/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kun modtager ser sin mail adr.?
Fra : CLAN
Vist : 614 gange
100 point
Dato : 24-03-05 11:13

Microsoft Outlook Express:
Hvordan er det nu man sender til f.eks 20 personer fra sin mail liste, men modtageren kan kun se sin EGEN e-mail adresse i "Til" feltet (de andre er skjulte).
God påske til jer alle sammen
Søren

Accepteret svar
Fra : pertho

Modtaget 110 point
Dato : 24-03-05 11:23

Ved at benytte BCC feltet (Blind copy)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-03-05 11:26

Ja den er jeg med på, men så får du jo ikke hver enkelt modtager op i "Til" feltet (ved modtagelse), eller gør man?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 11:26

I Til skriver du adressen på en person, resten skriver du i Bcc..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 11:28

Nej det gør du ikke.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 24-03-05 11:32

Du skriver alle adresserne i Bcc feltet
Janus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-03-05 11:33

Jeg fik vist ikke forklaret 100%
Der skal sendes til f.eks
A@mail.xx
B@mail.xx
C@mail.xx
D@mail.xx
A kan ikke se B,C,D men kan se sig selv i "Til" feltet.
B kan ikke se A,C,D men kan se sig selv i "Til" feltet.
osv.
Processen skal ske ved at sende EN gang (ikke af flere gange).

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-05 11:37

Den enkelte modtagers adresse fremgår skam hvis du bruger BCC som den skal. Husk at modtageren jo ikke får de tre adressefelter, men kun til.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 11:37

Søren - Uanset om du gør som jeg skriver eller som Janus, vil resultatet være det ønskede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-05 11:40

Du samler da bare alle i en gruppe (hvor du selv står også)
Så sender du mailen til dig selv og sender den til gruppen i BCC feltet.
Ganske vist ser modtageren kun dig i "til" feltet men de modtager alle mailen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-03-05 11:42

Hmmm! Jeg er 100% med på BCC feltet, men var ikke klar over, at når man 'kastede' alle ind i BCC, så ville 'modtageren' kun se sig selv i "Til" feltet. Er godt klar over at de andre vil være skjult.
Er lidt tung i kraniet... halsbetændelse - og det er rigtigt fedt
Nå men siden det er påske... så får I alle poænger Hold udkig efter dit navn.
Rigtig god påske til jer alle sammen
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 24-03-05 11:45

Tak for svaret pertho.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 11:45

God påske til dig også Søren, og god bedring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-05 11:52

Ja - Jeg retter også lige lidt på mig selv.
Jeg troede egentlig kun det var Outlook der lavede dette, men ser nu at også Express (og alle andre emailprogrammer) har samme facilitet.
Så det er selvfølgelig blot at bruge Bcc.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-03-05 11:54

Takker for alle jeres in-put mv.
Hold udkig efter dit navn på 'Seneste 25 spørgsmål'
Endnu engang... rigtig god påske
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-03-05 11:56

NB: Og ta' nu de skide 100 poænger
De er intet værd, hvis de ikke er i omløb