/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
vespa bravo er der membran ved indsugnin~
Fra : spiddi
Vist : 777 gange
120 point
Dato : 26-03-05 19:16

er der membran ved indsugningen på sådan en? som jeg umiddelbart kan se på min søns ældre bravo går indsugningen ved krumtapshuset, er der et klogt hoved her der kan hjælpe med at belyse dette

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 130 point
Dato : 26-03-05 20:31

Alle membranhuse sidder netop ned i krumtaphuset, så stempelet ikke lukker op og i,for en karburatorstuds, som i gl. dage, men vaccumet bestemmer når der skal fyldes ind.
Men jeg mener ikke Bravo har en membran i et membranhus, men ligesom ciao bruger krumtappens balanceklodser, men kun den ene, som sidder meget tæt til indsugningen, og på den måde virker som en drejeventil, der ligesom de gl. knallerters stempel bestemmer når der skal åbnes og lukkes for indsugningen.
Netop Ciao har langt nede i krumtaphusets side sin indsugning som er begrænset med en plomb, og det samme tror jeg er tilfældet med Bravo.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : spiddi

Dato : 27-03-05 11:22

Tak for svaret pallebhansen. motoren er den samme som på ciao, er der en pakning ved krumtappens balanceklods der hvor indsugningen sker? årsagen til at jeg spørger er at jeg "ødelagde" min søns bravo, jeg kørte for fuld fart trak så op i "snøfteren" (den som man bruger til at lukke komperation ud med når man skal starte, efter dette gik den ikke ret godt, kunne kun køre med choker og uden gik den kun i tomgang, endvidere lød det som en Yamaha hvor membranerne ikke var tætte længere altså den fes lidt ud af kaburatoren når den gik, efter ca 10 min gang i tomgang forsvandt fejlen pludselig og alt syntes normalt - men idag vil den sgi ikke starte - ser ud somom den ike får ordentlig benzin men hvis man trykker på snøfteren og slipper igen går den lige et par omgange så jeg er spændt på hvad det kan være, kabu renset 2 gange tænding justeret - vil senere idag købe et nyt tændrør for at se om det er det jeg har ødelagt
Venlig hilsen
Henning S Christiansen
(Tidligere automekaniker)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-03-05 11:48

Det er nok den dumme snøfter der står lidt åben.
Du skal se efter at yderkabelet kan rokke et par mm.
Fejlen kan være at yderkabelet er kommet op at ride på den lille u vinge der er spændt på topstykket, det kan ske hvis man slipper snøfteren for hurtigt.
Hvis du ikke kan justere kabelet, kan vingen bøjes lidt ind mod topstykket, for at give de par mm`s frigang.
Måske kan yderkabelet dernede holdes fast med en strips?
Nej den har ingen pakning dernede, men kører et par tiendedele tæt til indsugningshullet.
VH Palle Hansen