/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
IRDA adapter. Kan ikke holde forbindenls~
Fra : jlnet
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 24-03-05 13:02

Hej
Har sat en IRDA adapter til min pc.
Bruger Nokia PC suite ver. 6.3
Den finder telefonen ( ca 1-2 sek ) forsvinder igen! Finder den igen osv.

Er der nogle som har en ide til hvorfor den ikke kan holde forbindelsen?

Mvh. Jan

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 24-03-05 15:20

Ir Er en utrolig svag forbindelse. Den skal være så præcis for at få forbindelse. der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem med at holde den så tæt på ir´en og så se om det duer. du kan ikke fikse det. Sådan er det bare. selvfølgelig er der forskel på kvaliten af de forskellige produkter. men hvis du skal ha en god en så køb sanberg. Tror jeg nok de hedder. Der er ir på min bærbar og den har fin forbindelse med min nokia mobil. men jeg skal også være præcis. Ikke andet at gøre.
Men ellers prøv at hente den nye nokia pc suite 6.4
Nu har ud skrevet 6.3 men det er der ikke noget der hedder så det kan godt være at det er 6.2 du har. og den nye 6.4 har forbedret det punkt med forbindelsen.

Der er et tip som jeg har skrevet der hedder " Ny nokia pc suite" tryk på linket og hent programmet.

Håber jeg kunne hjælpe.

JacobS.

Kommentar
Fra : Divser

Dato : 27-03-05 13:14

Hej Jan

Jeg har på et tidspunkt haft samme problem og vil foreslå, at du prøver følgende:

Med IRDA-adapteren tilsluttet går du ind under Kontrolpanel/Trådløs forbindelse/Hardware. Vælg Egenskaber for Ir-enheden og derefter Avanceret. I denne menu finder du et punkt der hedder "Infrarød transceivertype", hvor du skal vælge en anden transeivertype. Findes typen "SigmaTel 4000" skal du vælge den, da denne i hvert fald virker på min pc.

Jeg håber, at dette løser på dit problem.

Mvh
Stephen