/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2000 gemmer hukommelsen på harddisk.
Fra : onkelkeld
Vist : 377 gange
200 point
Dato : 25-03-05 16:32

Efter at havde kørt en win update, har jeg jeg fået det problem at Win 2000 , ganske som vanligt lukker ned, men afslutter med at skrive," Starter lageringen af den fysiske hukommelse, Gemmer den fysiske hukommelse på hardisken", det vil jeg gerne at den holde op med, men kan ikke finde stedet hvor jeg kan slå det fra, mon en kan fortælle mig hvordan, på rent dansk , så det er til at fatte ?
Den gemmer den som en "memory.dmp" fil, og denne kan jeg sagtens fjerne, men den laver jo en ny hver gang jeg lukker maskinen ned, og den fil er mega stor, og det synes jeg nu ikke jeg vil spilde min harddisk plads på...ss

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 210 point
Dato : 25-03-05 16:39

Højreklik på Denne Computer, vælg Egenskaber.

Vælg fanen Avanceret

Klik på den nederste Indstilling knap

I det nye vindue der fremkommer, skal du i den 2. nederste boks vælge det øverste punkt..

Tryk OK.

Det skulle gerne hjælpe..

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 16:40

Du kan også vælge punkt nummer 2 i boksen, så bliver filen kun 64 kb stor..

//Kettedk

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 25-03-05 16:47

Det gav mig blot en fejl i fat tabelen, så det kan ikke være det, eller også er jeg så dum at jeg har gjordt det forkert.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 16:49

Prøv at vælge punkt nummer 2

//Kettedk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-05 16:58

Prøv lige at følge Kettedk:
h-klik på denne comp>egenskaber>fanen avanceret>tryk på knappen "start og genoprettelse"
Lige under "skriv debug-oplysninger" er der en rude med en pil>tryk og vælg >
"delvis lagring af hukommelse (64 kb)" >OK>Anvend>OK>
Så skulle den være der...............
Det var hvad Kettedk viste

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 17:01

Nemlig, emesen! Det er lidt svært at forklare på dansk, når man har en engelsk udgave
af Windåse...

//Kettedk

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 25-03-05 17:21

Beklager meget , den er nu stoppet med at ville lagre hukommelsen, men afslutter nu med en mega lang fejl meddelse, vil bestemt være ked af at skulle til at om installere det hele igen, men maskinen påstå nu at den har fået en alvorlig fejl i fat tabellen

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 17:23

Valgte du punkt nummer 2?

//Kettedk

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 25-03-05 17:25

ja som emesen skrev inde under start genoprettelse, og der stod "ingen" hvor der kunne vælges 64, og et par andre

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 17:27

Så prøv at vælge den der hedder noget med Kernel,
og se om filen bliver mindre...

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 17:28

Eller du kan også prøve at køre en Scandisk af hele systemet,
og se om det retter fejlen...

//Kettedk

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 25-03-05 17:31

Den gemmer ikke længere mere memory filen, men nu afslutter den med at skrive at der er en alvorlig fejl på maskinen, i "FAT tabellen", og så kommer maskinen ikke længere, men skal slukkes på stikkontakten, og kan så godt starte igen, men vil teste for kon* fejl,

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 25-03-05 17:32

Har igen scandisk på min Win2000 professonel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-05 17:33

Du havde >>fuldstændig
du kan også vælge >>lagring af kernehukommelse
Men det lyder ikke godt med "rod i tabellen"
Så måske skulle du lige lade den gemme lidt endnu - og så lede efter den tabelfejl.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 17:33

Så prøv at køre en Scandisk og sæt den til at rette alle fejl automatisk..

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 17:35

Jeg er enig med emesen... Muligvis fylder filen meget,
men du kan nok undgå den irriterende fejl...

//Kettedk

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 25-03-05 17:40

Ok sletter det hele og starter forfra, har ikke forstand på hvad en fat tabel er , men må jo så blot undlade at lave win update, da det med sikkerhed var det der lavede fejlen, den laver ikke filen mere, men kommer nu med at der er denne fejl i fat tabelen,har sat den til at gemme 64, det hjalp heller ikke, giver samme slut facit når jeg lukker ned, nemlig at den har en alvorlig fejl.
Kettedk du får point og så må emesen , få en anden gang, men slutter nu og sletter maskinen.

Godkendelse af svar
Fra : onkelkeld

Dato : 25-03-05 17:41

Tak for svaret kettedk.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 17:42

Mange tak, onkelkeld!

//Kettedk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-05 17:47

Inden du lukker .....................så læg lige sp4 ind når du har indstalleret.