/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
flere udgaver af windows XP
Fra : oleho
Vist : 371 gange
120 point
Dato : 26-03-05 14:27

Jeg har installeret XP prof
Har kørt upåklageligt, men pludselig er der et andet andet skrivebord- windows landskab.
Når jeg åbner outlook express er alt forsvundet herfra
Når jeg prøver at geninstallere XP fra CD en fortæller den at jeg har en nyere udgave af XP
Vil det sige at at jeg har flere udgaver af systemet på computeren?
Vil naturligvis gerne have det nyeste system frem igen
mvh
oleho

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 26-03-05 14:35

Den nyeste udgave af XP er allerede installeret "servicepack 2", det er det der menes.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 14:35

I Windows XP er der mulighed for at få opdateret automatisk. Den har du haft slået til, og din XP er nu i nyeste udgave.
Du har ikke flere udgaver af XP men altid den nyeste. Hvorfor du ikke længere kan finde dine Outlok Express data, kan jeg ikke svare på. Jeg tror ikke at de er slettede. Men lad andre udtale sig om det. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-05 14:36

Når du går ind i din indbakke har du så prik udfor Vis alle meddelelser når du går ind under Vis > Aktuel visning i menuen oppe for oven?

Hvis du f.eks har installeret winxp pro og så har været inde på windows update efterfølgende og downloaded og installeret sikkerhedspatches som f.eks SP2 vil du få en meddelse om du har en nyere udgave af winXP

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-03-05 14:42

Grundlæggende installerer XP sig med det landskab du omtaler. Med et godt grafikkort kan styresystemet håndtere MANGE forskellige skriveborde, med HVER sin individuelle opsætning for skærmopsætning og baggrunde. XP's Flerbrugersystem er omfattende og forlaget libris.dk har mange gode hefter om XP, eller køb f.eks. en bog i Bilka om XP, eller et hefte i en DSB kiosk. De er ikke ret dyre. Der er vejledning for alle pengene og det sparer en masse tid og besvær med at hitte ud af XP's finurligheder.
mvh

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 14:45

tedd - oleho behøver ikke selv at have været inde og gøre noget som helst, hvis han har haft slået funktionen for automatisk opdatering til, kan det være sket mens han sov. Så er det jo forklaret at han ikke aner hvad der er sket.
Men hans Outlook data bør altså stadig ikke være væk, og det er nok hans største problem.

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-03-05 14:53

Er ServicePack 2 installeret, kan du ikke ominstallere Windows XP med din originale CD-rom uden at overskrive med en ny installering og starte forfra, forsøger du på det, vil du få besked om, at filerne du forsøger at overskrive er nyere end dem du kommer med. Det skulle nu heller ikke blive nødvendigt. Men du vil få brug for din installationsCDrom eller de originale filer hvis du laver ændringer i systemet og man kan jo kopiere CDrom indholdet ind på harddisk, så har man tingene ved hånden når systemet spørger efter hvor 1386 hylden ligger henne.
ServicePack2 handler primært kun om øget sikkerhed. Men vil man kunne rode med Xp med ServicePack2 samtidigt - så mener jeg man skal ha en installationsCDrom der er slipstreamet, dvs. SP2 skal flettes ind i XP's installationsCDrom før man kan ominstallere XP uden at skulle køre installprocessen forfra. Men jeg kender ingen der har fået lavet sådan en CDrom med held !

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-03-05 15:07

Når jeg prøver at geninstallere XP fra CD en fortæller den at jeg har en nyere udgave af XP:

Dette er fordi du gør det inde fra windows. Hvis du lægger cd skiven i, genstarter og booter fra cdrommen, (tryk på en tast) vil du både få muligheden for at gen-installere, og evnt. reparere. Du skal så efterfølgende køre windows update.
Hvis du vælger at reparere, skal du i første omgang svare bekræftende på at du skal installere. Når du kommer til at den tjekker hvad der ligger af windowssystemer i forvejen, kan du så vælge reparation. Du skal alligevel køre en windows update.

Hvis du vil have slettet alle data, og få en frisk installation, skal du vælge at lægge installation det samme sted som du har den nu. Den kommer så med en advarsel om at du så muligvis får slettet data. Du siger "fortsæt alligevel". Når den så kommer til valg af filsystem, vælger du det filsystem du vil have. (Også selv om der står du har det filsystem i forvejen) Nu får du så advarsel om at alle data bliver slettet. Det siger du så ja til, da det lige er hvad du skal opnå.

At dit skrivebord lige plutselig er lavet om, og Outlook ikke fungerer, kan skyldes en virus eller spyware. Du skulle måske først tjekke for dette. Men vil du alligevel slette alt, og installere forfra som beskrevet ovenfor, så bliver det alligevel slettet.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-05 15:23

Det har jeg da arcken!

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 26-03-05 18:48

Jeg kan sende men ikke modtage mails
mvh
oleho

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 26-03-05 18:49

Jeg kan sende men ikke modtage mails
mvh
oleho

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 26-03-05 18:49

Jeg kan sende men ikke modtage mails
mvh
oleho

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 26-03-05 18:49

Jeg kan sende men ikke modtage mails
mvh
oleho

Kommentar
Fra : oleho

Dato : 26-03-05 18:49

Jeg kan sende men ikke modtage mails
mvh
oleho

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 26-03-05 19:56

Er problemet opstået EFTER installation af SP2 ? ? ?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 26-03-05 19:59

Hvis du ikke kan modtage e-mails kan det skyldes problemer med serveren
til indgående post, eller også er adressen forkert...

//Kettedk

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-03-05 21:09

Oleho skriver:
Har kørt upåklageligt, men pludselig er der et andet andet skrivebord- windows landskab.
Når jeg åbner outlook express er alt forsvundet herfra.
Jeg kan sende men ikke modtage mails

Hvad var det sidste du lavede inden alle disse fejl opstod?
Har alt fungeret?

Har du lavet en virus-spywarescan?

Hilsen tukols