/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
billeder der virker på alle baggrundsfar~
Fra : abdullah
Vist : 341 gange
50 point
Dato : 25-03-05 21:43

kan man selv lave billeder der virker på alle baggrunde ??

man kan ihvertfald downloade nogen men dem der har lavet det hvordan har de lavet det med hvilket program??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 22:00

det kan du bruge forskellige programmer til at lave - det er gif med transparent baggrund der kan indgå sådan.
du kan for eks bruge paintshop pro - eller gratisprogrammet citylights herfra :
http://jansfreeware.com/jfgraphics.htm

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 25-03-05 22:05

okay,

hvordan er det lige man gør?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 22:07

fortæl hvad du bruger af program - om det er et billede - en animeret gif osv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-05 22:09

Nåeh... det var dét sagen drejede sig om Jeg studsede lidt over spørgsmålet

Du kan også bruge LView Pro : http://www.lview.com/index1024.htm

Her er en forklaring til hvordan : http://www.iconbazaar.com/tutorials/win9520.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 25-03-05 22:10

prøver lige

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 25-03-05 22:12

downloader....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 22:13

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 25-03-05 22:14

er du sikker på du forstår spørgesmålet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 22:16

du vil fjerne baggrunde så du kan placere billed/animation på alle baggrunde uden at det hvide eller sorte osv kan ses - right ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 22:17

vil du lave det selv - så er det nemt med de programmer jeg lige smed ind

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 25-03-05 22:17

right!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 22:18

så nup da en af programmerne - paintshop er dyr men der er gratis prøvetid - den anden er gratis forever

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 25-03-05 22:22

prøver lview men ved ikke hvordan man gør, har du programmet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 22:25

nope - bruger paintshop - men det er legende let

molokyle har lagt et link til Iconbazar med en forklaring - den kan du vel klare ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-05 23:13

For nu at gøre forvirringen total så vil jeg da lige fortælle at IrfanView www.irfanview.com (gratis) også kan gemme gif billeder med transparent baggrund og det er meget let at anvende.
Vælg dit gif billede - File, Save as, - i save options vælges: Save interlaced og Save transparent color, Choose transparent color during saving - Klik på Gem - og når billedet dukker op som boks peges og klikkes der på den farve der skal være transparent baggrund. Der findes dansk oversættelse til programmet der kan downloades via programmets website.

Der er sikkert mange programmer hvor det kan gøres, men IrfanView er min favorit til de hurtige ting.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 23:18

IIIHHHH Bjarne - det ender med at jeg også downloader irfraview - men er nu bidt af pps etc.
Men - du har ret det er en enkel måde !!!!!!!!!

((((((((((( hørte du det abdullah ))))))))))))))

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-05 23:21

Ja, det er enkelt, men selv om IrfanView kan meget så er det jo begrænset hvor meget billedmanipulation der kan laves med det så behold endelig PSP.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 23:22

Bjarne jeg kunne ikke undvære den

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-05 23:34

Jo hvis du havde PhotoShop.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 23:35

NUL - den er ikke lige mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-05 08:09

Det er faktisk 'næsten' lige så enkelt i PhotoShop der kan hentes i en gratis version her : http://download.dk/index.asp?Kat=multimedie&subkat=billedbehandling&prog=2705

..og et udmærket kursus lavet af en kandu.dk bruger : http://www.villysonnichsen.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 09:19

åhhh molokyle - der bruges vel de programmer man selv ønsker -

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 10:04

jeg tror jeg tager irfanview

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 10:08

haha kom du i klemme med de andre abdullah - men slet ikke noget dårligt valg hvis du ikke skal bruge det meget - kreative indfald osv

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 10:11

hvordan gør man?

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 10:11

man kan da ikke tegne selv i irfanview

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 10:18

hahahah ikke igen abdullah

aner ikke om man kan tegne selv i irfan - men det kan man i de forslag jeg har givet dig - er der noget specielt du vil have lavet - har lavet og ikke kan få til at makke ret ?????

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 10:48

næ vil bare lave en film

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 10:50

Hvad mener i om "gifworks"?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 26-03-05 10:54

Kender ikke Gifworks.
Man kan ikke tegne i IrfanView og jeg tvivler meget på, at du kan i CityLights, men hvis du ikke er til mere komplicerede programmer og slet ikke shareware/trial-programmer som PaintShopPro, Photosop. Lview Pro m. fl. så kan du tegnew med MS Paint der følger med Windows, og som godt kan gemme i gif format der er nødvendigt for at lave gennemsigtige baggrunde og jeg kan også anbefale denne http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html til at redigere og tegne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 10:55

film ????????? mener du tegnefil - animationer ????????????????

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 10:56

Og der kan man lave transparente billeder eller hva?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-05 10:56

Hmmm.. prøv det

Det er fuld af Spyware, så er du 'Smart' ? ...holder du nallerne væk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 10:57

jarhhh næsten,

laver forskellige ting, træk og klæd på, alt muligt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-05 10:59

Hvad er fuld af spyware?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 10:59

abdullah jeg tror du taget gas på os -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-05 11:01

Hvis man vil have lette løsninger skal man bestemt ikke give sig i kast med at lave film

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 11:02

Glem det finder ud af det selv!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-05 11:02

GifWorks ...har jeg vist hørt et sted .. Sourcefork ?

Jeg skal bare ikke nyde noget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 11:05

hint:
du kan lave tegnefilm med paintshop pro - du kan lave film med ms´s moviemaker -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-05 11:05

OK, Molo. Det skal jo nok passe da der er få freeware programmer uden "tilgift".
Det der villy Sonnichsen præsenterer Foto filtre, med dansk oversættelse er alle tiders til billedhåndtering,dog ikke animation.

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 11:07

arbejder med flash (Swishmax) og Madiator!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 11:09

altså - tog du gas på os - pas nu på det bliver husket

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 11:11

næ tog ikke gas men fatter ikke billederedigereing (eller hvordan det nu staves)

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 11:12

bliver nød til at genstarte der er fejl i min computer kommer om lidt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-05 11:13

Var det ikke bare miritdk der (som vanligt) blev ivrig?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 11:14

hmm - du lægger ud med en simpel ting som gif i transparent baggrund - og ender med at du laver film - hvordan synes du selv det kan opfattes ??

ps.... nogen der har prøvet bryce4 - og har en mening om programmet ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 11:15

hov - fej for egen dør Bjarne - - klart man tænder på noget der interesserer én

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-05 11:18

abdullah du kan også bearbejde transparante billeder i Foto Filtre. En smart gratis program hvis du skal klargøre frames.

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 11:18

Fatter det stadig ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!

kunne i ikke bare give et program og skrive hvordan man gør??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 11:21

abdulla du har fået adskillige links - det fremgår af programmerne hvordan man gør

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 11:21

Foto Filtre lyder godt,

prøver det lige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 11:22

here we go again

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 11:29

WWWWWWWWOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWWWWW

HAR FUNDET UD AF DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 11:31

Tak for svaret BjarneD

God program!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 11:32

det var godt da

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-05 11:34

abdullah kender du overhovedet noget til, hvorledes et digitalt billede er opbygget ; pixels, farvemætning, RGB værdier, bitplaner osv. ? De forskellige billed formater ; *.jpg, *.png, *.tif, *.gif (ver. 87a, ver.89a) og deres forskellige fordele, ulæmper, om de er tabsløse eller ej ?

..for så ka' jeg godt forstå, hvis du finder det svært. Så ville jeg anbefale at købe et kursushæfte til et af de nævnte programmer. Du kan sagtens finde noget til PhotoShop og Paintshop Pro.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 26-03-05 11:40

har nok hæfter

ja det kender jeg godt

PhotoFiltre var RET NEM at bruge

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-05 11:53

Nemli'..........