/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tekst ruller.
Fra : engparken
Vist : 397 gange
380 point
Dato : 25-03-05 11:40

Hej alle.
Jeg vil høre om nogen ved hvad det kan skyldes at min computer gør som den gør.
Når jeg slukker for min computer så er der ikke noget,men når jeg så skal starte den igen så kommer der noget fram som siger at jeg kan trykke på en tast inden for 10 sek og så skriver den 9 sek ,8 sek 7sek osv til den kommer på 0 så går der noget igang som hedder 10 % 13% 25% osv til den kommer op på 48% så ruller teksten og jeg kan ikke komme videre den ruller bare.Hvis jeg vil videre så bliver jeg nød til at trykke på reset så begynder den igen med at skrive at jeg kan trykke på en tast 10 sek - 9 sek - 8 sek så trykker jeg på en tast så stopper den og så kommer der fram velkommen og jeg skriver min kode og så køre den igen til næste gang jeg skal starte op.Hvorfor gør den det ?? den er begyndt for ca 1 måned siden.Hilsen engparken.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 11:48

Det kan højst sandsynligt skyldes at computeren ikke bliver lukket rigtigt,
og så vil den køre en Scandisk for at undersøge,
om der er fejl på drevet.

Du skal bare trykke på en tast for at gå videre, du kan bare køre en
Scandisk i Windows.

//Kettedk

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 25-03-05 11:54

Har du XP? - så kør "systemgendannelse" til før problemet startede. det kan løse mange problemer, - men jo før jo bedre.
Ellers prøv at køre din installations-CD oveni. (kun hvis det er en ældre Windows du kører)

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 390 point
Dato : 25-03-05 12:20

du har sat din pc til at rette fejl i filsystemet automatisk - slet ikke så dumt endda - vil du af med det skal du lige ind i denne computer - egenskaber for c - eller hvad du har - undersøg nu - og fjerne fluebenet i netop ret fejl i filsystemet automatisk - det er sandsynligt at du har sat den til køre automatisk - under vedligeholdelse - der skal du så også lige ind og lave det om

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 12:23

slm vedligeholdelse - kontrolpanel - planlagte opgaver

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 12:58

Prøv at køre en Scandisk i Windows, og sæt den til at rette alle eventuelle fejl
automatisk, og se om det hjælper.

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 13:05

kettedk - det er jo rigtigt - men den kører netop "ret fejl i filsystemet automatisk" - og den eneste måde at stoppe det på er at gå i kontrolpanelet - evt slette - eller forandre indstillinger for netop denne funktion hver gang i planlagte opgaver
det er jo ikke en fejl - men en indstilling der gør at den kører !

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 13:09

Okay, mand!

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 13:11

selv mand !!!!!!!! (håber ikke jeg har skiftet køn )

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 13:11

Du er måske en pige?

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 13:13

wouw kettedk - fandt du ud af det helt af dig selv ???

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 13:15

Ja, mand... øøh.. jeg mener dame!

//Kettedk

- Nu må vi vidst hellere holde...!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 13:16

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 13:18

Sig mig, er engparken bare helt 'hoppet af'?

//Kettedk

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 25-03-05 14:02

Hej igen.
Nej jeg er ikke hoppet af. Jeg skal lige sige at den nogen gange skriver at der er fejl i filsytstemet og så skriver den noget med chkdsk fil som er beskadig/ istykker. Jeg har ikke så meget forstand på dette her.Hilsen engparken.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 25-03-05 14:04

Hej igen.
Det den skriver er = chkdsk værktøjet fil som er beskadig/ istykker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 14:08

nåda engparken - kan du huske hvornår den begyndte på at køre sådan så prøv systemgendannelse først af alt - kan jo være det hjælper vær sikker på at vælge en dag du er helt sikker på at du kørte normalt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 14:39

hvis chkdsk er beskadiget kan du med held smide din cd i og finde den i
\%systemrod%\System32)

kører du en oem version så sørg for at det er den diskette hvor windows ligger

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 14:45

Er det selve chkdsk.exe der er beskadiget?

Så prøv at søge efter chkdsk.exe på google...

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 14:51

chkdsk skal jo bruge Autochk.exe - så det er da ulig nemmere at køre den ind og overskrive fra windows cd´en

kettedk - nu holder du altså fast i det her - jeg er nødt til at smutte ud og forskrække solen

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 25-03-05 15:07

Hej igen.
Ja, jeg må jo prøve dette systemgendannelse først jeg er sikker på at computeren kørte uden fejl for ca 4 uger siden D.20 feb.Jeg har ikke den cd som i skriver om fordi jeg har fået dette windows fra en ven som kom og satte den i. I kan jo godt høre at jeg ikke fatter noget som helst af det hele,men dette systemgendannelse kan jeg godt prøve og se hvad der så sker.Hvis jeg gør det mister jeg så mine e-mail som jeg har på computeren?? Hilsen engparken.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 15:09

hvilken sol? Her i Herning har vi regn... men vi havde MASSER af sol i går

//Kettedk

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 25-03-05 15:46

Hvis bare du kører "systemgendannelse", så mister du ikke noget, men nu må du ikke forveksle det med "systemgenoprettelse".

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 15:51

hmpf !!!! fik ikke lov at skræmme solen - men så gør jeg det bare imorgen tidligt -

kettedk - godt jeg så ikke var i herning igår -lol.

engparken - du mister absolut intet ved systemgendannelse - men det er ikke sikkert det hjælper. Ellers må du få din ven til at komme og smide cd´en ind så du kan få rettet op på dit system igen

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 27-03-05 11:47

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-05 12:32

selvtak engparken - og god påske til dig

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 27-03-05 14:28

Tak og lige måde miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-05 20:40

LOL - af og til kører man i ring over de simpleste ting - den kender jeg udemærket