/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lydeffekt
Fra : hidane
Vist : 548 gange
70 point
Dato : 26-03-05 11:43

Jeg har brug for den lyd, som bruges ved annonceringer i højtalere i lufthavne og (udenlandske) banegårde. En dyb duum-duum...kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 12:12

ding dang

hvis du ikke kan finde den er det muligt jeg kan lave den til dig - husker bare ikke om lyden går op eller ned

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 26-03-05 13:06

jeg har ledt efter den i nogle engelske lydarkiver på nettet, men har ikke kunnet finde noget - mangler også lige en præcis beskrivelse af lyden - er det en klokke eller...?? der var ikke umiddelbart noget at finde under bells.

den går ned i tone, mener jeg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-05 13:26
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 13:30

det er ikke en klokke - faktisk startede det med flygeltone og blev siden lavet til digital efterligning

jeg har hvis du vil have - ellers led efter ding dong waw filer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 13:35

rettelse - startede med flygel eller xylofon -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 13:58

den ligger faktisk her : dingdong.waw
http://www.freesoundfiles.tintagel.net/Audio/04-bells/

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 70 point
Dato : 26-03-05 14:01

jeg har en jeg personligt synes lyder bedre - men kan jo ikke linke til den - så hvis du vil have den så find min e-mail i profilen og så sender jeg tilbage
er gået ud i solen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-03-05 20:35

http://www.sounddogs.com/subcategories.asp gå ind under "sound effects" derefter "sound effects links" og tryk på "Dong" ...så er der et par muligheder.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 29-03-05 14:37

Tak, jakjoe, men det er ca. 105 for mange muligheder...så vidt jeg lige kan se, så minder den meget om den på 3. side (Rows 50 - 74 of 105), der hedder "Tones - Doorbell Chime - Interior - Close Up - Four Classic Ding Dong Doorbells"

Det er bare ikke helt den!! Den skal være dybere i tonen med lidt mere "efterklang"...

miritdk, jeg har sendt dig en mail for et par dage siden, men ikke hørt noget tilbage??

Det er måske helt umuligt at finde den??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-05 14:52

øhhh hidane - jeg har bestemt ikke fået nogen mail fra dig ???????????????

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-03-05 16:08
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-03-05 16:40
Kommentar
Fra : hidane

Dato : 30-03-05 15:42

miritdk - jeg har lige prøvet at maile dig igen.. :)

jakjoe - tak igen...denne http://www.presentationhelper.co.uk/sound/ding_dong.mp3 var tættest på, men den er for "syntetisk" og uægte - den skal lyde mere "eksklusiv" og "dyr"....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-05 23:04

hidane - jeg har ikke fået mail fra dig - måske skal du lige tænke lidt over mit id - der er det samme som her

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 31-03-05 09:06

miritdk...ups...har mailet til yahoo.DK - tastefejl!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-05 10:43

det er ski da ikke en tastefejl - men en vane måske
svarer så snart jeg hører fra dig

Godkendelse af svar
Fra : hidane

Dato : 07-06-05 01:26

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-05 08:49

long time no see

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 07-06-05 09:41

yes - kræver nok en undskyldning...på et manglende svar...men tjek min hjemmeside, hvis du stadig har linket...så kan du se hvorfor...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-05 09:47

arghhh hidane - den har jeg ikke mere - men hvis du gider sende linket her eller på min yahoo mail vil jeg meget gerne se den