/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NETVÆRK I XP
Fra : jehe
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 12-09-02 21:11

Jeg køre to computere begge med Windows XP forbundet i et netværk, jeg har hele tiden kunne "pinge" dem på både
ip-adresse og navn, men nu kan jeg pludselig kun "pinge" dem på ip-adressen. Jeg har fra strarten instaleret netbios og alt har virket lige til nu, hvad er det der er gået galt ??

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 13-09-02 13:24

Har du ændret computernes navne ?
Eller lavet andre ændringer ?

Dydendak.

Kommentar
Fra : jehe

Dato : 13-09-02 13:36

NEJ JEG HAR IKKE ÆNDRET PÅ NOGET

Kommentar
Fra : Try_to_help

Dato : 19-10-02 17:12

Har du installeret ipx...
det plejer at kunne du nogen gange hjemme ved mig når jeg har netværksproblemer

Accepteret svar
Fra : cidlik

Modtaget 50 point
Dato : 03-12-02 16:43

Husk hvis du vil bruge Ipx kan du kun sætte andre computere til der også kører Ipx. Det er en gammel protokol så derfor vil jeg råde dig til at genistallere drivere for dine netkort
og se om det ikke hjælper. Jeg havde selv problemet og det hjalp for mig.

Cidlik