/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
tabs til eagles - hotel california
Fra : crayzee
Vist : 556 gange
30 point
Dato : 25-03-05 22:07

hej.. jeg ved at sangen: Eagles - hotel california bliver spillet på en 12 strenget guitar, men jeg ville bare høre, om man ikke kunne finde tabs til den hvor den bliver spillet på en 6 strenget???

MV
Morten

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 25-03-05 22:23

http://www.fretplay.com/cgi-bin/tabs.cgi?query=hotel+califonia&type=all

selvom man spiller den på en 12 strenget, vil akorderne være de samme. Lyden er blot bedre med 12 strenge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 22:27

spiller du guitar Trine ????

Kommentar
Fra : crayzee

Dato : 25-03-05 22:36

okay tak, men så står der lige pludselig (capoed on 7th fret of a 12 string) skal jeg bare overse det og spille som der står i tabs'ene ??

Accepteret svar
Fra : Trine80

Modtaget 40 point
Dato : 25-03-05 22:44

miritdk < heeh, ja en smule, men det er nu længe siden alt for længe siden detsvære.

crayzee < ja, bare overse det, jeg kan ikke helt oversætte hvad det betyder som det står der. Men jeg vil tror det betyder at du ikke skal spille på de øverste strenge hvis eks du tager et Dm, alstå så skal du kun spille på de 4 nederste, ingen grund til at ramme de 2 øverste, da de bare vil give lidt en fejl lyd.

Men bare spil de akorder der står, de ville være de samme hvis det var en 6 strenget guitar.
Og på det link du fik tideliger, prøv at klik lidt rundt i det. Indtil du finder den version af sange/akorderne du bedst kan spille med.

Godkendelse af svar
Fra : crayzee

Dato : 25-03-05 22:47

Tak for svaret Trine80.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 25-03-05 22:47
Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 25-03-05 22:48

så lidt
For helt lyst til at gå igang igen..... suk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 22:49

haha trine - guitar er mange ting -