Brugerdefinerede funk" (C.Fn) (0,0,0,0,0,1,0,11,0,0,0,0,0,0,0,0,0) hvis du helt vil tilbage til den gamle firmware, før du flytter den over.

--------------------------------------------------------------------------------

Hvordan med service ved Canon?
Svar:

Skift firmware tilbage til den orginale før du sender til service...
Hvis nu kameraet er helt dødt, så send du det bare ind og håb på det bedste

--------------------------------------------------------------------------------

Er den nye firmware osse på dansk eller er det på engelsk?
Svar:

Hvis du har en dansk i før du lægger den crackede ind
- så er den crackede også dansk bagefter.

--------------------------------------------------------------------------------

Hvad bruger man Mirror Lock til?
Svar:

Typisk, macrobilleder på stativ.
Den åbner spejlet i 1 sek. før man tager billedet, hvorved spejlets åbning ikke kan ryste billedet.

--------------------------------------------------------------------------------

Hvad bruger man FEC til?
Svar:

At man kan kompensere blitzstyrken op/ned.
Det er på den indbyggede og den extern flash. (E-TTL)
Men på den extern flash kan du kompensere på flashen selv..

Så er slut

På forhånd tak.

-Croaks

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 500 point
Dato : 27-03-05 16:12

With help from the little hacket Firmware from Wasia, You can upgrade the camera to be able to give You the same operating functions as the 3-4000 d.kr. more expensive 10 D.
It gives ability to some of the features from the 10D, which were not put in the 300 D.
As an example it,s possible to adjust the flash, up to ISO 3200.
Shooting photos in RAW, and possibility to choose quality in the RAW-file.
And much more advantages.

REMEMBER: YOU ARE MOVING OUT INTO A "GREY ZONE" WHERE YOU MIGHT DESTROY YOUR CAMERA AND LOOSE GUARANTEE.

I have been using the Wasia B7.1 firmware since 16th july 2004, without problems.
And since 15th March 2005 I used the UnDutchables v. 0.1.0 with no problems as well.

NB: I can not be held responsible for any use of this guide or firmware.
Errors and defectives may occur due to the firmware, and therefore using it, will be at your own risk.

Does Canon have any intentions to release an official update to the firmware, giving the possibility to unlock these functions?
Answer:
I don't know, but I don't think so.

Is it possible to go back to the original firmware?
That is possible and does not cause any problems.
Install the original firmware, but remember before doing that, to reset ALL custom-functions ( C.Fn.) (0,0,0,0,0,1,0,11,0,0,0,0,0,0,0,0,0)

If you have reinstalled the original firmware without setting the custom-functions (C.Fn) to default values, you must either reinstall Wasia B7.1, set default values and then install the original firmware, or you can remove both batteries (main + backup/block) for 5 minutes and then put them back.

Is there any problem using the hacked firmware?
Answer:
Ther is ONE problem: If you change language, the camera might break down, but if it does, just remove the batteries and put them back shortly after.
There will always be a risk by changing the software in a camera by hacking, and if the operation fails you might expect to loose every guarantee.

Is it legal?
Answer:
Yes, because it is your camera and you can treat it the way you like.
And the "funny" thing about the hacked firmware is, that it does not bring any new operating functions to the firmware.
They are already in there, but the unlocking makes it possible to use it.
But it is a modification of the firmware though.
But the difference between the original Canon firmware and the Wasia B7.1-key is down to byte level ( 253 modified bytes)
NB: If you for some reason must send in the camera for repairs or service in the periode og guarantee, of course you must reinstall the original firmware, but remember before doing that, to set ALL custom-functions ( C.Fn) (0,0,0,0,0,1,0,11,0,0,0,0,0,0,0,0,0)

What about service at Canon's ?
Answer:
Reinstall the original firmware befor sending the camera to Canon.
If the camera is not working, send it, and hope for the best

Language in the new firmware, Danish or English?
Answer:
If Danish before installing the cracked version, the language will be Danish afterwards also.

Wher to use the Mirror Lock?
Answer:
By shooting Macro with the camera on a stand.
It opens up the mirror one second before the picture is taken, and so the mirror opening will not "shake" the photo.

What's the use of the FEC?
Answer:
You are able to adjust/compensate the flash (up and down).
It worka both the integrated and the extern flash ( E-TTL)
But makes it possible for you to compensate/adjust the extern flash

Forbehold for tekniske udtryk

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : croaks

Dato : 27-03-05 18:24

Igen 1000 Tak for svaret dova.

Du er bare god til det!!!

-Croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 10-04-05 12:06

dova se lige her: http://www.kandu.dk/dk/spg/64520

På forhånd tak.

-Croaks