/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Oversættelse !
Fra : viskinge
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 26-03-05 09:17

Har flere gange hørt frasen "Home comming queen" i div. sange, men kan ikke finde en oversættelse til dansk.
Hvad kan det oversættes til ???

MVH

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 09:21

En pige der kommer hjem f.eks. fra universitet. Altså på familebesøg.

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 26-03-05 09:43

Er det ikke betegnelsen på den pige der vælges som den kønneste eller populæreste pige til afdansnings ballet på skolen??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 09:45

felix30 - nej hun er The Queen of the senior prom.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 09:47

øhh arne - man vælges til homecoming queen / king - sååååå ??????????????

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 26-03-05 09:49
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 09:52

OK, så blev jeg så meget klogere, har bare altid troet det første.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 09:54

haha arne - her bruges jo meget " nu kommer dronningen hjem om ens kone - og nu kommer direktøren/ hertugen hjem og ens mand" - hvad tror du man ville få ud af det som ikke-dansker lol

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 09:58

Og hvis man har set The Cosby Show og hvordan de tager imod deres døtre der kommer hjem fra universitetet på ferier, lyder min forklaring altså også meget rimeligt. Men det er den altså så alligevel ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 10:09

LÆS cosby´s bog/bøger så får du noget at grine af

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-05 14:44

Det er sådan en tradition man har i USA når man holder gymnasiefester for gamle elever!

Under festen kårer man så en homecoming Queen, bland de deltagende kvinder!

Man må tænke på at i USA flytter man som regel langt væk når man er færdig med gymnasiet! Enten fordi man har fået et job, eller går i gang med en videregående uddannelse! Så det er jo lidt af en begivenhed at kunne samle gamle elever, hvor nogle måske bor 3-4000 km væk!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-05 14:46

Tror ikke der kan findes en passende oversættelse til dansk!! Måske Ballets eller Gammel elev festens dronning?

Kommentar
Fra : MThuroe

Dato : 28-03-05 14:27

Mener at have hørt det i anden, men lign forbindelse. I byer, hvor der er tilknyttet flådebaser, holdes der "homecoming", når "drengene" vender tilbage. Hvorvidt der vælges en dronning der ved jeg ikke, men de går meget op i den slags i Unajted steaks.

Kommentar
Fra : MThuroe

Dato : 28-03-05 14:37

Iflg Websters r homecoming: 1; a coming home or homeward; return from travel or prolonged absence. 2: in many colleges and universities, an annual celebration attended by alumni.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 29-03-05 07:23

Tak for svaret miritdk.
Der findes nok ikke et direkte dansk ord, men det giver mening i de sange jeg har hørt.

MVH