/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjelp til monterin av stereoanelgg
Fra : anonymm
Vist : 417 gange
200 point
Dato : 25-03-05 23:01

Hei,
jeg trenger hjelp til kjøp av kabler(høytalerkabler).
og jeg er interessert i å vite hvordan man trekker kabler fra dashbordet og frem til høytalern(til bagasje rommet)
kunne vert fint med bilde.
kunne også vær fint med komplett guide m/ bilder.
Takk på forhånd(er ny begynner)

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 25-03-05 23:15

Hvad består anlægget af, radio? og hvor mange højttalere?

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 25-03-05 23:17

Hei,
anlegget består av cd spiller 2 høytaler bak og 2 høytaler forran.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-05 09:24

Trækningen af kabler vil stærkt afhænge af hvilken bil vi tale om.

Hvis vi tager en almindelig sedan, og snakker om to gange dørhøjttalere + 2 gange hattehylde, kan du udføre procedyren som følgende.

For at fange dørhøjttalerne kan du ofte trylle et kabel med ud gennem den gummifidus der forbinder chassis og dør. I den har man normalt i forvejen et bundt kabler, til centrallås, elruder mv. Ofte vil et stykke ståltråd være u-undværligt til at bruge som søger. Du skal have dørbeklædningen af. Kablerne kan normalt strippes op inde bag instrumentpanaet i der kabler der allerede ligger der.

Når du skal fange baghøjttalerne, er det ofte smartest at pille dørlister af - løfte gulvtæppet og gemme kablerne under tæppet. Når du skal lodrte op bagi bilen kan du føre kablerne op i bageste dørstolpe, eller hvad du nu har af føringsveje. Vær opmærksom på du ikke får placeret kabler således at de kan blive klemt af døre og den slags.

Når du skal montere selve head-unit'en er det optimaler at føre min 2mm2 kabel helt ud til batteriet (husk en sikring ved selve batteriet). Minus fører du ligeledes til solidt stelpunkt med 2mm2 kabel. Og jeg mener et ordentligt solidt stelpunkt - ikke en galopskrue i et stykke blik.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-03-05 14:42

Her kan du se billeder og en beskrivelse hvordan du gør: http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=&id=146
alimak

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 11-04-05 00:05

takk skal du ha 3773,men hvordan kan jeg ta ut,eller hvor kommer kabelen viss jeg putter den inn der cd spiller skal sitte(fra dashbordet)?
og hva må tykkelsen på kabelen være?(til en 50watt hytaler)

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 04-02-07 14:37

Tak for svaret 3773.