/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
IP telefoni
Fra : ferik
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 25-03-05 16:14

Er der nogen der ved hvordan en IP telefon virker.
Er den låst fast til egen IP adr.
Kan den flyttes til andre adsl forbindelser, f.eks. kan den sættes til en forbindelse på skolens domane eller firmaets domane.
eller i udlandet på bredbånd (jeg bruger idag skype out)

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 25-03-05 19:02

Prøv at se på www.telefin.dk

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-05 19:04

IP-telefonen er ikke afhængig af din pc......Ej heller behøver pc´en være tændt. Det er selve telefonen.....(eller adapter, hvis du vil bruge alm. telefon)....som er tildelt IP-adr.
Jeg har selv en IP-telefon, men også adapter.
Der er dog stadig lidt begyndervanskeligheder med ekko osv....men det bliver bedre dag for dag.....og med en pris af ca. 80,- kr pr mdr.......og dermed ringe frit til ALLE telefoner...er det til at leve med.
Husk dog, at gr. mobilselskabernes kringlede prispolitik, skal du nok forvente at opkald til dem koster over en krone i minuttet.
Men det smarte:.....Ta´ trygt på ferie og pak telefon eller adapter i kufferten. Sæt det til hvor der er internet......og du knævrer som du var hjemme.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-03-05 19:06

Du kan også kigge på www.redspot.dk

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 16-04-05 08:57

Tak for svaret yearhouse.
jeg har sammen med et par venner fået noget op at køre