/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Oppgradering
Fra : rsnilsen
Vist : 383 gange
50 point
Dato : 13-09-02 00:22

ga
Hvis jeg investerer i en oppgradering til xp home edition kan jeg bruke den på flere computere, jeg har 2, begge med windows 98
mvh
Nilsen

Accepteret svar
Fra : 1101

Modtaget 60 point
Dato : 13-09-02 00:45

Ja, ikke noget problem

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 13-09-02 01:34

Jeg mener også opgraderingerne har samme begrænsning som de almindelige (5 installationer per licens) Efter maskinerne har været installeret med XP licensen 5 gange så skal du have fat i en ny til 6. gang

Bare lidt info som kun meget få egentlig ved inden de køber Win XP

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 01:33

Nej, en licens per computer.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 12 Sep 2002 22:21:34 GMT, "rsnilsen" <rsnilsen.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvis jeg investerer i en oppgradering til xp home edition kan jeg bruke
>den på flere computere, jeg har 2, begge med windows 98

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 13-09-02 21:45

gd
Ja det var en litt usedvanlig samling av svar.
1. Er sikker på at jeg kan
2. Er usikker
3. Er sikker på at jeg ikke kan

Dette blir jo nesten som kvitt el. dobbelt på tv.
Så vidt jeg kan forstå er det kun et korrekt svar, og hvilket er det så?
mvh
N.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 14-09-02 11:03

1101 siger at du godt kan og det ville jeg da mene ville være det rigtige svar idet min kommentar blot var lidt information til dig

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 15-09-02 08:06

gd
Iht til Microsoft foregår det hele på følgende måde:
innenfor 30 dager må produktet registreres hos Microrsoft, man får så et licensnummer som skal brukes på den maskin hvor o/s er indstalleret, Microsoft sjekker så forskjellige vitale hardware komponenter på din maskin, hvis man så forsøger å registrere en ny maskin (indstallering) vil man få et nytt licensnummer og nummeret på den første maskin slettet, slik at o/s er ubrugelig???, jeg er ikke sikker på hvordan dette fungerer eller om det er riktig det jeg har skrevet???
Flere kommentarer modtages med tak
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 09:12

Hej Nilsen,

hvis lovligt nej... hvis ulovligt eller lige på grænsen så ja...

men det kommer an på hvilke briller man har på... hvis det er med Microsoft's briller så er det ulovligt at installere den ene Version af XP på mere end en Maskine... ellers ska' man købe en licens mere...

men hvis man ikke har Microsoft's briller på, ka' dette godt omgås...

mvh.

Strarup