/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
fynsk forår.....
Fra : karin42
Vist : 3678 gange
100 point
Dato : 25-03-05 21:45

Min mand er ret vild med en snaps der hedder Fynsk Forår - men nu har han fået at vide at den ikke laves mere !
Hvem kan finde adr. på Svendborg 's bryggeri ( det er der den laves )
for de skal ha' en klagesang
) mvh. fru nielsen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-03-05 21:51

Svendborg's Bryggeri, er det Svendborg Bryghus?

For det lukkede altså i 1989

http://www.beerme.com/breweries/dk/index.shtml

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-05 21:51

Mon ikke det er De Danske Spritafbrikker, Svendborg du søger.
http://www.distillers.dk/show.asp?id=233

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 21:52
Kommentar
Fra : karin42

Dato : 25-03-05 22:03

Vi takker for svarene , men kan ikke finde det pågældende bryggeri .
mvh. fru nielsen og gemal.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 22:04

fortvivl ikke nogen skal nok finde ud af det

Accepteret svar
Fra : kiki84

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-05 22:06

Jeg har hørt at denne snaps ikke er gået ud af produktion, men mange forretninger har valgt at tage den ud af produktion. Prøv at spørge ved en spritus forhandler.. de plejer at have helt styr på sådan noget.

held og lykke

Med venlig hilsen kiki

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-05 22:07

Nu er det yderst tvivlsomt om det er et bryggeri I skal lede efter da De Dansk Spritfabrikker næsten har monopol på fremstilling af dansk akvavit. Der er strenge regler omkring destillation i DK og da det ikke er længe sidenman kunne finde Fynsk Forår er det sandsynligt at det er DDSF i Svendborg der har produceret.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-03-05 22:13

Ja, det eneste drikkelige der kan findes med navnet Fynsk Forår, er altså ikke snaps, men øl med hyldeblomst, fra det lille Ørbæk bryggeri på Fyn

http://www.oerbaek-bryggeri.nu/produktfynskforar.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-05 22:16

Den tror jeg på, Dova. Altså at det er fynsk ale og ikke snaps ellers skal det være en kryddersnaps der er lavet på Brøndum eller lignende.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-03-05 22:36

jeg tror at der findes en Svendborgsnaps der hedder Fynsk forår. Så prøv at ringe til spritfabriken i Svendborg Fru Nielsen. Hr. Nielsen må så vente med sin snaps til efter påske. Ellers må i finde en af de foreninger der laver kryddersnaps, der er nok nogen der klarer noget der ligner. Held og lykke med jegten og skål

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-05 22:38

..men ikke længere for der findes åbenbart en snaps der hedder Fynsk Forår og som sælges i de fleste Kvickly butikker.
Jeg er ikke helt sikker, men snapsen fremstilles åbenbart for COOP Danmark

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-03-05 23:22

Tjah, hvad ved du ikke BjarneD? Ups, har vist ikke noget med tråden at gøre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 23:25

nupper lige et flue........ nej myggeben mens i andre drikker jer fulde i fynsk forår og hvad ved jeg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-05 23:33

HIK, BØVS, TJA TJA TJA!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-03-05 00:16

karin42

Ret henvendelse til Kvickly, de vil kunne fortælle dig hvor du kan købe den

http://www.fdb.dk/default.asp?id=2&fid=392&ftid=0&ftl=0

Hilsen ans og god påske

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 26-03-05 09:31

Tak for svaret kiki84.
Vi takker for svaret kiki .-)
Forhåbenlig finder vi ud af det .... ellers må vi jo tage til takke med en " amindelig "
snaps .-))
god påske venlig hilsen fru nielsen og en tørstige gemal .-))