/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!
Fra : Annehvid
Vist : 389 gange
50 point
Dato : 27-03-05 06:35

hvorfor er alle mine bagrunde i flere firekanter?
hvis jeg i psp 9 har sat den forskellige størrelser er det stadig det samme.
Det er ret irreterende da jeg jo kun skal bruge det ene motiv og ikke 10 af dem det ser dumt ud.
Jeg har hjemmeside i webbyen så hvis nogen ved lidt om denne så hjælp mig TAK.
MVH Anne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-05 09:52

hejsa - du skal lave dine " firkanter" som seamless i psp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-05 10:04

ahaaaa - har kigget - tror jeg ved hvad du snakker om - og lige det billed egner sig ikke så godt til baggrund - du kan prøve at strække det ( hvis det kan tåle det) så det enten fremstår som større - dækkende fra side til side men med billedstart i venstre side - men det tror jeg ikke helt på.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-05 12:28

Du kan udvide lærredsstørrelsen hvor farven så skal passe med den du ellers ønsker som baggrund. (Lærredet (canvas)er jo det som selve billedet ligger på, men du skulle måske i stedet forsøge at indsætte din baggrund som alm. billede og lave det sådan at det placeres i baggrunden med teksten hen over.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-03-05 15:53

Du kan styrer dit baggrundsbilled, med CSS(Cascading Style Sheet), dog ikke størrelsen.
henviser til kandu's kursus http://www.kandu.dk/dk/kurser/css/tags.asp?tid=1

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-05 20:38

annehvis - det jeg tror du er galt på den med er at du vælger et billede at sætte ind som er beregnet på elektronisk brevpapir med tegning i venstre side - og du har tilsyneladende enten fået det downloadet i for lille format - eller også er det som hjemmesiden gør det mindre - gør de på webbyen med de formater.
hmm - det lykkedes jo med siden med blomster - prøv at finde noget lignende så er den der - men vær opmærksom på at teksten skal kunne læses hvad er kan være ret svært med mønstrede baggrunde.
Du kan så vælge at bruge en blomst - eller en engel osv indsat for sig selv som dekoration mellem eller ved siden af fotos for eks

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-05 20:41

sorry - tastefejl kan godt stave til hvid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-05 20:53

((((((((((ANNE))))))))) halloooooo - skynd dig at slette dit andet spørgsmål før der er nogen der besvarer det - så sparer du pointene - det er jo det samme du egentlig har gang i her

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 27-03-05 23:53

hejsa ... ja det er forsent så ikke jeg havde 2 spørgsmål af samme kategori fejl her på kandu... jammen det er ganske almindelige bagrunde jeg henter rundt omkring .. men når man ser dem som der er så er det fede når jeg så ligger dem ind på min hjemmeside så kommer de op med 5 af dem og ændre jeg str så er der stadig flere af dem .. forstår i hvad jeg mener????

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 27-03-05 23:57

p.s jeg har udlovet 2000 point inde på eksperten til den der vil designe min hjemmeside efter min ide,
så hvis i kan designe og vil hjælpe så skynd jer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 00:00

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-05 00:40

beklager men ligefrem designe for dig har ingen interesse - det er da også sjovere for dig at lære det hvis du vil holde siden kørende og finder på mere

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 50 point
Dato : 28-03-05 00:52

Hallooo Annehvid det er her din løsning er.

Du kan styrer dit baggrundsbilled, med CSS(Cascading Style Sheet), dog ikke størrelsen.
henviser til kandu's kursus http://www.kandu.dk/dk/kurser/css/tags.asp?tid=1

Komplette og færdige design kan du gratis få her :
http://www.gratisdesign.dk

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 00:56

Ja ok selvfølgelig er det sjovest selv at finde ud af det ... men jeg er ved at køre træt i det....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-05 00:59

synd

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 01:01

Tak for svaret natmaden.
selvom det måske ikke løser mit problem 100% så er det endelig noget jeg kan bruge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-05 01:02

mener - synd fordi du har et megagodt program at bruge og kan lave så mange herlige ting i - og på den måde er det jo endnu sværere og mere langsommeligt når du en dag får lyst til at bide skeer med hjemmesiden igen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-03-05 01:40

Selv tak,
1. Hvad er adressen på din hjemmeside ?
2. Er den på et webhotel, og hvilket.?
3. Hvad mener du med design, hvad er det du vil have lavet ?

Jeg vil godt kikke, men ikke love noget, da jeg har det med, at rode mig ind i for mange ting på en gang.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 28-03-05 02:40

hej natmaden det er bare nogle eks på design og hvordan ikke at du skal lave det hele
Det der er mit problem er hvordan jeg i psp laver templates fek.
adr ingehvid.dk

Kommentar
Fra : Annehvid