/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Margen?
Fra : adam
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 01-07-01 00:35

Hej alle sammen

Jeg har en brother HL-1240 printer, og jeg har nu siddet en del tid og arbejdet på et brevpapir i Adobe Illustrator 9.0, det ser fantastisk godt ud, hvis jeg selv skal sige det. Så nu skulle jeg så lave mit første udpint, og så viser det sig, jeg ikke kan få printeren til at udskrive helt ud til kanten af papiret, og på mit brevpapir har jeg lavet en bjælke helt ude i venstre side.
Jeg tænkte så det måtte være noget med illustrator at gøre, men Word, og Paint og alle andre programmer kan heller ikke gå helt ud til kanten, så er der nogen her som ved, om det kan lade sig gøre, hvis det kan så hvordan??

Adam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-01 23:59

Vælg "Filer", "Sideopsætning" og "Margener". Stil højre/venstre margerne til
0. Der vil derefter komme en meddelsesboks om at margerne er uden for
udskriftsområdet. Vælg "Ignorer". Hvis det mod forventning alligevel er uden
for udskriftsområdet, kør smøren igen, og vælg "Juster". Vælg eventuelt
"Papirstørrelse" for at vælge papir format.

Mvh
Flemming Nielsen

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 210 point
Dato : 01-07-01 01:09

Det kræver at printeren kaan printe "kant til kant", før du kan få den til det.
Hvis du sætter sideopsætningen til det og den automatisk retter det,
er det fordi printeren ike understøtter det!!!!!

hilsen

Madmikk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-07-01 00:44

"adam" <adam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qts%6.1112$c63.129133@news000.worldonline.dk...
> Hej alle sammen
> Jeg tænkte så det måtte være noget med illustrator at gøre, men Word, og
> Paint og alle andre programmer kan heller ikke gå helt ud til kanten, så
> er der nogen her som ved, om det kan lade sig gøre, hvis det kan så
> hvordan??

Det har noget med printeren at gøre.
Den kan ikke udnytte hele arket, hvilket
er meget normalt. Kig evt. i din manual
for nærmere info om printerens begrænsning.

--
FeZ

Kommentar
Fra : tryksen

Dato : 01-07-01 09:09

Jeg tror ikke, printeren understøtter print til kant. Hvis du insisterer på at du vil have det, bliver du nok nødt til at få fortrykt noget brevpapir på et trykkeri. Se f.eks. www.tryksen.dk.

Med venlig hilsen
Hans Hansen.

Godkendelse af svar
Fra : adam

Dato : 02-07-01 09:29

Tak for hjælpen alle sammen.