/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
alb ventil
Fra : masterfrier
Vist : 1139 gange
50 point
Dato : 27-03-05 09:11

Min bil (renault laguna -96) skal til omsyn, da synsmanden mente at den var defekt.

forrige syn, mente de også at den var defekt, men manden ombestemte sig, da det lykkedes ham at bevæge den.

Hvor meget skal denne ventil kunne bevæges med håndkraft?, da jeg med lidt møje godt kan bevæge den.

/Lars

Kommentar
Fra : geu

Dato : 27-03-05 10:59

Hvis du har bilen hævet så du kan nå den er er der ligsom 1 eller 2 stempler inde i den. Så skal du have en der træder hårdt på bremsen og du vil kunne mærke den bevæger sig. Gør den det, vil jeg mene den virker. Man kan godt give den noget rustløsner og tvinge den til og vegvæe sig med en tang.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-05 13:22

Hejsa
Det er ikke nok at den med møje kan bevæge sig...
En Lastafhængig Beremseventil ska ljo sørge for at din bagaksels bremser bidrager med det rigtige bremse tryk...
Hvis denne ventil ikke virker har du ikke styr på hvordan bilen bremser... Godt nok bremser biler mest på forhjulne.
Men der "Lortet skal jo virker" (sagt på den pæne måde)...
Hvis du ikke kan få den til at virke ordentligt så skift den...

Det er lidt noget fis at nøjes med at ting virker halvt eller nogen gange... Eller bare kan bevæges lidt...
Men du er ikke den eneste der her i livet forsøger at springe over hvor gærdet ser lavest ud...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 28-03-05 11:35

den skal kunne bevæge sig rimelig let. Hvis en er stram, er det nok noget rust der gør det det, så måske du kan redde den ved at rense den in situ.

Kommentar
Fra : masterfrier

Dato : 08-09-05 11:36

Kommentar til Benjamin.

Det er lidt sent jeg skriver dette, men har åbenbart overset dit svar:

>Det er lidt noget fis at nøjes med at ting virker halvt eller nogen gange... Eller bare kan bevæges lidt...
>Men du er ikke den eneste der her i livet forsøger at springe over hvor gærdet ser lavest ud...

Mit spørgsmål gik på hvor meget eller lidt den skulle kunne bevæges, ikke hvordan jeg slap lettest over det.
Årsagen til spørgsmålet var, som jeg skriver, at den ved forrige syn blev godkendt da synsmanden var i stand til at bevæge den, dette må jo betyde at den opfylder lovens krav, eller......

Måske skal den være stram, eller også skal den være løs, jeg har ingen anelse, derfor spørgsmålet.

/Lars