/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Kbh-Viborg
Fra : Nanabanana
Vist : 389 gange
30 point
Dato : 25-03-05 00:46

Jeg har lige fået kæreste i Viborg og desværre bor jeg i Kbh. Ikke så smart. Men tænkte på om der er nogle som har en nem løsning mht billig rejse! Eller skal jeg virkelig betale omkring 315 kr. til DSB? Kan man ikke tage nogle busser eller noget... (For resten er jeg 16 år, hvis det kan give noget rabat nogle steder!?)
Tak.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-03-05 01:22

Der er jo noget der hedder Danske Fragtmænd. De ligger og kører landet tyndt hver dag. Find ud af hvorfra i Kbh. de kører og brug din charme, så kan du sikkert få et lift derover. Om du lige kan komme hele vejen med en lastbil, ved jeg ikke, men du kan sikkert komme med til Vejle. Derfra er der mange der kører til Viborg. Du skal selvfølgeligt ikke betale med din krop, men mindre kan også nemt gøre det. Dit behagelige selskab vil være en dejlig forandring fra den daglige trummerum. Hvis du så f.eks. har lidt spiseligt/drikkeligt med tror jeg de fleste chauffører vil være glade for dit selskab.

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 25-03-05 01:25

http://www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=68055

Her kan du finde samkørsels bekendtskaber.

Der er sikkert mange sælgere som pendler, der gerne vil have selskabundervejs.

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 25-03-05 01:28

http://www.pendler.net/

Her er et andet sted.

God ur til domkirkebyen.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-03-05 01:32

Er det nu også helt sikkert? Altså... Jeg er jo kun 16!!! Det tror jeg egentlig ikke, at jeg tør eller vil få lov til!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-03-05 01:44

Nanabanana - Hvis det er mig du spørger så sig det.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-03-05 01:46

Jamen det er jer begge to. Synes det er lidt farligt at tage med sådan nogle lastbilkørere... Men fatter ikke helt hvad det der pendler-halløj er for noget!?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-03-05 01:55

Det med pendler, vil Splitcane fortælle dig om.

Det med lastbilchaufførerne vil jeg fortælle dig om.

Hvis du ikke er voksen nok til at kunne stole på en chauffør, så er du nødt til at tage toget, og betale hvad det koster.
Da du kun er 16 år gammel, synes jeg nok at du burde kunne finde en kæreste i dit eget nabolag. Hvis jeg var din far, ville jeg ikke give dig lov til at rejse til Viborg på den måde. Mit råd er derfor: Glem fyren, find en anden. Der er jo ikke en spandfuld, men et helt land fuld. (af fyre)

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-03-05 01:59

Ok... Fair nok... Men.. Synes ikke det er en god løsning! Hvis det er ægte kærlighed... Man skal aldrig opgive kærligheden.......!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-03-05 02:07

Jeg forstår hvad du mener, og føler med dig. Men du har kun en svag ide om kærlighed. Du har først lige mødt noget der ligner. Hvad er ægte kærlighed? Og hvor ved du det fra? Jeg forstår at du har disse følelser og hvorfor, jeg har selv været 16 engang. Jeg ved også at hverken dine forældre eller andre mosefund (som jeg) kan få dig til at tænke anderledes.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-03-05 02:12

Hvis du ikke er voksen nok til at rejse på tværs af landet med 2-3 forskellige lastbil chauffører for at møde din eneste kærlighed uden at spørge Far og Mor først, Så er du heller ikke tilstrækkelig moden til at have en ægte kærlighed.
Tænk dig lidt mere om min ven. Kærlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-03-05 02:36

det passer slet ikke det du siger i din sidste besked... Undskyld, men jeg er dybt uenighed. Måske kender jeg ikke til ægte kærlighed, men alligevel synes jeg ikke, man skal opgive kærligheden pga at jeg ikke tør rejse med nogle lastbilchauffører! Den er for langt ude. Jeg kender til to par i 50'erne, som mødte deres nuværende kæreste som henholdsvis 13-årige og 15-årige. Så det kan lade sig gøre at finde den ægte kærlighed som ung. Deres første kærlighed nogensinde som de har levet med resten af livet. På det emne synes jeg ikke, det handler om at være moden. Og jeg er ikke uopdragen og rejser hjemmefra tværs gennem DK uden at spørge min mor først. Færdig snak. Jeg besøger ham. Har fundet nogle rejser på Abildskou. Det skulle være ok, men håbede på at finde noget billigere som stadig var sikkert.
Tak for svarene. Lad os nu holde os på emnet "Kbh-Viborg-bus-eller-togtur!"
Ciao..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 02:38

Man foreslår bare ikke en 16 årig at 'tomle den' fra Kbh til Viborg.
Det er lige godt det værste råd jeg til dato har set

Nanabanana--> Hvorfor ikke få et Wildcart hos DSB?! - du sparer helt op til 50% på dine rejser, og dine forældre vil med garanti synes bedre om denne løsning.

http://www.dsb.dk/servlet/Satellite?pagename=Millenium/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1045152314024&a=Artikel&aid=1044984290678

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 02:39

Nå linket vil ikke, men gå til DSB's hjemmeside og under priser finder du ungdomsbilletter (wildcart) ..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-03-05 02:40

For pokker Creapy, hvor finder du bevis for at jeg har foreslået at tomle? Tænk dig dog om.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 02:43

Skynder mig lige at rette wildcart til wildcard.
Ellers får jeg en spand lort i hovedet af vores allesammens kandumester:_B

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-03-05 02:44

jo jo Nanabanana AJ ved alt om kærlighed. Han har haft millioner af damer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 03:19

Nanabanana

Han er simpelthen ikke rigtig klog. Skulle der tilstøde dig noget i forbindelse med det ultratåbelige råd han gav dig, så har han påtaget sig et meget stort ansvar, men det gør en person, der som arne i udpræget grad lider af magalomani ,uden betænkeligheder.

Lyt til Creamygirl, det var et godt råd med det wildcard.....for man opgiver da ikke en dejlig kæreste, bare fordi han bor i Viborg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 03:20

Pssst...arne - der var en slåfejl LOOOL

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 30 point
Dato : 25-03-05 06:53

Der findes en buslinie mellem København og Viborg. Det må være noget for dig.

http://2.abildskou.dk/templates_nyheder/portal_news.asp?topID=1&NewsID=62&LangRef=1&Area=&NewsHead=Nyheder%20og%20info

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 08:11

Jeg ser pludselig, at AJ kl. 01.55 ud over hans sædvanlige tågede ævl skriver: "hvis jeg var din far....."

Helt ærligt.....Bare tanken....Det løb mig koldt ned af ryggen...." Monsteret har vel ikke selv fået børn GYYYYYS. Det er jo et af de grusomme aspekter i livet, at den slags desværre også i nogen tilfælde er i stand til at avle børn. Uha uha uha

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 25-03-05 08:17

Den som qfha henviser til, er ok billig - det koster 420 kr. for en returbillet og 240 for en enkelt...

God tur til dig

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 08:36

God morgen Nanabanana.

Jeg slog lige prisen op på www.rejseplanen.dk og med WildCard rabat koster det 474 kr. for en returbillet og varer 4 ½ time. En returbillet m. bussen koster som punkler skriver 420 kr. Så du sparer 54 kr. ved at tage bussen. Du kan stige på bussen enten i Kastrup lufthavn, eller på Valby station. Hold dig fra disse lastvogne eller ukendte fremmede i privatbiler.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 25-03-05 11:39

Det billigste ville nok at tage cyklen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-03-05 11:43

Til Viborg fra Kbh. Tjaeee.. så må det være vild og ærlig kærlighed, men lidt urealistisk ik??

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 25-03-05 11:51

Hva' med at invitere fyren til København?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 26-03-05 00:01

Ejjjjj, bliver helt glad, så søde I alle sammen er... I er virkelig nogle som ved, hvad kærlighed er... Jeg søgte videre i går og fandt også den der Abildskou-busrejser, som jeg i dag ville have bestilt plads i. Jeg nåede det dog ikke, så jeg gør det i morgen... Cykle til Viborg må blive en anden gang så... Men hvor er I alle sammen herlige! :) tusind mange tak for det hele.......... Ej hvor jeg takker.! Ved ikke helt hvad jeg skal acceptere som svar, da alle svar er mega gode (undtaget Arnes.. undskyld.). Wildcard tænkte jeg også på da jeg alligevel tager toget til Odense hver anden weekend for at besøge min far, men vi regnede ud, at det ikke kunne betale sig. Jeg får 25 % rabat, fordi jeg kun rejser fredag og søndag. Men måske skulle jeg overveje det, hvis jeg og ham Viborg-drengen bliver ved med at ses! Eller jeg kunne købe et 10-turs-kort hos Abildskou.
Nå, men tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-03-05 02:03

Held og lykke med "ham" Viborg drengen *S*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-05 02:18

Kære Nanabanana.

Vedr point, så skal du i hver tilfælde ikke tænke på mig. Jeg får dem ikke alligevel, så du skal bare give dem til hvem du synes. Lad være at spekulere så meget på hvem af de brugbare svar, der er allerbedst. Det er alligevel ikke for pointenes skyld de fleste svarer dig.

Og good luck med ham jyden. De jyder er goe, og de blir bedre og bedre jo længere vestpå do kommer. *SS*

Klumme Klumpsover

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 26-03-05 11:16

Tak tak, jamen så går pointene til qfha. :)
Og tak for hjælpen! Rejser allerede på fredag og glæder mig til at se ham igen...

Godkendelse af svar
Fra : Nanabanana

Dato : 26-03-05 11:30

Tak for svaret qfha.
havde godt nok allerede fundet den side, men det er de busser jeg har valgt, så derfor tak skal du alligevel have! :)