/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Infrarød???
Fra : Yumatci
Vist : 267 gange
200 point
Dato : 26-03-05 13:38

Hej jeg har købt denne infrarøde port:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=433254585&n=1103039145&pn=1103039150

og har en nokia 6600!

Når jeg så sætter den infrarøde port til com-porten og installere det program der var med på pcen ser det ikke ud til den kan komme i kontakt med computeren er der en måde jeg kan tjekke om den har kontakt og hvordan kan jeg evt. prøve at sende et billede over på min mobil???

håber i kan hjælpe!

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 26-03-05 14:04

Jeg er ikke helt sikker, men hvis man højreklikker på en fil og siger "Send til.." så mener jeg at der er en mulighed der hedder "infarød enhed" eller noget.. Ellers må du jo prøve noget troubleshooting i manualen..

/Karl_Smart

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-03-05 14:12

Hejsa
Det ser ud til at den komuniker via din com port....
Comporte er ikek Plug and play - det vil sige at du skal tjekke om den er på den rigtige port.
Der må være noget der hedder noget i retning af indstillinger hvor du kan tjekke om du har den på den rigtige com-port.
Det er bare et forslag.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 14:26

Nu er det vel din Mobilos der skal i kontakt med din PC'er? Så skal du indstille din Mobilos til Infrared. Det er den ikke normalt. Du skal ind i Mobilos og vælge Infrared. Grunden til at Infrared ikke er valgt som standard, er ligesom med Bluetooth at disse ting er meget energikrævende. Bruger du ikke Infrared eller Bluetooth hele tiden, skal du slå dem fra for ikke at tømme dit batteri for hurtigt.

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 26-03-05 14:29

Ja jeg har slået infrarød til på mobilen og jeg har sat programmet til comport 2 og den siger forbindelsen er åben men jeg kan ikke sende noget til mobilen eller noget!